cena netto + 5% vat.
EKSPORT POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA RYNKI WSPÓLNOTY NIEPODLEGŁYCH
PAŃSTW - SZANSE I BARIERY
WSTĘP
1. WNP JAKO SPECYFICZNE MIEJSCE MIĘDZYNARODOWEJ EKSPANSJI PRZEDSIĘBIORSTW
(Małgorzata Poniatowska-Jaksch)
1.1. Wymierne elementy zewnętrznego otoczenia ekonomicznego przedsiębiorstwa - spadek
znaczenia czy przecenianie roli instytucji nieformalnych?
1.2. Produkt krajowy - wielkość, dynamika, struktura, rola handlu zagranicznego
1.3. Wiodąca rola Rosji
1.4. Wyrównywanie luki podażowej - import, BIZ
1.5. Konsekwencje światowego kryzysu gospodarczego - ubóstwo, nieuchronność zmian w
polityce gospodarczej
Podsumowanie
Literatura
2. NIEFORMALNE UWARUNKOWANIA TRANSAKCJI EKSPORTOWYCH (Małgorzata
Stawicka, Magdalena Sobańska-Cwalina)
2.1. Nieformalne uwarunkowania transakcji eksportowych w teorii otoczenia
przedsiębiorstwa
2.2. Niska przejrzystość gospodarki jako bariera wzrostu wymiany handlowej
2.3. Kultura a kontakty biznesowe
Podsumowanie
Literatura
3. POLSKI EKSPORT NA RYNKI WNP - POZYCJA KONKURENCYJNA I PRZEWAGI KONKURENCYJNE
KRAJU (Teresa Pakulska, Paweł Cwalina)
3.1. Międzynarodowa pozycja konkurencyjna - aspekty teoretyczne
3.2. Polski eksport na rynki WNP
3.3. Przewagi konkurencyjne handlu Polski z krajami WNP
Podsumowanie
Literatura
Aneks statystyczny - Wskaźniki RCA i Lafaya dla Polski na rynkach WNP.
4. INSTRUMENTY WSPIERANIA DZIAŁNOŚCI POLSKICH EKSPORTERÓW NA RYNKACH WNP
(Mariusz Sagan)
4.1. Polityka proeksportowa - podstawowe założenia
4.2. Uwarunkowania polskiej polityki wspierania eksportu na rynki WNP
4.3. Instrumenty polskiej polityki proeksportowej w kontekście ekspansji krajowych
przedsiębiorstw na rynki WNP
Podsumowanie
Literatura
5. STRATEGIE EKSPORTOWE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA RYNKACH WNP -
UWARUNKOWANIA MIKROEKONOMICZNE (Anna M. Zarzycka)
5.1. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstwa
5.2. Strategie eksportu a nowe podejście do internacjonalizacji
5.3. Uwarunkowania strategii eksportowych przedsiębiorstw w aspekcie nowego podejścia
do umiędzynarodowienia
5.4. Ogólna charakterystyka strategii eksportu polskich przedsiębiorstw na rynki WNP.
5.5. Uwarunkowania mikroekonomiczne strategii polskich przedsiębiorstw na rynkach WNP
5.6. Działalność eksportowa firmy Smak na rynkach WNP - analiza przypadku
Podsumowanie
Literatura
6. FIRMY ZAGRANICZNE NA RYNKACH WSCHODNICH - PRZYKŁADY SUKCESÓW I PORAŻEK (Magdalena
Sobańska-Cwalina)
6.1. Çalik Holding
6.2. Knauf
6.3. ATLAS
6.4. Newmont Mining
Podsumowanie
Literatura
ZAKOŃCZENIE
ANEKS. PODSTAWOWE PARAMETRY SPOŁECZNO-EKONOMICZNE KRAJÓW WNP (Katarzyna Bentkowska,
Katarzyna Gapska)
272 strony, B5, oprawa twarda