EDUKACJA I ¦WIADOMO¦Æ FINANSOWA
Do¶wiadczenia i perspektywy
Wstêp (Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska)
1. ROLA I ZNACZENIE EDUKACJI FINANSOWEJ
(Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska, Agnieszka K. Nowak)
1.1. Edukacja finansowa i pojêcia powi±zane (M. Iwanicz-Drozdowska, A. K. Nowak)
1.2. Wykluczenie finansowe (Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska)
1.3. Nadmierne zad³u¿enie (Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska)
2. ANALIZA PRZYK£ADOWYCH INICJATYW Z ZAKRESU EDUKACJI FINANSOWEJ W
WYBRANYCH KRAJACH WYSOKO ROZWINIÊTYCH
(Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska, Rados³aw Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)
2.1. Zakres badañ (Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska)
2.2. Kanada (Agnieszka K. Nowak)
2.2.1. Inicjatywy promuj±ce korzystanie z konta bankowego
2.2.2. Inicjatywy ucz±ce, jak zarz±dzaæ finansami osobistymi
2.2.3. Inicjatywy umo¿liwiaj±ce rozwi±zywanie problemów osób nadmiernie zad³u¿onych
2.2.4. Inicjatywy promuj±ce p³atno¶ci bezgotówkowe
2.3. Wielka Brytania (Agnieszka K. Nowak)
2.3.1. Inicjatywy promuj±ce korzystanie z konta bankowego
2.3.2. Inicjatywy ucz±ce, jak zarz±dzaæ finansami osobistymi
2.3.3. Inicjatywy umo¿liwiaj±ce rozwi±zywanie problemów osób nadmiernie zad³u¿onych
2.3.4. Inicjatywy promuj±ce p³atno¶ci bezgotówkowe
2.4. Stany Zjednoczone Ameryki Pó³nocnej (USA) (Agnieszka K. Nowak)
2.4.1. Inicjatywy promuj±ce korzystanie z konta bankowego
2.4.2. Inicjatywy ucz±ce, jak zarz±dzaæ finansami osobistymi
2.4.3. Inicjatywy umo¿liwiaj±ce rozwi±zywanie problemów osób nadmiernie zad³u¿onych
2.4.4. Inicjatywy promuj±ce p³atno¶ci bezgotówkowe
2.5. Australia (Anna Matuszyk)
2.5.1. Inicjatywy promuj±ce korzystanie z konta bankowego
2.5.2. Inicjatywy ucz±ce, jak zarz±dzaæ finansami osobistymi
2.5.3. Inicjatywy umo¿liwiaj±ce rozwi±zywanie problemów osób nadmiernie zad³u¿onych
2.5.4. Inicjatywy promuj±ce p³atno¶ci bezgotówkowe
2.6. Republika Federalna Niemiec (Niemcy) (Rados³aw Kitala)
2.6.1. Inicjatywy promuj±ce korzystanie z konta bankowego
2.6.2. Inicjatywy ucz±ce, jak zarz±dzaæ finansami osobistymi
2.6.3. Inicjatywy umo¿liwiaj±ce rozwi±zywanie problemów osób nadmiernie zad³u¿onych
2.6.4. Inicjatywy promuj±ce p³atno¶ci bezgotówkowe
2.7. Republika Austrii (Austria) (Rados³aw Kitala)
2.7.1. Inicjatywy promuj±ce korzystanie z konta bankowego
2.7.2. Inicjatywy ucz±ce, jak zarz±dzaæ finansami osobistymi
2.7.3. Inicjatywy umo¿liwiaj±ce rozwi±zywanie problemów osób nadmiernie zad³u¿onych
2.7.4. Inicjatywy promuj±ce p³atno¶ci bezgotówkowe
2.8. Irlandia (Ma³gorzata. Iwanicz-Drozdowska)
2.8.1. Inicjatywy promuj±ce korzystanie z konta bankowego
2.8.2. Inicjatywy ucz±ce, jak zarz±dzaæ finansami osobistymi
2.8.3. Inicjatywy umo¿liwiaj±ce rozwi±zywanie problemów osób nadmiernie zad³u¿onych
2.8.4. Inicjatywy promuj±ce p³atno¶ci bezgotówkowe
2.9. Szwajcaria (Rados³aw Kitala)
2.9.1. Inicjatywy promuj±ce korzystanie z konta bankowego
2.9.2. Inicjatywy ucz±ce, jak zarz±dzaæ finansami osobistymi
2.9.3. Inicjatywy umo¿liwiaj±ce rozwi±zywanie problemów osób nadmiernie zad³u¿onych
2.9.4. Inicjatywy promuj±ce p³atno¶ci bezgotówkowe
3. ¦WIADOMO¦Æ FINANSOWA POLAKÓW – WYNIKI BADAÑ ANKIETOWYCH (Ma³gorzata
Iwanicz-Drozdowska, Rados³aw Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)
3.1. Ogólne za³o¿enia (Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska)
3.2. Badania w¶ród doros³ych (Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska, Rados³aw Kitala, Anna
Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)
3.2.1. Wprowadzenie (Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska)
3.2.2. ¦wiadomo¶æ finansowa w ¶rodowisku medycznym (Ma³gorzata
Iwanicz-Drozdowska)
3.2.2.1. Charakterystyka badanej grupy
3.2.2.2. Analiza wyników badania
3.2.2.3. Wnioski
3.2.3. ¦wiadomo¶æ finansowa w¶ród informatyków (Rados³aw Kitala)
3.2.3.1. Charakterystyka badanej grupy
3.2.3.2. Analiza wyników badania
3.2.3.3. Wnioski
3.2.4. ¦wiadomo¶æ finansowa w¶ród studentów (Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)
3.2.4.1. Charakterystyka badanej grupy
3.2.4.2. Analiza wyników badania
3.2.4.3. Wnioski
3.2.5. Podsumowanie (Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska)
3.3. Badania w¶ród uczniów szkó³ ponadgimnazjalnych (Rados³aw Kitala, Anna
Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)
3.3.1. Wprowadzenie (Agnieszka K. Nowak)
3.3.2. Charakterystyka badanej grupy (Rados³aw Kitala, Agnieszka K. Nowak)
3.3.3. Analiza wyników badania (Rados³aw Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)
3.3.4. Wnioski (Rados³aw Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)
4. DZIA£ANIA W ZAKRESIE EDUKACJI FINANSOWEJ W POLSCE
(Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska, Rados³aw Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)
4.1. Wprowadzenie (Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska)
4.2. Analiza inicjatyw edukacyjnych podejmowanych przez instytucjepubliczne i podmioty
niekomercyjne (Ma³gorzata Iwanicz-Drozdowska)
4.3. Analiza inicjatyw edukacyjnych podejmowanych przez podmioty
Komercyjne (Rados³aw Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)
4.3.1. Zakres analizy (Agnieszka K. Nowak)
4.3.2. Wyniki analizy i wnioski (Rados³aw Kitala, Anna Matuszyk,
Agnieszka K. Nowak)
PODSUMOWANIE
Za³±cznik 1. Ankieta skierowana do osób doros³ych
Za³±cznik 2. Ankieta skierowana do uczniów szkó³ ponadgimnazjalnych
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
310 stron, B5, oprawa miêkka