To
pionierska rozprawa podejmująca niezwykle ważne zagadnienia biznesowe. Zawiera w sobie
wiele lat doświadczeń, praktycznych przemyśleń, porad i wniosków zebranych podczas
codziennych zmagań zawodowych wszystkich tych, którzy zdecydowali się wziąć udział w
tym trudnym, interdyscyplinarnym projekcie książkowym.
Waldemar Podel
Radca prawny, wykładowca i praktyk z bogatym doświadczeniem eksperckim, prezes
zarządu i fundator Fundacji na rzecz promocji przedsiębiorczości INSTYTUT COPERNICUS.
Prowadzi własną Kancelarię od 1996 r.
Robert Krool
Doradca reorganizacyjny, lider zespołów eksperckich, wiceprezes zarządu i fundator
Fundacji na rzecz promocji przedsiębiorczości INSTYTUT COPERNICUS. Prowadzi własne
firmy od 1988 r.
Spis treści:
PRZEDMOWA - Robert Krool i Waldemar Podel
JAK KORZYSTAĆ Z PORAD EKSPERTÓW ZEWNĘTRZNYCH?
1. Co każdy powinien wiedzieć o ekspercie zewnętrznym
Jaki jest obecny stan rzeczy?
Konsultant, doradca czy ekspert?
Problemy we współpracy z ekspertem zewnętrznym
Prof. Krzysztof Opolski, ekspert - członek Zespołu Doradczego New Connect i Rady Ładu
Informacyjnego przy Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
2. Dlaczego potrzebujesz eksperta zewnętrznego
Nie masz patentu na nieomylność
Z dystansu lepiej widać
Piotr Żabski, prezes zarządu Santander Consumer Bank Polska.
3. Kiedy ekspert zewnętrzny wchodzi do firmy
Ekspert zewnętrzny nie jest naszym etatowym pracownikiem
Komunikacja eksperta zewnętrznego z pracownikami
Opinia eksperta zewnętrznego to nie wyrocznia delficka
Paweł Rychliński, dyrektor zarządzający Master Card Polska, Ukraina, Rumunia oraz
Bałkany.
4. Ekspert zewnętrzny w procesie zmian w firmie
Kiedy powinniśmy zatrudnić konsultantów?
Diagnoza - gdzie jesteśmy dzisiaj?
Wizja - dokąd chcemy dojść jutro?
Plan - mapa drogowa: jak dojść tam, gdzie chcemy się znaleźć?
Dr Krzysztof Szymański, wiceprezes, dyrektor ds. planowania i analiz wNDISA.
5. Symbioza lidera z ekspertem zewnętrznym
Ekspert zewnętrzny zagrożeniem?
Ważne są kompetencje
Jak pracować z ekspertem zewnętrznym i nie wchodzić sobie w drogę?
Waldemar Podel, radca prawny, Kancelaria Prawna Waldemar Podel. Prezes zarządu Fundacji
na rzecz Promocji Przedsiębiorczości INSTYTUT COPERNICUS, Prezes zarządu Europejskiego
Stowarzyszenia Praktyków Prawa Gospodarczego.
6. Doradztwo a bezpieczeństwo gospodarcze
Ekspert zewnętrzny gwarantem sukcesu?
Jak znaleźć eksperta?
Ekspert zewnętrzny to "obcy człowiek"
Dr Dariusz Woźnicki, dyrektor generalny Agencji Bezpieczeństwa Gospodarczego, adiunkt
Wydziału Zarządzania Wyższej Szkoły Nauk Stosowanych w Rudzie Śląskiej.
7. Sześć faz zaangażowania eksperta zewnętrznego
Kiedy firma uświadamia sobie, że potrzebuje eksperta zewnętrznego?
Proste zasady są zazwyczaj niełatwe
Maciej Czapiewski, Niezależny ekspert Rady Projektowej Fundacji na rzecz Promocji
Przedsiębiorczości INSTYTUT COPERNICUS, szef projektów w obszarze strategii, sprzedaży
i marketingu.
8. Natura i przyczyny powodzenia projektów strategicznych
Organizacja na krzywej uczenia się
Ekspert zewnętrzny w ujęciu wartościowym
Case study
Donald Chodak, niezależny ekspert w dziedzinie strategii i finansów, praktyk zarządzania
przedsiębiorstwami i projektami.
9. Ekspert zewnętrzny w sektorze MŚP
Nie bądź jak Alicja w Krainie Czarów
Określenie celu to dopiero połowa sukcesu
Gosia Skorwider, dyrektor zarządzająca Agencji OgiWy lnteractive, wykładowca m.in. na
Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Głównej Handlowej, Wyższej Szkole Psychologii oraz
Szkole Reklamy.
10. Relacja eksperta zewnętrznego z zarządem firmy
Ekspert zewnętrzny jak sama nazwa wskazuje
Kiedy ekspert zewnętrzny pracuje, to zarząd leniuchuje?
Joanna Smolińska, prezes zarządu Antalis Poland, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży oraz
nowych sektorów w regionie Europy Centralnej i Południowo-Wschodniej koncernu Antalis.
11. Doradztwo z dwóch perspektyw
Decyzje z ekspertem zewnętrznym w tle
Właściwe kryteria wyboru
Sprawdź referencje
Jarosław Dąbrowski, prezes zarządu Dąbrowski Finance Sp. zo.o.
12. Piąty do brydża?
Wykładamy wszystkie karty
Partnerstwo z lotu ptaka
Agnieszka Majkowska, niezależny ekspert Rady Projektowej Fundacji na rzecz Promocji
Przedsiębiorczości INSTYTUT COPERNICUS, coach i szef projektów w obszarze HR.
13. W jaki sposób decydenci przedsiębiorstw korzystają z pomocy ekspertów zewnętrznych
Przedstaw swoje oczekiwania
Sprecyzuj zadania eksperta zewnętrznego
Lech Dworaczyński, niezależny ekspert Fundacji na rzecz Promocji Przedsiębiorczości
INSTYTUT COPERNICUS ds. zarządzania sprzedażą, współwłaściciel szeregu portali o
tematyce ubezpieczeniowej i sprzedażowej.
14. Nie ma jednego doskonałego eksperta zewnętrznego
Każda dziedzina ma swojego eksperta zewnętrznego
Case study
Andrzej Krzemiński, prezes zarządu Europejskiego Funduszu Leasingowego SA.
15. Eksperckie turbulencje logiki z emocjami
Zgodny z rozumowaniem
Godzina "W", czyli czas na zarządzanie zmianą
Zmiany w wyobraźni
Czasami emocje są ważniejsze
Robert Rusztu, mózg Instytutu Metod Edukacji IMPULS, główny metodyk w Akademii
Szybkiego Czytania, trener, coach i doradca biznesu.
16. Perspektywa firmy rodzinnej - okiem drugiego pokolenia
Filiżanka cappuccino z Josefem Schumpeterem
Nikt nie zastąpi przedsiębiorcy?
Czy z pomocy ekspertów zewnętrznych można
racjonalnie skorzystać?
Adam Mokrysz, członek zarządu Grupy Mokate, odpowiedzialny za strategię i rozwój
firmy, w tym ekspansję zagraniczną grupy.
17. Prawnik - zło konieczne?! Kiedy ekspertem zewnętrznym jest prawnik
Jak rozpoznać dobrego prawnika - eksperta
Łamać stereotypy
Pokazać alternatywne rozwiązanie
Ewa Kutyba, radca prawny, Kancelaria Prawo Podatki Finanse, Partner Zarządzający firmy
Answerfield.
18. Współpraca z ekspertami - omówienie na przykładach
Patrzeć dalej niż sięga wzrok
Nie zakładaj z góry, że proponowane przez eksperta zewnętrznego rozwiązania nie
nadają się
Paulina Barnaś, akredytowany coach (ACC, ICF), trener coachingu, niezależny ekspert
Fundacji na rzecz Promocji Przedsiębiorczości INSTYTUT COPERN1CUS, wykładowca.
19. Ekspert zewnętrzny- rzemieślnik czy wizjoner?
Rola eksperta zewnętrznego w procesie kształtowania przyszłości przedsiębiorcy
Identyfikacja potrzeby a rezultat pracy eksperta zewnętrznego
Case study
Marta Olczak-Klimek, radca prawny, Olczak-Klimek & Węgielek Kancelaria Radców
Prawnych spółka partnerska
20. Ekspert zewnętrzny do zadań specjalnych i niejawnych - detektywi biznesu
Ekspert ds. przestępstw i nadużyć gospodarczych
Pamiętaj o profilaktyce, zanim dojdzie do nadużycia
Piotr Krajewski, adwokat, partner zarządzający Krajewski i Partnerzy Adwokaci, Radcowie
Prawni Spółka Cywilna, honorowy prezes Association ofCertified Fraud Examiners Polska.
21. Okiem eksperta ds. praw własności przemysłowej
Obszar praw własności przemysłowej
Rower stacjonarny czy spinning bike?
Patent na wynalazki techniczne
Dr Robert Klinski, niemiecki i europejski rzecznik patentowy z wieloletnią praktyką
zawodową w kancelarii rzeczników patentowych Patentship, Monachium.
22. Zewnętrzny ekspert - moda czy potrzeba czasu?
Nonsens braku zaufania
Brak pojęcia o wykorzystaniu doradców
Kluczowe punkty współpracy
Maciej Niklas, prezes zarządu Międzynarodowego Centrum Szkolenia Energetyki
23. Czy ekspert zewnętrzny może pomóc spółce w ogóle? - okiem prawnika
Za i przeciw
Wymagane kwalifikacje i zasoby personalne
Outsourcing
Kazusy prawne
Dr Radosław L. Kwaśnicki, radca prawny, partner zarządzający w Kancelarii KWAŚNICKI,
WRÓBEL & Partnerzy.
24. Nie mam problemu, by poprosić o doradztwo. Problem polega na tym, że nie mam
kogo poprosić
Z początku rozczarowanie
Bez przedsiębiorczości
Podejście empatyczne
Maciej Tełiszewski, prezes zarządu spółki Clickad.
25. Szukanie eksperta zostaw ekspertom
A jak Analiza
B jak Rekomendacja
C jak Co czyta Lider
Artur Sikorski, prezes zarządu Law & Partners Foundation, dyrektor zarządzający Law
& Partners Ltd. (UK, London).
26. Ekspert zewnętrzny-koszt czy zysk?
Chronić organizację
Czy warto oszczędzić i nie zlecać na zewnątrz?
Piotr Mazurkiewicz, partner w HRK SA.
27. Aktorzy Prawdy i Geniusze Kłamstwa
O przywództwie i myśleniu strategicznym w kontekście projektów eksperckich
Kim są Aktorzy Prawdy, a kim Geniusze Kłamstwa
Co robią Agitatorzy na rzecz Epifenomenów
Rzut okiem na 7 ważnych obszarów myślenia strategicznego i przywódczego
Robert Krool, wiceprezes zarządu Fundacji na rzecz Promocji Przedsiębiorczości INSTYTUT
COPERNICUS.
POSŁOWIE-Robert Krool i Waldemar Podel
272 strony, Format: 13.5x21.5cm, oprawa miękka