Czy jesteś na tyle zdecydowany i przebojowy, by przyjąć te porady?
• Zasada nr 11 o rozmowach kwalifikacyjnych: Istnieją głupie pytania. Dowiedz się,
jakich pytań nigdy nie powinieneś zadawać i na jakie nie powinieneś odpowiadać.
• Zasada nr 17 o zarządzaniu: Problemem prawdopodobnie nie jest twój kolega z pracy,
tylko ty. Najpierw obwiniaj samego siebie.
• Zasada nr 32 o e-mailach: Pięć wiadomości, jakich nigdy nie powinieneś wysyłać.
• Zasada nr 37 o robieniu tego, co do ciebie należy: Nie bądź tym pracownikiem,
który pracuje najciężej.
Oryginalne i niezwykle skuteczne zalecenia autorki pomogą czytelnikom
przyjąć zorientowane na cel, śmiałe i samodzielne podejście, które jest niezbędne,
by odnosić sukcesy zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
Ten niezwykle przydatny przewodnik zawiera 45 nowych zasad gwarantujących
sukces,
obejmujących problemy takie jak:
• Polityka biurowa: Bycie lubianym jest ważniejsze niż bycie kompetentnym.
• Poszukiwanie pracy: Zastanów się nad tym, czy nie wykonać strategicznego ruchu i
nie wprowadzić się znów do rodziców.
• Szefowie: Nie ma złych szefów, tylko marudni pracownicy.
Zasady sukcesu się zmieniły i jeśli nie chcesz pozostać w tyle, przydadzą ci się
„bezczelne”, ale bardzo skuteczne porady zawarte w tej książce. Na pewno dzięki
niej będziesz myślał z większym rozmachem, śmielej działał i przecierał szlaki,
które kiedyś wydawały ci się niedostępne, i odniesiesz sukces w życiu zawodowym na
własnych warunkach.
Ten niezastąpiony podręcznik dla pragnących zrobić karierę bynajmniej nie udziela
standardowych porad kolejnemu pokoleniu pracowników. Penelope Trunk – w niezwykle
charakterystyczny i szczery sposób – udziela bardzo pomocnych rad milionom ludzi z
pokolenia X i Y. Zdaje sobie sprawę z faktu, że w dzisiejszych czasach młodzi
pracownicy dokonują przełomowych zmian w świecie biznesu i poszukują nowych sposóbów
realizacji swoich celów zawodowych – na własnych warunkach. W Błyskotliwej karierze
Trunk prezentuje najlepsze strategie pozwalające osiągnąć szczyty w świecie biznesu
bez konieczności wspinania się po korporacyjnej drabinie, do czego przywykło pokolenie
ich rodziców.
PENELOPE TRUNK była dyrektorem w firmie informatycznej, prowadziła
własne przedsiębiorstwo i zawodowo grała w siatkówkę plażową. Jako specjalista ds..
Kariery i rozwoju zawodowego publikuje w dwóch popularnych kolumnach biznesowych: Brazen
Careerist na stronach Yahoo! Finance oraz we własnej rubryce The Climb, ukazującej się
w „Boston Globe”. Mieszka w Madison, w stanie Wisconsin.
Podziękowania
O autorce
Wstęp
Część I.Ciesz się drogą od pierwszej pracy do wymarzonej pracy
Rozdział 1.Okrężne drogi są ścieżką prowadzącą do szczęścia
Rozdział 2.CV jest narzędziem reklamowym, a nie podsumowaniem tego, co robiłeś
Rozdział 3.Poszukiwanie pracy nie jest pojedynczym zadaniem, lecz stylem życia
Rozdział 4.Rozmowa kwalifikacyjna jest egzaminem, do którego możesz się przygotować
Rozdział 5.Korporacyjne życie jest zbyt ryzykowne, dlatego załóż własną firmę
Rozdział 6.Świeżo upieczeni menedżerowie nie muszą być do niczego
Część II. Jak uzyskać to, czego chcesz, od ludzi, z którymi pracujesz
Rozdział 7.Biurowa polityka i inne akty dobroci
Rozdział 8.Autentyczność to słowo nowego tysiąclecia
Rozdział 9.Dyskryminacja ze względu na płeć jest wszędzie, więc nie próbuj przed nią
uciekać
Rozdział 10.Komunikacja elektroniczna nie pomoże ci zacieśnić związków, których nie
zbudowałeś
Rozdział 11.Uzyskaj od swojego szefa to, czego chcesz
Rozdział 12.Nie bądź tą osobą w firmie, która najciężej pracuje
Rozdział 13.Pragnienie awansu jest takie...dwudziestowieczne
Rozdział 14.Nowe amerykańskie marzenie dotyczy czasu, a nie pieniędzy
Zakończenie
216 stron, oprawa miękka