ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA DEMONOPOLIZACJI KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W POLSCE


WOLAŃSKI M.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 30.20 Twoja cena  28,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Niniejsza książka kompleksowo opisuje tematykę demonopolizacji komunikacji miejskiej w Polsce.

Zawiera obszerne wprowadzenie do tematyki regulacji prokonkurencyjnej w gospodarce oraz organizacji komunikacji miejskiej, pomocne dla osób chcących uporządkować lub poszerzyć swoją wiedzę. Na uwagę praktyków oraz środowiska naukowego zasługują oryginalne analizy ilościowe oraz jakościowe, zwieńczone rekomendacjami pozwalającymi organizatorom komunikacji (samorządom i zarządom transportu) na zwiększenie efektywności ekonomicznej prowadzonej działalności.

Książka oparta jest na rozprawie doktorskiej Michała Wolańskiego, uznanej przez Kapitułę Ministra Infrastruktury za najlepszą rozprawę doktorską z dziedziny transportu w 2010 r.


Spis treści:

Wstęp

 

1. Podstawy teorii i praktyki organizacji rynków usług użyteczności publicznej

1.1. Pojęcie usług użyteczności publicznej i specyfika ich rynków

1.2. Podstawy teorii regulacji

1.3. Nowoczesne metody organizacji rynków usług użyteczności publicznej

1.4. Procesy deregulacji, liberalizacji i demonopolizacji w gospodarce

1.5. Wpływ demonopolizacji i konkurencji w sferze użyteczności publicznej na efektywność

 

2. Procesy demonopolizacji w komunikacji miejskiej

2.1. Podstawy ingerencji strony publicznej w rynek usług komunikacji miejskiej

2.2. Uwarunkowania prawne i polityczne demonopolizacji komunikacji miejskiej

2.3. Demonopolizacja komunikacji miejskiej w Europie i na świecie

2.4. Demonopolizacja komunikacji miejskiej w Polsce

 

3. Ocena efektywności ekonomicznej demonopolizacji komunikacji miejskiej w Polsce

3.1. Przegląd dotychczasowych badań efektywności ekonomicznej w komunikacji miejskiej

3.2. Ekonometryczne metody oceny efektywności ekonomicznej

3.3. Metoda badania efektywności ekonomicznej komunikacji miejskiej w Polsce

3.4. Wpływ modelu organizacyjnego na poziom efektywności ekonomicznej

3.5. Wpływ taktyki przetargowej na poziom efektywności ekonomicznej

3.6. Wpływ demonopolizacji na wielkość przewozów

 

4. Możliwe proefektywnościowe kierunki zmian w polskiej komunikacji miejskiej

4.1. Wybór lokalnej strategii demonopolizacji

4.2. Krajowe dobre i złe praktyki w kształtowaniu współpracy z przewoźnikami

4.3. Bieżące trendy europejskie w kształtowaniu współpracy z przewoźnikami

4.4. Zagrożenia w procesie demonopolizacji i sposoby ich redukcji

 

Wnioski

Bibliografia

Aneks - Wzór kwestionariusza ankiety


201 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024