Jedno proste pytanie może zadecydować o przyszłości
twojej firmy. Czy znasz na nie odpowiedź?
Dyrektorzy generalni firm regularnie ogłaszają ambitne cele zakładające wzrost,
a potem nie udaje im się ich osiągnąć. Powód? Zbyt wiele firm uzależnia się od
złych zysków. Tacy „korporacyjni pakerzy” zachłannie zgarniają krótkoterminowe
zyski, ale na końcu zostają z wypalonymi pracownikami i wyobcowanymi
klientami. Same spowalniają swój rozwój, tworząc legiony destruktorów – klientów,
którzy psują firmie reputację i przy pierwszej sposobności przechodzą do
konkurencji.
Ekspert w zakresie lojalności Fred Reichheld pokazuje nam, jak odwrócić to
równanie, jak z klientów uczynić orędowników, dzięki którym pojawią się
prawdziwe zyski i towarzyszący im trwały wzrost. Kluczem jest proste pytanie –
Czy polecisz nas swojemu przyjacielowi? Pozwala ono odróżnić orędowników od
destruktorów i dostarcza jasnej miary osiągnięć organizacji w zakresie jej
wizerunku w oczach klientów.
Ta dość prosta pojęciowo miara – Wskaźnik Orędownictwa Netto (Net Promotor Score
– NPS) – wyjaśnia związek między jakością relacji firmy z klientami
i jej szansami na wzrost i umożliwia radykalną zmianę w zarządzaniu
tymi relacjami.
Autor książki Decydujące pytanie prowadzi nas w niej przez różne
zagadnienia:
- Jak odróżnić dobre zyski od złych
- Jak zmierzyć NPS i odnieść ten wynik do najwyższych światowych
standardów
- Jak skwantyfikować wartość ekonomiczną opinii wyrażanych przez klientów
- Jak przenieść na wszystkich pracowników odpowiedzialność za właściwe
traktowanie klientów
- Jak zidentyfikować kluczowych klientów i ustanowić priorytety
w inwestycjach strategicznych
- Jak sprawić, by klienci byli nie tylko „po prostu zadowoleni”, ale również
lojalni
- Jak stworzyć rzesze entuzjastycznych klientów-orędowników, stymulujących
innowacje i wzrost
Praktyczna i porywająca książka Decydujące pytanie pomoże ci rozwiązać
dylematy związane ze wzrostem twojej organizacji.
O AUTORZE
Fred Reichheld, Emerytowany Dyrektor i Stypendysta w Bain & Company jest
autorem bestsellerów The Loyalty Effect (1996) i Loyalty Rules (2001); obie
książki zostały wydane przez HBS Press.
OPINIE O KSIĄŻCE
Nareszcie mamy książkę pokazującą związek między właściwie kształtowanymi
relacjami i wzrostem, któremu towarzyszą zyski. Rzucając jasne światło na
odróżnienie dobrych zysków od złych, książka Freda Reichhleda Decydujące pytanie
odmieni sposób, w jaki mierzymy nasz sukces.
- Stephen R. Covey, autor książki The 7 habits of highly Effective People and the 8th
habit: from Effectiveness to Greatness
Fred Reichheld jak nikt inny może pomóc organizacjom w zrozumieniu znaczenia
lojalności klientów dla osiągania pożądanych rezultatów. Wszystkie firmy powinny
zadawać swoim klientom pytanie, które Fred nazywa ‘decydującym’.
- Ken Chenault, Prezes i Dyrektor Generalny American Express
Fred Reichheld jest ojcem chrzestnym lojalności klientów. Jego nowa książka
Decydujące pytanie jest nowatorskim zbiorem innowacyjnych i praktycznych pomysłów.
Gorąco ją polecam.
- John Donahoe, Prezes eBay Marketplace
Książka Decydujące pytanie daje nam wspaniałe narzędzie do wylansowania zachowań
opartych na złotej regule i osiągnięcia zysków, które mogą być powodem do dumy
dla naszej firmy. Chylę czoło przed śmiałą argumentacją Reichhelda, przed
jasnością jego tekstów i pomysłami, które każdy menedżer może natychmiast
wykorzystać i sprawdzić, jak działają w praktyce.
- Lynn S. Paine, Profesor Zarządzania w Harvard Business School (John G. McLean
Professor of Business Administration), autorka książki Value Shift: Why Companies Must
merge Social and Financial Imperatives to Achieve Superior Performance
Decydujące pytanie odkrywa przed nami niezwykle prosty, ale nieprawdopodobnie cenny
przepis na wzrost, któremu towarzyszą zyski. Każde przedsiębiorstwo powinno zmierzyć
się tą miarą i wykorzystać mądrość tej książki, by przejść ten test
z pozytywnym wynikiem.
- Johne J. Brennan, Prezes i Dyrektor Generalny, The Vanguard Group
180 stron , oprawa twarda