ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZKOŁA UCZENIA SIĘ


KORDZIŃSKI J.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 66.39 Twoja cena  63,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Szkoła uczenia się


Szkoła stoi na progu istotnych zmian, których głównym powodem są m.in. nowe oczekiwania uczniów sygnalizujących potrzebę zrozumienia celowości podejmowanych działań, szacunku dla ich autonomii i traktowania jak partnerów w pracy nad ich osobistym rozwojem. Uczniowie wolą - i potrafią - brać odpowiedzialność za własny rozwój, niż podporządkowywać się procedurom narzucanym z zewnątrz i odbieranym przez nich jako zbędne oraz pozbawione sensu. Szkoła w związku z tym powinna powoli odchodzić od nauczania i zdecydowanie sprzyjać organizacji przestrzeni do uczenia się uczniów.

Książka stanowi próbę odpowiedzi m.in. na następujące pytania:

  • Jaka jest różnica między nauczaniem a uczeniem się?

  • Dlaczego uczniowie się (nie) uczą?

  • Jakie metody aktywizujące i rozwijające można stosować w pracy wychowawczej oraz jak wpływają one na samodzielność i wzrost odpowiedzialności uczniów?

  • Jaka jest rola dyrektora szkoły w rozwoju kompetencji kluczowych dla organizacji uczenia się uczniów?

Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.


WSTĘP, CZYLI ZAPROSZENIE DO PODRÓŻY | str. 11

ROZDZIAŁ 1
DLACZEGO UCZNIOWIE SIĘ (NIE) UCZĄ | str. 27

ROZDZIAŁ 2
MIĘDZY NAUCZANIEM A UCZENIEM SIĘ | str. 44

ROZDZIAŁ 3
O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA KOMPETENCJI KLUCZOWYCH | str. 59

ROZDZIAŁ 4
ORGANIZACJA PROCESU UCZENIA SIĘ | str. 76

ROZDZIAŁ 5
MÓZG UCZNIA JAKO MIEJSCE PRACY NAUCZYCIELA | str. 84

ROZDZIAŁ 6
BYĆ COACHEM | str. 103

ROZDZIAŁ 7
BYĆ TUTOREM | str. 118

ROZDZIAŁ 8
BYĆ MENTOREM | str. 134

ROZDZIAŁ 9
BYĆ WYCHOWAWCĄ | str. 140

ROZDZIAŁ 10
CEL I PRZYKŁADY STOSOWANIA METOD AKTYWIZUJĄCYCH W PRACY WYCHOWAWCZEJ | str. 148

ROZDZIAŁ 11
METODY PRACY Z UCZNIAMI | str. 164

ROZDZIAŁ 12
ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁOWEJ | str. 171

ROZDZIAŁ 13
BYĆ MODERATOREM | str. 184

ROZDZIAŁ 14
BYĆ TRENEREM | str. 198

ROZDZIAŁ 15
METODY PRACY TRENERA - POZYSKANIE UCZNIÓW DO WSPÓŁPRACY | str. 209

ROZDZIAŁ 16
BYĆ FACYLITATOREM | str. 216

ROZDZIAŁ 17
ZESTAW ĆWICZEŃ DLA FACYLITATORA | str. 223

ROZDZIAŁ 18
METODY ANGAŻUJĄCE UCZNIÓW | str. 228

ROZDZIAŁ 19
WZMACNIANIE DYSKURSU MIĘDZY UCZESTNIKAMI ZAJĘĆ | str. 240

ROZDZIAŁ 20
METODY ROZWIJAJĄCE SAMODZIELNOŚĆ I WZROST ODPOWIEDZIALNOŚCI UCZNIÓW | str. 246

ROZDZIAŁ 21
JEGO EKSCELENCJA PROJEKT | str. 250

ROZDZIAŁ 22
NAUCZYCIELE SZKÓŁ UCZENIA SIĘ | str. 279

ROZDZIAŁ 23
TRENING KOMPETENCYJNY, CZYLI KIEDY NAUCZYCIEL STAJE SIĘ NAUCZYCIELEM UCZĄCYCH | str. 298

ROZDZIAŁ 24
ROLA DYREKTORA W ROZWOJU KOMPETENCJI KLUCZOWYCH DLA ORGANIZACJI UCZENIA SIĘ UCZNIÓW | str. 306

ROZDZIAŁ 25
PROFIL SZKOŁY | str. 315

ANEKS
ROZMOWY Z PRAKTYKAMI SZKÓŁ UCZENIA SIĘ | str. 325

BIBLIOGRAFIA | str. 383


388 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2018