ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TUTORING JAKO SPOTKANIE HISTORIE INDYWIDUALNYCH PRZYPADKÓW


KARPIŃSKA-MUSIAŁ B. PANOŃKO M. RED.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 111.35 Twoja cena  105,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Tutoring jako spotkanie

Historie indywidualnych przypadków


  • Czym jest tutoring?

  • Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej?

  • Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie?

Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji. Redaktorki tomu, obie mocno związane z propagowaniem edukacji spersonalizowanej w formule naukowej i szkoleniowej, zebrały kilkadziesiąt opowieści o autentycznej relacji mistrz–uczeń w murach szkół i uczelni. W pierwszej części książki przybliżają też specyfikę i kontekst pracy tutora w dzisiejszej instytucji kształcenia, zwracając uwagę na jego złożoność, esencję i rolę wartości w świecie zróżnicowanych postaw uczniów i nauczycieli. Tutorzy z całej Polski z kolei przekonują, że tutoring stanowi niezwykłą szansę dla młodego człowieka. Pozwala mu na uzyskanie kompetencji przydatnych na rynku pracy, a także spełnione życie, zgodne z jego pasjami, możliwościami i pragnieniami.

Każdy proces tutorski, a nawet każdy tutorial, jest spotkaniem w znaczeniu dialogu dwóch podmiotów. Osoby w nim uczestniczące obdarzają się nawzajem uwagą, wiedzą, wsparciem, inspiracją i twórczą krytyką. Ma swój kontekst, tło, powody, trajektorię, rezultaty, nastrój i głębię.

Książka składa się z 26 opowieści o takich wyjątkowych spotkaniach edukacyjnych:

  • część z nich opisuje historie z wczesnych etapów kształcenia, a kilkanaście pochodzi ze środowiska akademickiego,
  • ich autorzy reprezentują wiele różnych dziedzin naukowych i przedmiotowych, pracują w szkołach i uczelniach wyższych w Polsce.

Historie są niezwykłe. Pokazują ogromny potencjał, jaki tkwi zarówno w tutoringu rozwojowym, jak i naukowo-akademickim.

Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich, pracowników organów prowadzących szkoły, osób zajmujących się HR, zarządzaniem oświatą i edukacją, szkoleniami, programami edukacyjnymi i rozwojowymi, trenerów rozwoju osobistego i doradców zawodowych, a także studentów i doktorantów zainteresowanych tą tematyką.


Część I. Tutoring przestrzenią kształcenia ukierunkowanego na całościowy rozwój podopiecznego | str. 13

Rozdział 1. O nierozłączności kształcenia naukowego i rozwoju osobistego | str. 15
Beata Karpińska-Musiał

Rozdział 2. Misja tutora | str. 19
Magdalena Panońko

Rozdział 3. Znaczenie refleksyjności – dlaczego studium przypadku? | str. 25
Beata Karpińska-Musiał

Rozdział 4. Słowo o współczesnych uwarunkowaniach instytucjonalnych i systemowych w oświacie i szkolnictwie wyższym | str. 28
Beata Karpińska-Musiał

Część II. Studia przypadków na różnych etapach kształcenia | str. 33

Rozdział 5. Szkolnictwo podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne | str. 35
Magdalena Panońko

Mamy po prostu być. Spotkania z Tosią i jej matematycznym "baranem" | str. 39
Katarzyna Weinerowska-Bords

Jak oswoić "niedźwiedzia", czyli rzecz o własnych słabościach | str. 48
Małgorzata Szeligiewicz

Dobrze, spróbuję, czyli eksperyment "Tutoring" | str. 59
Agnieszka Buksińska

O odwadze spełniania własnych marzeń | str. 73
Sławomira Czarnecka

O fenomenie spotkania w relacji tutorskiej | str. 82
Elżbieta Błachowicz

Tutoring - nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej | str. 98
Honorata Olejniczak

Przemiana | str. 127
Agnieszka Sawka

Tutoring w sporcie | str. 136
Andrzej Głowacki

Tutoring jako wirus szczególnie zaraźliwy | str. 145
Anna Tulczyńska

Rozdział 6. Szkolnictwo wyższe | str. 155
Beata Karpińska-Musiał

Nida | str. 164
Maria Augustyniak

Tutoring jako zaproszenie do aktywności – przypadek Justyny | str. 169
Monika Czyżewska

Spotkanie z Cudowną Dziewczyną | str. 179
Katarzyna Jereczek-Korzeniewska, Ewa Woźniak

"Kiedy uczeń jest gotowy, pojawia się mistrz" - samorodny tutoring skrojony na miarę potrzeb ucznia | str. 190
Anna Kaczorowska

Jeden temat - dwa eseje - wiele emocji | str. 202
Joanna Ewa Szafraniec

Dialog tutorski: "Esej za esej" | str. 213
Tomasz Zarzycki, Patrycja Nowakowska

Tutoring akademicki - praktyka tutorska na studiach doktoranckich Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego | str. 222
Agnieszka Kowalkowska

Od studenckiej pasji do akademickiego rozwoju | str. 233
Agnieszka Marcinowska, Luiza Galbarczyk-Gąsiorowska, Małgorzata Cegiełka

Personalizacja zajęć grupowych za pomocą tutoringu | str. 253
Marlena Lembicz, Martyna Dominiak

Dwie historie inicjacji tutoringowej z perspektywy krystalizowania celu kształcenia i budowania kultury studiowania | str. 264
Agnieszka Dziedziczak-Foltyn

"Dialogi równoległe" - wykorzystanie języka obrazu w spotkaniu tutoringowym | str. 276
Małgorzata Karczmarzyk

Hybrydowy tutoring akademicki | str. 287
Anna Turula

Praca seminaryjna na filologii jako poligon dla tutoringu | str. 302
Sebastian Dusza

Przestrzeń akademickiej dyskusji: Beckett Research Group in Gdańsk | str. 317
Tomasz Wiśniewski

Tutoring międzyobszarowy w Katedrze Slawistyki Uniwersytetu Gdańskiego | str. 327
Katarzyna Stępińska

Tutoring jako trudne spotkanie z Tomaszem, który za szybko się usamodzielnił | str. 341
Jakub Kwaśny

Szlifowanie diamentu w drodze na szczyt – (nie)przypadkowa podróż z Klaudią | str. 352
Beata Karpińska-Musiał

Posłowie i podziękowania | str. 377
O autorach | str. 379


390 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2018