Inteligencja emocjonalna -
zdolność do kierowania emocjami i porozumiewania się z innymi osobami - uważana jest
za lepszy wyznacznik sukcesu w życiu i w pracy niż iloraz inteligencji. Nic więc
dziwnego, że przedsiębiorstwa zatrudniają trenerów i instruktorów, którzy pomagają
pracownikom, a także menedżerom rozwijać umiejętności w tym zakresie. Inteligencja
emocjonalna pozwala wyjaśnić, dlaczego pomimo zbliżonych możliwości intelektualnych,
wykształcenia czy doświadczenia niektóre osoby są celującymi pracownikami, podczas
gdy inne mają w pracy kłopoty.
Wnikliwe badania
przeprowadzone przez Daniela Golemana, Roberta K. Coopera, Aymana Sawafa i Roberta E.
Kelley'a pozwoliły uściślić charakterystykę inteligencji emocjonalnej i sprawiły,
iż na polu, które dotychczas pozbawione było wielkiej precyzji, zaczęto stosować
metody wymierne. Częste występowanie pewnych umiejętności u osób osiągających
bardzo dobre wyniki przestało być już uważane za kwestię "przypadku".
Inteligencja
emocjonalna. 50 ćwiczeń rozwijających EQ w miejscu pracy to podręcznik
zawierający zestaw nowatorskich ćwiczeń, które można przeprowadzać zarówno z
uczestnikami indywidualnymi, jak i w grupach. Ćwiczenia te usystematyzowano według
pięciu podstawowych kompetencji w dziedzinie inteligencji emocjonalnej (samoświadomość
i kontrola, empatia, wyczucie społeczne, osobisty wpływ i podejście wizjonerskie).
Wszystkie ćwiczenia są przyjemne i relaksujące, a co więcej, zostały sprawdzone w
praktyce.
Przystępne arkusze
ćwiczeń i przydatne pytania podsumowujące sprawiają, że ćwiczenia są łatwe do
przyswojenia, zapadają w pamięć i bez trudu można je stosować w codziennych
sytuacjach - takich, które czynią inteligencję emocjonalną cennym darem w każdym
zespole, dziale lub przedsiębiorstwie.
278 stron