ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POCHODZENIE MAREK.ODKRYJ NATURALNE PRAWA INNOWACYJNOŚCI PRODUKTÓW ...


RIES A. RIES L.

wydawnictwo: HELION - ONE PRESS , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 56.50 Twoja cena  53,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polecamy przejrzenie pozostałych tytułów Riesa zawartych w naszej ofercie. Przy tej nadarzającej się okazji postanowiliśmy również przypomnieć książki Trouta. Przez pewien czas tworzyli znany duet autorów, który ma bezprzeczny wkład w rozwój szeroko rozumianego Brandingu. >>>

"Czas klaruje idee i koncepcje, sprawiając, że stają się czyste i doskonalsze. Mimo setek tysięcy słów, jakie napisaliśmy już o markach - piszą znani specjaliści z dziedziny marketingu Al i Laura Ries w swej najnowszej książce "Pochodzenie marek" - wciąż wydaje się nam, że esencja zagadnienia pozostaje nieuchwytna. Wierzymy, że działa tu pewna ważna zasada, której nikt jeszcze nie wyizolował, opisał, czy wyjaśnił.

Sądzimy, że zasada ta ma tak fundamentalny charakter, iż jedyna sensowa analogia, jaką można się posłużyć przy jej opisie zawarta jest w jednym z największych dzieł biologicznych: "O powstawaniu gatunków" Darwina.

Zasadą tą jest dywergencja - najmniej zrozumiana, największa siła napędowa naszego świata.

To, co dzieje się w naturze, dzieje się również w świecie dóbr i usług.

Z czasem każda kategoria ulega dywergencji i tworzy dwie lub więcej nowych kategorii oraz daje niezliczone szanse na zbudowanie nowej marki.

Wzajemne oddziaływanie ewolucji i dywergencji dostarcza modelu, który pozwala zrozumieć zarówno całe uniwersum, jak i świat marek.

Teoria ewolucji zyskała olbrzymi rozgłos, ale sama ewolucja nie odpowiada za miliony różnych i nietypowych gatunków, jakie zamieszkują ziemię. Gdyby nie dywergencja, sama ewolucja zapełniłaby świat milionami jednokomórkowych stworzeń wielkości dinozaura.

To samo dzieje się w świecie marek. Marki ewoluują, stając się silniejsze i bardziej dominujące. Ale to dywergencja tworzy warunki, które umożliwiają wprowadzenie nowych kategorii i nowych marek.

Porównywanie brandingu z biologią może się wydawać nieco odległe, ale nie byliśmy w stanie wymyślić innej analogii, która w tak jasny i prosty sposób opisywałaby zjawiska brandingowe".

Na światowych rynkach pojawiły się już miliony przeróżnych produktów oraz marek, którymi zostały one opatrzone. O niektórych z tych marek już dawno zapomniano, inne natomiast rozpoznawane są niemal na całym świecie. Dlaczego? Co powoduje, że jedne produkty znane są wszędzie, a inne znikają z rynku bez śladu. Klucz do sukcesu stanowi znajomość sztuki budowania marki, zwanej często brandingiem. Umiejętne stworzenie wizerunku produktu, znalezienie dla niego odpowiedniego segmentu na rynku i wykreowanie marki to trudne zadanie, ale jego prawidłowa realizacja gwarantuje sukces producenta.

W książce "Pochodzenie marek. Odkryj naturalne prawa innowacyjnych produktów i przetrwania w biznesie" autorzy przedstawiają swoją teorię ewolucji marek porównując ją z teorią ewolucji organizmów żywych. Opierając się na teorii Darwina mówiącej, że nowe gatunki powstają na drodze dywergencji w obrębie gatunków istniejących, autorzy tworzą zarys skutecznej strategii tworzenia i wprowadzania na rynek skutecznej marki. Pokazują historię znanych marek wyjaśniając jednocześnie przyczyny ich sukcesu. Opisują sposoby zdobycia silnej pozycji na rynku i utrzymania jej pomimo zmian zachodzących w gospodarce.

Strategia dzielenia i podbijania rynku

Różnica pomiędzy stopniową przemianą a dywergencją

Produkty uniwersalne

Marki z branży nowoczesnych technologii i innych branż

Zasady przetrwania na rynku

Tworzenie kategorii dla produktów

Wprowadzenie marki na rynek

Poznaj nową, uderzająco skuteczną strategię tworzenia innowacyjnych produktów i kreowania silnej marki.

Wstęp (9)
1. Wielkie drzewo życia (13)
2. Przewidywanie przyszłości (19)
3. Dziel i podbijaj (25)
4. Stopniowa przemiana kontra dywergencja (33)
5. Klątwa radiobudzika (43)
6. Filozofia szwajcarskiego scyzoryka (53)
7. Złe pomysły są nieśmiertelne (71)
8. Wielkie drzewo marek hi-tech (79)
9. Wielkie drzewo marek niezwiązanych z nowoczesną technologią (99)
10. Zagadka brakujących ogniw (125)
11. Przetrwają pierwsi (133)
12. Przetrwają i drudzy (151)
13. Potęga przycinania (167)
14. Tworzenie kategorii (183)
15. Wskazanie przeciwnika (205)
16. Wprowadzanie marki na rynek (213)
Podsumowanie (227)
Skorowidz (235)
Twarda oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024