ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ASYSTENTKA NA EUROPEJSKIM RYNKU PRACY


FUCHSEL H.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka ukazuje ewolucję zawodu sekretarki i asystentki w Polsce, w Europie i niektórych krajach pozaeuropejskich.

W wyniku tej ewolucji zawód sekretarki stał się ważny w wspieraniu procesu zarządzania. Jego ranga systematycznie wzrasta, a powołany przez Komisję Europejską EUROAST podjął inicjatywę ujednolicenia kwalifikacji, kompetencji i certyfikacji zawodu w Europie.

Książka jest przeznaczona dla osób zatrudnionych na wszystkich stanowiskach wspierających proces zarządzania: sekretarek/asystentek, pracowników administracyjnych i kierowników biur oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem. Powinni po nią także sięgnąć szefowie, aby przekonać się, że kwalifikacje podwładnych stale rosną i należy je wykorzystać przy budowaniu sukcesu firmy.


Halina Füchsel jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Ukończyła Państwowe Studium Stenotypii i Języków Obcych w Warszawie (znane jako „Ogrodowa”), a następnie Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Kilka lat temu uzyskała tytuł doktora, a w 2010 r. tytuł menedżera jakości na studiach podyplomowych. Przez wiele lat była wykładowcą na „Ogrodowej” oraz w Warszawskiej Szkole Zarządzania - Szkole Wyższej. Obecnie prowadzi szkolenia w zakresie pracy biurowej dedykowane głównie asystentkom i kierownikom biur. Jest inicjatorką założenia w Polsce filii stowarzyszenia European Management Assistants. Obecnie jest jego przewodniczącą.


Spis treści:

1.Wstęp
1.1.Czy asystentka to sekretarka
1.2.Kim jest admin, czyli administracyjny profesjonalista XXI w.
1.3.Jak my sobie radzimy

2.Próby określenia kwalifikacji i kompetencji asystentki w krajach UE
2.1.Europass Supplement, czyli przełożenie teorii na praktykę
2.2.Mobility Project Leonardo II - główne założenia
2.3.EUROAST Project, czyli projekt ujednolicenia zadań i kompetencji asystentki
2.3.1.Jak powstawał projekt
2.3.2.Zarys projektu

3.Asystentki - edukacja, praca i przyszłość
3.1.Nazwa, status i zadania asystentki w Europie i na świecie
3.2.Ewolucja zadań w czasie i jej przyczyny
3.3.Kierunki zmian na dziś, jutro i w przyszłości
3.4.Rodzaje wyzwań w najbliższej dekadzie

4.Profil zawodowy asystentki w Europie według EUROAST

5.Analiza zadań, kompetencji i umiejętności asystentki według EUROAST
5.1.Optymalizacja procesu zarządzania informacją
5.2.Komunikacja i relacje zawodowe w języku narodowym i językach obcych
5.3.Współpraca z menedżerami i wsparcie w podejmowaniu decyzji
5.3.1.Identyfikowanie problemu lub potrzeby i propozycje ich rozwiązania
5.3.2.Kontakty z menedżerami
5.3.3.Dążenie do spójności grupy
5.4.Usprawnianie elementów organizacji
5.5.Organizacja aktywności menedżerów
5.6.Zarządzanie udogodnieniami biurowymi
5.7.Organizacja spotkań i innych wydarzeń służbowych
5.8.Administracja HR, czyli zasobami ludzkimi
5.9.Ponoszenie odpowiedzialności w określonych projektach lub przypadkach
5.10.Biurowe aplikacje i wsparcie informatyczne

6.Udział w procesie informacyjnym
6.1.Przedstawianie obiegu informacji
6.2.Czy można pracować intuicyjnie: tworzenie i ulepszanie procesu upowszechniania procedur
6.3.Procedura i co dalej... - przekazywanie i wyjaśnianie procedur
6.4.Monitorowanie informacji i procesu jej przekazywania warunkiem dobrej obsługi klienta
6.5.Sprawność działania biur obsługi klienta

7.Wspomaganie efektywności przepływu informacji
7.1.Program do zarządzania i archiwizacji małych firm
7.2.Podpis elektroniczny
7.3.Kody kreskowe w raportach biznesowych
7.4.Status prawny adresów IP z punktu widzenia zasad ochrony danych osobowych
7.5.Ochrona informacji
7.6.Bezpieczeństwo informacji

8.Asystent i asystentka - czy płeć determinuje zakres obowiązków i pozycję zawodową
8.1.Czynniki wpływające na decyzję o zatrudnieniu asystentki lub asystenta
8.2.Wpływ rodzaju działalności organizacji i wymagań otoczenia na wybór płci osoby asystującej
8.3.Osobowość asystentki lub asystenta
8.4.Etyka zawodowa
8.5.Różnice płci w postrzeganiu problemów
8.6.Różnice w szukaniu rozwiązań
8.7.Zasłyszane historie
8.7.1.Historia kariery w ocenie różnych osób
8.7.2.Różne opinie
8.7.3.Rozmowy
8.7.4.Dylematy
8.7.5.Ewolucja pracy sekretarki
8.7.6.Kilka poglądów na pracę asystentki
8.8.Czy różnice będą się zacierać, czy potęgować?
8.9.Stanowiska na szczycie sekretarsko-asystenckiej hierarchii

9.Podsumowanie

Bibliografia


244 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024