„Innowacje. Następny krok” opiera się na sprawdzonych teoriach
nakreślonych we wcześniejszych pracach Christensena.
Autorzy uzasadniają dlaczego przy użyciu tych teorii nawet w oparciu o
niepewne informacje, można przewidzieć, jak potoczą się losy danej branży i dzięki
tej prognozie podjąć mądrzejsze decyzje.
Posługując się dogłębnymi studiami branż – komunikacji lotniczej,
szkolnictwa, elektroniki półprzewodnikowej i telekomunikacji. Książka szkicuje
analityczny model i dostarcza praktyczne diagnozy oraz metody, które pozwolą osobom
podejmującym decyzje:
Wskazać prowadzące do zmian branży firmy albo modele działalności na długo przed
tym, jak rynki i eksperci zauważą, że coś się święci
Przewidzieć, kto zwycięży, a kto przegra w bezpośrednich starciach konkurencji
Ocenić, czy konkretne decyzje firmy zwiększą, czy zmniejszą jej szanse na sukces
Ze swoim unikalnym spojrzeniem na zmiany rynku Innowacje. Następny krok pomoże każdemu,
kto ma swój udział w sukcesach firmy, dostrzec przyszłość wyraźniej i zastosować
wizjonerską teorię innowacji we własnej pracy.
Spis treści:
Wstęp do wydania polskiego
Z podziękowaniem
Wprowadzenie
Część I. Jak przeprowadzać analizy przy użyciu teorii
1.Sygnały przemian
Gdzie tkwią możliwości?
2.Walki konkurencji
Jak oceniać możliwości konkurentów?
3.Strategiczne decyzje
Jak określić, które decyzje się liczą?
4.Wpływ czynników pozarynkowych na innowacje
Część II. Ilustracje analizy opartej na teorii
5.Przełomowe dyplomy
Przyszłość szkolnictwa
6.Innowacja rozpościera skrzydła
Przyszłość lotnictwa
7.Dokąd prowadzi prawo Moore‘a
Przyszłość półprzewodników
8.Jak uzdrowić 360-kilowego goryla
Przyszłość opieki zdrowotnej
9.Innowacje za granicą
Wykorzystanie teorii w ocenie strategii korporacyjnej i krajowej
10.Przecinanie kabli
Przyszłość telekomunikacji
Zakończenie
Dodatek
Słownik pojęć
O autorach
Indeks
380 stron, oprawa twarda