ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 99.95 94,95   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CLASSIC DRUCKER KLASYCZNE TEKSTY DRUCKERA Z HARVARD BUSINESS REVIEW


DRUCKER P.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 99.95 Twoja cena  94,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka zawiera najlepsze artykuły Petera F. Druckera opublikowane w „Harvard Business Review”. Większość z nich ukazała się w opublikowanej w 2004 r. przez MT Biznes książce Zawód menedżer. Niniejsza publikacja zawiera trzy nowe artykuły oraz wstęp napisany przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego HBR.

Od niemal wieku Peter Drucker inspiruje i kształci menedżerów - i wpływa na naturę biznesu - swoimi znaczącymi artykułami publikowanymi w Harvard Business Review. Jako jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, Drucker wyszukał, zidentyfikował i zbadał najważniejsze problemy, wobec których stają menedżerowie, poczynając od strategii korporacyjnej, a kończąc na stylach zarządzania i przemianach społecznych. Dziś staramy się strategicznie odnieść te ważne artykuły i eseje do dwóch jednoczących elementów: pierwszego skoncentrowanego na "Obowiązkach menedżerów", a drugiego skupionego na "Świecie menedżera". Zbiór ten uzupełniony wywiadem z Peterem Druckerem "Menedżer postkapitalistyczny" i dającą do myślenia przedmową samego Petera Druckera jawi się jako kompletny obraz teorii i praktyki zarządzania, zarówno takiej, jaka była kiedyś, jak i takiej, jaka kiedyś będzie.

Geniusz Petera F. Druckera polegał na dostrzeganiu najważniejszych trendów w zarządzaniu, a następnie opisaniu ich za pomocą języka zrozumiałego dla menedżerów. Jak nikt inny – ani przed nim, ani po  nim – Drucker był wyczulony na wielkie, tektoniczne zmiany w gospodarce, w organizacji i działaniu firm, w zachowaniu ludzi kierujących firmami.

Drucker omawia w książce zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla funkcjonowania każdej firmy i każdego menedżera jak:

– być wydajnym przez całe zawodowe życie i przyczyniać się do sukcesu firmy
– reagować na społeczne i ekonomiczne zmiany, mające ogromny wpływ na biznes
– podejmować efektywne decyzje w warunkach niepewności i niepełnej informacji
– wykorzystywać szanse stwarzane przez techniczne i społeczne innowacje
– zapewnić decydentom niezbędną informację
– formułować i wdrażać strategie biznesowe
– zarządzać profesjonalistami i zwiększać ich wydajność

Co takiego jest w dziełach Druckera, że tak doskonale przemawia do menedżerów? Dlaczego to właśnie on jest ceniony bardziej niż ktokolwiek inny?  Dlaczego jego dzieła wciąż zachowują aktualność? Na te pytania zadane we Wstępie przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego „Harvard Business Review”, najlepszą odpowiedzią jest czytanie i odczytywanie wciąż na nowo klasycznych tekstów Druckera.



Urodzony w Wiedniu w roku 1909, Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.
Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel akademicki, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005 w Claremont.


Spis treści:

Wstęp (Thomas A. Stewart)

CZĘŚĆ PIERWSZA. OBOWIĄZKI MENEDŻERA

Rozdział 1. Zarządzanie sobą
Rozdział 2. Teoria biznesu
Rozdział 3 Skuteczna decyzja
Rozdział 4. Nie pracownicy, lecz ludzie
Rozdział 5. Jak podejmować decyzje w sprawach ludzkich
Rozdział 6. Dyscyplina innowacji
Rozdział 7. Zarządzanie dla osiągania efektywności w biznesie

CZĘSC DRUGA. ŚWIAT MENEDŻERA

Rozdział 8. Informacja naprawdę potrzebna menedżerom
Rozdział 9 Jak być menedżerem skutecznym
Rozdział 10. Nastanie nowej organizacji
Rozdział 11. Nowe społeczeństwo organizacji
Rozdział 12. Nowe wyzwanie produktywności
Rozdział 13 Czego mogą się nauczyć firmy biznesowe od instytucji non profit
Rozdział 14. Zarządzanie a funkcjonowanie świata
Rozdział 15. Menedżer postkapitalistyczny. Wywiad z Peterem F. Druckerem

Indeks


320 stron, oprawa twarda z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024