ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EDUKACYJNE UWARUNKOWANIA ROZWOJU KREATYWNOŚCI


SZMIDT K.J.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 44.75 Twoja cena  42,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności


W prezentowanym tomie autor, pionier badań nad twórczością, zwłaszcza w kontekście edukacyjnym, zbiera wyniki swoich dotychczasowych refleksji. Czytelnik otrzymuje unikatową na polskim rynku publikację o twórczości, która zawiera opisy i analizę procesów twórczych, refleksję nad pedagogiką ich inspirowania i utrwalania, a także prezentację metod badania twórczości. Autor, zajmując się uwarunkowaniami edukacyjnymi twórczości, pokazuje również omawiane zagadnienie w szerszym kontekście społeczno-kulturowym – definiuje ważne czynniki wspierania twórczości jako postawy i sposobu działalności człowieka.


Od Autora 7

Wprowadzenie: badania nad twórczością „w stanie wrzenia” 9

Część 1. Twórczość – szkoła – nauczyciel 15
1. Nauczyciele przeciwko kreatywności uczniów 17
2. Umysł pod kluczem (maturalnym) 29
3. Nuda jako problem pedagogiczny 35
4. Edukacja według Torrance’a 49
5. Nauczanie twórczości w szkole wyższej – heurystyki jako treści kształcenia 65
6. Szkoła wyższa kuźnią geniuszy czy buchalterów naukowych? Rozważania krytyczne o jakości kształcenia w świetle teorii pomiaru geniuszu naukowego Deana K. Simontona 81

Część 2. Twórczość – środowisko – kultura 93
7. Kult przystępności, schlebiania i zwyczajności – Franka Furediego diagnoza kultury i edukacji kulturalnej 95
8. Od potencjalności do transgresji historycznych – kreatywność na różnych poziomach 107
9. Za dużo twórczości? Pułapki twórczości codziennej i amatorskiej w kulturze nadmiaru, kiczu i braku smaku 125
10. Warunki sukcesu twórczego 139

Część 3. Twórczość jako problem badań pedagogicznych 151
11. Kluczowe kompetencje nauczyciela twórczości jako diagnosty 153
12. Kreatywność ogólna czy specyficzna: poważny problem badawczy czy pseudoproblem? 169
13. Epifania i doświadczenie krystalizujące w biografii twórczej – próba zarysowania pola badawczego 177
14. Walidacja komunikacyjna w analizie wyników badań pedagogicznych nad twórczością (współautor M. Modrzejewska-Świgulska) 191

Zakończenie: życie twórcze jako życie wartościowe 209
Bibliografia 217
Spis schematów i tabel 235
Indeks nazwisk 237
Indeks rzeczowy 243


246 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PRZEŁOMOWE INNOWACJE
CHRISTENSEN C.M.

- NARODZINY KLASY KREATYWNEJ
FLORIDA R.

- INNOWACYJNOŚĆ UWARUNKOWANIA STRATEGIE WYZWANIA
KAMIŃSKA A. RED.

- INNOWACJE W PROCESIE ROZWOJU GOSPODARCZEGO ISTOTA I UWARUNKOWANIA
PRYSTROM J.

- INNOWACJE W BIZNESIE
STYŚ A. DEJNAKA A. RED.

- INNOWACJE I KONKURENCYJNOŚĆ
ŚWITALSKI W.

- EKOINNOWACJE ORAZ ROZWÓJ INTELIGENTNYCH MIAST NA PRZYKŁADZIE WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
SZTURO M. RED.

- METODY I TECHNIKI POBUDZANIA KREATYWNOŚCI W ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIU
KOSIERADZKA A. RED.

- KREATYWNOŚĆ JAK JĄ ROZWIJAĆ W SOBIE I W ORGANIZACJI?
STĄCZEK M.

- DYNAMICZNA TAKSONOMIA INNOWACYJNOŚCI REGIONÓW
MARKOWSKA M.

- INNOWACJE W FIRMIE PRAKTYCZNE METODY WPROWADZANIA ZMIAN
ANTOSZKIEWICZ J.D.

- INNOWACJE I PROCESY TRANSFERU TECHNOLOGII
WIŚNIEWSKA J. JANASZ K. - W STRATEGICZNYM ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI

- EKOINNOWACJE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
PRZECHODZEŃ J. - ZARZĄDZANIE POMIAR I WPŁYW NA WYNIKI FINANSOWE

- TECHNIKI KREATYWNOŚCI JAK WPADAĆ NA NALEPSZE POMYSŁY
NOLLKE M.

- KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE
JERZYK E. LESZCZYŃSKI G. MRUK H.

- INNOWACYJNOŚĆ ORGANIZACJI W STRATEGII INTELIGENTNEGO I ZRÓWNOWAŻONEGO
WIŚNIEWSKA J. JANASZ K. / ROZWOJU

- INNOWACJE W GOSPODARCE OPARTEJ NA WIEDZY
DOLIŃSKA M.

- INNOWACJE SPOŁECZNE W TEORII I PRAKTYCE
WYRWA J.

- INNOWACJE I JAKOŚĆ W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI
WIŚNIEWSKA J. JANASZ K. RED.

- BADANIA JAKOŚCIOWE METODY I ZASTOSOWANIA
OLEJNIK I. KACZMAREK M. SPRINGER A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2018