ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EDUKACYJNE UWARUNKOWANIA ROZWOJU KREATYWNOŚCI


SZMIDT K.J.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 44.75 Twoja cena  42,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności


W prezentowanym tomie autor, pionier badań nad twórczością, zwłaszcza w kontekście edukacyjnym, zbiera wyniki swoich dotychczasowych refleksji. Czytelnik otrzymuje unikatową na polskim rynku publikację o twórczości, która zawiera opisy i analizę procesów twórczych, refleksję nad pedagogiką ich inspirowania i utrwalania, a także prezentację metod badania twórczości. Autor, zajmując się uwarunkowaniami edukacyjnymi twórczości, pokazuje również omawiane zagadnienie w szerszym kontekście społeczno-kulturowym – definiuje ważne czynniki wspierania twórczości jako postawy i sposobu działalności człowieka.


Od Autora 7

Wprowadzenie: badania nad twórczością „w stanie wrzenia” 9

Część 1. Twórczość – szkoła – nauczyciel 15
1. Nauczyciele przeciwko kreatywności uczniów 17
2. Umysł pod kluczem (maturalnym) 29
3. Nuda jako problem pedagogiczny 35
4. Edukacja według Torrance’a 49
5. Nauczanie twórczości w szkole wyższej – heurystyki jako treści kształcenia 65
6. Szkoła wyższa kuźnią geniuszy czy buchalterów naukowych? Rozważania krytyczne o jakości kształcenia w świetle teorii pomiaru geniuszu naukowego Deana K. Simontona 81

Część 2. Twórczość – środowisko – kultura 93
7. Kult przystępności, schlebiania i zwyczajności – Franka Furediego diagnoza kultury i edukacji kulturalnej 95
8. Od potencjalności do transgresji historycznych – kreatywność na różnych poziomach 107
9. Za dużo twórczości? Pułapki twórczości codziennej i amatorskiej w kulturze nadmiaru, kiczu i braku smaku 125
10. Warunki sukcesu twórczego 139

Część 3. Twórczość jako problem badań pedagogicznych 151
11. Kluczowe kompetencje nauczyciela twórczości jako diagnosty 153
12. Kreatywność ogólna czy specyficzna: poważny problem badawczy czy pseudoproblem? 169
13. Epifania i doświadczenie krystalizujące w biografii twórczej – próba zarysowania pola badawczego 177
14. Walidacja komunikacyjna w analizie wyników badań pedagogicznych nad twórczością (współautor M. Modrzejewska-Świgulska) 191

Zakończenie: życie twórcze jako życie wartościowe 209
Bibliografia 217
Spis schematów i tabel 235
Indeks nazwisk 237
Indeks rzeczowy 243


246 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2018