Strategie, sukcesy i błędy marketingowe znanych firm
Marketing to budowanie silnej marki, docieranie do właściwych klientów i
eksperymentowanie z nowymi produktami lub usługami. To ocenianie własnej firmy z punktu
widzenia klientów i łączenie możliwości organizacji z potrzebami rynku. Dobry
marketing jest warunkiem skutecznego konkurowania.
Doskonalenie oferty i osiąganie zysków - takie cele stawia sobie każda firma. Można
je osiągać wieloma metodami: wprowadzając nowości, obniżając koszty, podnosząc
jakość i cenę, podkreślając unikalne cechy marki czy wysyłając spójny przekaz
marketingowy. W tym zbiorze artykułów znajdziesz koncepcje marketingowe sprawdzone w
firmach na całym świecie.
"Harvard Business Review. Marketing" to zbiór artykułów o marketingu,
które ukazały się w Harvard Business Review - cenionym przez menedżerów, naukowców i
przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych
uniwersytetów na świecie. Autorzy prezentowanych tu artykułów to doświadczeni
eksperci w dziedzinie marketingu. Omawiają prawdziwe przypadki firm, przełomowe
koncepcje oraz narzędzia i techniki marketingowe stosowane w firmach na całym świecie.
Poznaj punkt widzenia autorów oraz ich innowacyjne koncepcje, które jutro mogą stać
się częścią Twojego otoczenia rynkowego.
W książce poruszone zostały następujące zagadnienia:
- Mierzenie i ocenianie wartości marki
- Ratowanie osłabionej marki
- Zarządzanie marką tak jak firmą
- Branding: budowanie świadomości marki
- Marketing przez Internet
- Zarządzanie marką globalną
- Podnoszenie rentowności inwestycji w marketing: eksperymenty i nieoczekiwane odkrycia
marketingowe
Spis treści
Świadectwo marki
KEVIN LANE KELLER
Ożywianie umierającej marki
MANNIE JACKSON
Jak prowadzić wojnę cenową
AKSHAY R. RAO, MARK E. BERGEN I SCOTT DAVIS
Marketing kontekstowy - prawdziwa rola Internetu
DAVID KENNY I JOHN F. MARSHALL
Powab globalnej marki
DAVID A. AAKER I ERICH JOACHIMSTHALER
Jak zbudować silną markę korporacji?
MARY JO HATCH I MAJKEN SCHULTZ
Baw, "dręcz" i zaskakuj swoich klientów (oni to uwielbiają)
STEPHEN BROWN
Wzrost rentowności nakładów marketingowych dzięki projektowaniu
eksperymentów
ERIC ALMQUIST I GORDON WYNER
O autorach
189 stron, twarda oprawa z obwolutą