|
NLP W NEGOCJACJACH HANDLOWYCH
ŁABUZ A. wydawnictwo: HELION ONE PRESS , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 35.80 Twoja cena 34,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Negocjacje przebiegną lepiej, gdy:
- przygotujesz się do nich wzorowo,
- otoczenie będzie pracowało na Twój sukces,
- nauczysz się stosować różne taktyki negocjacyjne,
- zaczniesz odczytywać informacje z komunikacji niewerbalnej Twojego rozmówcy,
- rozwiniesz zdolności perswazyjne i komunikacyjne,
- zastosujesz sprawdzone modele neurolingwistycznego programowania,
- … i osiągniesz zamierzony cel, a potem kolejny i kolejny!
Negocjacje stanowią esencję stosunków interpersonalnych w biznesie. Opierają się
na komunikacji międzyludzkiej, wykorzystują odgrywane na co dzień role społeczne
rozmówców i są bardzo silnie zakorzenione w technikach perswazyjnych oraz
manipulacyjnych. Gdzieś w tle natomiast majaczy cel, który obie strony określiły sobie
jako zakładany wynik rokowań. Zwykle jest to uzgodnienie wspólnego stanowiska,
zniwelowanie rozbieżności, osiągnięcie porozumienia. Tak naprawdę liczy się jednak
mistrzowsko prowadzona gra na psychologicznej planszy.
Zapewne już wiesz, że do rozmów handlowych absolutnie konieczne jest świetne
przygotowanie. Znasz wszystkie style negocjacji i orientujesz się, który z nich
prezentujesz Ty sam. Zdajesz sobie sprawę z tego, jak istotne jest otoczenie podczas
rokowań, i potrafisz je przygotować tak, by było Twoim sprzymierzeńcem. Zgadza się? W
takim razie to idealny moment, by zająć się najskuteczniejszą bronią przyszłych
negocjacji — Tobą i Twoimi osobistymi umiejętnościami.
- Stawiaj właściwe pytania w odpowiednim momencie.
- Stosuj niezawodne chwyty retoryczne.
- Obserwuj zachowania negocjatorów i ich mowę ciała.
- Zakładaj erystyczne filtry.
- Modyfikuj procesy decyzyjne Twoich rozmówców.
Spis treści:
O autorze (5)
Wstęp (7)
1. Podstawą jest dobre przygotowanie, czyli czas odrobić pracę domową (9)
- Jaki jest cel negocjacji? (10)
- Jaka jest moja rola w prowadzonych negocjacjach? (14)
- Jakie są moje mocne strony? (15)
- Zabawa w detektywa (16)
- Rola otoczenia w procesie negocjacji, czyli wybierz boisko, na którym będziesz
rozgrywał mecz (23)
- Ubiór, czyli jak cię widzą, tak cię piszą (29)
- Zadbaj o kondycję, czyli w zdrowym ciele zdrowy duch (31)
2. Informacje za free, czyli słów kilka o komunikacji niewerbalnej (33)
- Twarz i głowa (36)
- Oczy (38)
- Gestykulacja i postawa ciała (40)
- Powitanie (43)
- Nogi (44)
- Ułożenie ciała (45)
- Przestrzeń i odległość (46)
- Twarz i głowa (47)
- Ręce i ramiona (48)
- Ciało (48)
3. Aktywne słuchanie, czyli dźwięk brzęczących monet (49)
4. Sztuka zadawania pytań, czyli kto pyta, nie błądzi (59)
5. Taktyki negocjacyjne (75)
- Taktyka niepełnego pełnomocnictwa, czyli muszę to skonsultować ze wspólnikiem (76)
- Spotkajmy się w połowie drogi, czyli reguła krakowskiego targu (78)
- Skubanie, czyli ziarnko do ziarnka (80)
- Dobry policjant - zły policjant, czyli good guy - bad guy (81)
- Śmieszne pieniądze, czyli podaj to w częściach (84)
- Zdechła ryba, czyli nic nieznaczące żądanie (85)
- Nagroda w raju, czyli obiecanki cacanki (86)
- Imadło, czyli dokręcanie śruby (87)
- Pozorne ustępstwa, czyli coś za coś (88)
- Rosyjski front, czyli mniejsze zło (89)
- Optyk z Brooklynu, czyli prześwietlanie klienta (90)
- Polityka czynów dokonanych, czyli udawanie naiwnego (91)
6. Sztuka prowadzenia rozmów, czyli biznesowy taniec (93)
- Podobieństwa - różnice (95)
- Podobieństwa (95)
- Różnice (97)
- Autorytet wewnętrzny - autorytet zewnętrzny (98)
- Autorytet wewnętrzny (98)
- Autorytet zewnętrzny (99)
- Dążenie - unikanie (100)
- Dążenie (101)
- Unikanie (102)
- Procedury - opcje (103)
- Procedury (103)
- Opcje (104)
- Szczegółowy - ogólny (105)
- Szczegółowy (105)
- Ogólny (106)
7. Cechy dobrego negocjatora (109)
112, A5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|