cena netto + 5% vat.
Niniejsza książka kompleksowo opisuje tematykę demonopolizacji
komunikacji miejskiej w Polsce.
Zawiera obszerne wprowadzenie do tematyki regulacji prokonkurencyjnej w
gospodarce oraz organizacji komunikacji miejskiej, pomocne dla osób chcących
uporządkować lub poszerzyć swoją wiedzę. Na uwagę praktyków oraz środowiska
naukowego zasługują oryginalne analizy ilościowe oraz jakościowe, zwieńczone
rekomendacjami pozwalającymi organizatorom komunikacji (samorządom i zarządom
transportu) na zwiększenie efektywności ekonomicznej prowadzonej działalności.
Książka oparta jest na rozprawie doktorskiej Michała Wolańskiego, uznanej przez
Kapitułę Ministra Infrastruktury za najlepszą rozprawę doktorską z dziedziny
transportu w 2010 r.
Spis treści:
Wstęp
1. Podstawy teorii i praktyki organizacji rynków usług użyteczności
publicznej
1.1. Pojęcie usług użyteczności publicznej i specyfika ich rynków
1.2. Podstawy teorii regulacji
1.3. Nowoczesne metody organizacji rynków usług użyteczności publicznej
1.4. Procesy deregulacji, liberalizacji i demonopolizacji w gospodarce
1.5. Wpływ demonopolizacji i konkurencji w sferze użyteczności publicznej na
efektywność
2. Procesy demonopolizacji w komunikacji miejskiej
2.1. Podstawy ingerencji strony publicznej w rynek usług komunikacji miejskiej
2.2. Uwarunkowania prawne i polityczne demonopolizacji komunikacji miejskiej
2.3. Demonopolizacja komunikacji miejskiej w Europie i na świecie
2.4. Demonopolizacja komunikacji miejskiej w Polsce
3. Ocena efektywności ekonomicznej demonopolizacji komunikacji miejskiej w
Polsce
3.1. Przegląd dotychczasowych badań efektywności ekonomicznej w komunikacji
miejskiej
3.2. Ekonometryczne metody oceny efektywności ekonomicznej
3.3. Metoda badania efektywności ekonomicznej komunikacji miejskiej w Polsce
3.4. Wpływ modelu organizacyjnego na poziom efektywności ekonomicznej
3.5. Wpływ taktyki przetargowej na poziom efektywności ekonomicznej
3.6. Wpływ demonopolizacji na wielkość przewozów
4. Możliwe proefektywnościowe kierunki zmian w polskiej komunikacji miejskiej
4.1. Wybór lokalnej strategii demonopolizacji
4.2. Krajowe dobre i złe praktyki w kształtowaniu współpracy z przewoźnikami
4.3. Bieżące trendy europejskie w kształtowaniu współpracy z przewoźnikami
4.4. Zagrożenia w procesie demonopolizacji i sposoby ich redukcji
Wnioski
Bibliografia
Aneks - Wzór kwestionariusza ankiety
201 stron, B5, oprawa miękka