|
EFFECTIVE BUSINESS WRITING
ĆWIKLIŃSKA J. wydawnictwo: SGH , rok wydania 2004, wydanie I cena netto: 39.50 Twoja cena 37,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka EFFECTIVE BUSINESS WRITING to kolejna pozycja w serii książek do oferty dydaktycznej
Katedry Business Communication Szkoły Głównej Handlowej. Adresowana jest do odbiorców
o zaawansowanej i średnio-zaawansowanej znajomości języka angielskiego, którzy
posiadają już podstawowe umiejętności w zakresie przygotowania prostych dokumentów
handlowych. W odróżnieniu od dostępnych już na rynku pozycji z tej dziedziny,
Effective Business Writing nie jest kursem korespondencji handlowej w tradycyjnym ujęciu,
a koncentruje się przede wszystkim na nowatorskich i kreatywnych aspektach sztuki pisania
dla potrzeb współczesnego biznesu. Tradycyjne ujęcie, w którym umiejętność
przygotowania dokumentów handlowych traktowana jest jako swego rodzaju “kopiowanie z
przetwarzaniem”, gdzie przedstawione są ramy formalno-kompozycyjne tekstu oraz zestaw
gotowych zwrotów, wyrażeń lub nawet całych zdań do wyboru w konkretnej sytuacji, jest
z pewnością pomocne dla osób początkujących w tej dziedzinie. Pozwala im na poprawne
pod względem językowym i formalnym zredagowanie listu, notatki, życiorysu czy podania,
umożliwia im bezpieczne poruszanie się w zakreślonych ramach. Jednak we współczesnym,
niezwykle konkurencyjnym świecie biznesu coraz częściej zdarzają się sytuacje, w
których sama poprawność i przestrzeganie norm czy konwencji nie wystarczy, aby
odnieść sukces. Bezbłędnie napisany życiorys niczym nie wyróżni się wśród setek
innych równie poprawnie zredagowanych życiorysów, nadesłanych w odpowiedzi na to samo
ogłoszenie o pracy. Oferta czy ulotka reklamowa, choć napisana poprawnie nie zostanie
nawet przeczytana do końca, utonie w powodzi innych, podobnych materiałów. W
społeczeństwie informacyjnym istotna jest nie tylko sama informacja, ale jej jakość,
jej konkurencyjność wobec innych. Ważne zatem, aby umieć nie tylko przekazać
informację, ale również wiedzieć jak robić to skutecznie, tak aby dotarła ona do
precyzyjnie zdefiniowanego odbiorcy i przyczyniła się do osiągnięcia określonego
wcześniej celu. Podręcznik Effective Business Writing odpowiadając na wyzwania
współczesności, wskazuje jak rozwijać swój indywidualny, niesztampowy styl pisania,
jak analizować odbiorcę, jak efektywnie i precyzyjnie budować tekst dokumentu, wreszcie
jak skutecznie analizować błędy swoje i innych, aby ostateczna wersja dokumentu
najpełniej komunikowała istotę zagadnienia.
CONTENTS
- BEFORE YOU START...
- CREATE YOUR MESSAGE CAREFULLY
- ANALYZE YOUR AUDIENCE
- REVISE YOUR MESSAGE
- DESIGN YOUR BUSINESS LETTER
- GOOD-NEWS AND NEUTRAL LETTERS
- BAD-NEWS MESSAGES
- SALES LETTERS
- OTHER PERSUASIVE MESSAGES
- JOB DOCUMENTS
- MEMOS
- E-MAILS
167 stron, B5
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|