ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KREATYWNOŚĆ JĘZYKOWA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ


BURSKA K. ZARĘBSKI R. RED.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 52.65 Twoja cena  50,02 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej


Publikacja jest kontynuacją rozważań podjętych w dwóch poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej: Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) i Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej. W przygotowaniu znajduje się kolejny tom – Kreatywność językowa w literaturze i mediach.

Poszczególne zagadnienia przedstawione przez badaczy zostały zgrupowane w pięciu częściach, z których każda ściśle wiąże się z kreatywnością na płaszczyźnie językowej, ale dotyczy nieco innych jej aspektów (kreatywność stricte językowa, kreatywność językowa a odmiany języka, kreatywność językowa w przestrzeni publicznej: politycznej, medialnej, miejskiej). Autorzy, wyczuleni na nowe zjawiska językowe, prezentują aktualny materiał badawczy. Interesują się przede wszystkim niestandardowym użyciem języka, które traktują nie jako odstępstwo od normy, lecz przejaw twórczego myślenia.

Czytelników zainteresowanych kreatywnością językową w bardziej praktycznym ujęciu zachęcamy do sięgnięcia po Kreatywność językową w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów, z bogatym materiałem ilustracyjnym oraz niebanalnymi, rozwijającymi ćwiczeniami.


WSTĘP 7

CZĘŚĆ I. Kreatywność w języku i językoznawstwie 9
Grzegorz Wlaźlak, Pomiędzy kreatywnością a produktywnością morfologiczną: rola analogii w języku 11
Piotr Nagórka, Kreatywność a język lingwistyki 23
Natalia Lyzhnikova, Obraz skóry w polskiej frazeologii 37
Mateusz Gaze, Czy ćwiczenia słowotwórcze muszą być nudne? 47

CZĘŚĆ II. Kreatywność językowa w przestrzeni miasta 61
Dominika Krysztofowicz, Zofia Krupienicz, Krajobraz językowy ul. Ratajczaka oraz ul. Garbary w Poznaniu 63
Magdalena Nowakowska, Szata informacyjna miasta jako przejaw kreatywności językowej jegomieszkańców na przykładzie Pabianic 77
Agnieszka Spasińska, „RTS <3 ŁKS”. Topika i wizerunek kibica w wybranych napisach na łódzkich murach 87
Katarzyna Pasikowska, Kto się czubi, ten się lubi? Street art jako narzędzie w rywalizacji łódzkich klubów piłkarskich 97

CZĘŚĆ III. Kreatywność językowa w socjolektach 107
Rafał Maćkowiak, Kreatywność językowa konsolowców na przykładzie nagłówków z czasopisma „PSX Extreme 109
Aleksandra Ciarkowska, Przejawy kreatywności leksykalnej w socjolekcie graczy komputerowych 127

CZĘŚĆ IV. Kreatywność językowa w reklamie 137
Katarzyna Burska, Nazwy wycieczek zagranicznych oferowanych przez biuro podróży Rainbow Tours 139
Magdalena Piątek, Przejawy kreatywności językowej w segmencie reklam TP i Orange z kampanii „Serce i Rozum” 159
Ewelina Woźniak-Wrzesińska, Kreatywność (językowa) w amatorskich łódzkich reklamach – na przykładzie dokumentacji projektu „Niewidzialne miasto” 171
Alicja Ptak, Humor językowy na koszulkach 187

CZĘŚĆ V. Kreatywność językowa w debacie publicznej 201
Kamil Durajczyk, Kreatywność językowa w polskiej polityce – funkcje i perspektywa historyczna 203
Elżbieta Pieniążek-Niemczuk, Pogląd słabszy uczynić silniejszym – kreatywność językowa w dyskursie politycznym 217
Anita Brzyszcz, Przykłady kreatywności językowej w procesie feminizowania współczesnej polszczyzny 231


246 stron, Format: 14.7x20.8, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2018