W najlepszym wypadku tylko jedna na dziesięć firm jest w stanie utrzymać
stały wzrost. A rynki kapitałowe wymagają, aby wszystkie przedsiębiorstwa
bezwzględnie dążyły do niego i bezlitośnie karzą te, którym się nie powiodło.
Dlaczego tak trudno utrzymać trwały, ciągły wzrost?
O dziwo, wcale nie z powodu braku wspaniałych pomysłów lub uzdolnionych
menedżerów. I nie dlatego, że gusta klientów są zbyt zmienne, a innowacje mało
przewidywalne. Według Claytona M. Christensena i Michaela E. Raynora innowacje zawodzą,
ponieważ przedsiębiorstwa nieświadomie pozbawiają je przełomowego potencjału, zanim
jeszcze ujrzą one światło dzienne.
Czerpiąc z lat pogłębionych badań i korzystając z przykładów
przedsiębiorstw z wielu branż, Christensen i Raynor wykazują, że innowacja może być
przewidywalnym procesem, który generuje trwały, rentowny wzrost.
Identyfikują oni siły skłaniające menedżerów do podejmowania błędnych
decyzji przy selekcjonowaniu i kształtowaniu nowych pomysłów – i proponują nowe
schematy do pomocy menedżerom w tworzeniu właściwych warunków, we właściwym czasie,
aby z powodzeniem dokonać przełomu rynkowego.
332 strony, oprawa twarda