ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BEZPOŚREDNIE INWESTYCJE ZAGRANICZNE W DZIAŁALNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH..


PATORA-WYSOCKA Z.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 29.00 Twoja cena  27,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarówno problematyka bezpośrednich inwestycji zagranicznych, jak i małych i średnich przedsiębiorstw, są szeroko podejmowane. Ich rozwój ma charakter praktyczny, który może być podstawą do tworzenia dorobku teoretycznego. Tworzona na tym gruncie wiedza staje się podstawą do wdrażania nowych rozwiązań oraz ingerowania i nawet kształtowania nowych zjawisk.     

Przedmiotem książki jest porównanie wpływu BIZ na MSP w Polsce i w Hiszpanii. Szerokie pojmowanie problematyki BIZ i MSP w literaturze polskiej dotyczy zarówno podejścia praktycznego, jak i teoretycznego, dlatego treść książki można potraktować jako swoistą rewizję i uzupełnienie dotychczasowego dorobku naukowego.

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne (BIZ) oraz małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP)stanowią odrębne działy przedmiotowe nauk o ekonomii i zarządzaniu. Ponieważ dotyczą zagadnień aktualnych, stąd BIZ i MSP można stawiać w świetle interdyscyplinarnym - zwłaszcza, gdy podejmuje się problem ich interakcji. 

Analiza dokiekań opisywanych w książce wymaga odseparowania wpływu BIZ na działalność MSP. Z jednej strony więc podjęcie przedmiotu książki stanowi o dualizmie nurtów interpretacyjnych - tj. zarządzania i ekonomii. Z drugiej strony, pewien zarys sytuacji gospodarczej okazuje się niezbędny do uchwycenia charakteru wpływu BIZ na MSP w Polsce i w Hiszpanii, stąd można wątpić w separację nurtów na rzecz holizmu ujęcia przedmiotu książki. 


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Heterogeniczność bezpośrednich inwestycji zagranicznych

Rozdział 2. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Hiszpanii i w Polsce - zbieżność doświadczeń czy problem różnic

2.1. Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Hiszpanii
   2.1.1. Geneza różnic między Hiszpanią a Polską
   2.1.2. Ekspansja rynków Ameryki Łacińskiej  
   2.1.3. Kryzys argentyński
   2.1.4. Nowe wyzwania
   2.1.5. Wnioski
2.2. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce. Perspektywa nowych doświadczeń

Rozdział 3. Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce i w Hiszpanii przez pryzmat internacjonalizacji

3.1. Przegląd wybranych teorii międzynarodowej wymiany gospodarczej
3.2. Hiszpański nurt teoretyczny
   3.2.1. Doświadczenia MSP hiszpańskich na drodze internacjonalizacji
3.3. Próba implementacji teorii internacjonalizacji działalności gospodarczej do MSP w Polsce
3.4. Wnioski

Rozdział 4. Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce i w Hiszpanii. Zarys statystyczny

4.1. Stan sektora MSP w Polsce
4.2. Małe i średnie przedsiębiorstwa w Hiszpanii

Rozdział 5. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w działalności MSP w Polsce i w Hiszpanii. Ujęcie empiryczne

5.1. Wprowadzenie
   5.1.1. Przedmiot badania
   5.1.2. Główne cele badania
5.2. Najważniejsze rezultaty badań i analiz
   5.2.1. Tabele krzyżowe
   5.2.2. Wnioski na podstawie wielowymiarowej analizy danych
5.3. Podsumowanie

Zakończenie
Spis tabel
Spis wykresów
Bibliografia
Artykuły prasowe
Strony internetowe

88 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024