- Bądź atrakcyjnym pracownikiem i podbij serce szefa
- Zostań twardym zawodnikiem o miękkich kompetencjach
- Przekonaj się, że higiena emocjonalna to nie tylko czyste myśli
Wszyscy potrafimy bez wahania zdefiniować idealnego przełożonego, ale czy
kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, jakie cechy powinien mieć idealny pracownik?
Niestety również pracodawcy często nie potrafią sprecyzować swoich oczekiwań wobec
zatrudnianych przez siebie osób, a to prowadzi do licznych konfliktów i nieporozumień.
Autor tej książki postanowił wziąć pod lupę pragnienia pracodawców. W
badaniach wzięło udział 120 menedżerów różnych szczebli zarządzania --
właścicieli firm oraz przedstawicieli kadry kierowniczej. Na podstawie osiągniętych
wyników Józef Przemieniecki zdefiniował pojęcie atrakcyjnego pracownika i określił,
jakie cechy powinien on mieć według pracodawcy. Okazało się, że to, co stanowi o
sukcesie w sferze zawodowej, w znacznej części pokrywa się z tym, co buduje udane
życie osobiste.
- Poznaj oczekiwania współczesnego pracodawcy.
- Naucz się właściwie reagować na trudne sytuacje w miejscu pracy.
- Podejmij proces samodoskonalenia.
- Odkryj zbieżność sukcesu zawodowego i osobistego.
- Zwiększaj swoje możliwości dzięki wytrzymałej kondycji psychicznej.
Spis treści:
Przedmowa (7)
1. W ramach wstępu (9)
- Od autora (9)
- Sprawdź, czy ta książka jest dla Ciebie (12)
- Na co możesz liczyć, czytając tę książkę (12)
- Niezbędnik efektywnego czytania (14)
- Uzgodnijmy pojęcie "atrakcyjny pracownik" (16)
2. Jak to się zmienia (19)
- Pracownik dawniej (20)
- Pracownik dziś (22)
- Niezmienny konflikt (25)
3. Poznaj oczekiwania pracodawców (27)
- Badania oczekiwań pracodawców (28)
- Postawa atrakcyjnego pracownika w stosunku do firmy (29)
- Postawa atrakcyjnego pracownika w stosunku do zadań (33)
- Postawa atrakcyjnego pracownika w relacjach ze współpracownikami (35)
4. I Ty możesz być atrakcyjnym pracownikiem (39)
- Kilka słów o skutecznym poszukiwaniu pracy (41)
- Co zakłóca proces doskonalenia kompetencji atrakcyjnego pracownika (46)
- Fundament postawy atrakcyjnego pracownika (60)
- Miej świadomość swojego stresu (67)
- Mobbing nie musi być dla Ciebie destrukcyjny (71)
- Higiena emocjonalna atrakcyjnego pracownika (76)
5. Z życia wzięte (83)
- Jak Ewa przyjęła polecenie przełożonego (84)
- Jak Jurek prosił o podwyżkę (86)
- Jak Jola zareagowała na agresywnego szefa (87)
- Jak Zbyszek zareagował na "trudnego" współpracownika (88)
- Jak Maria zgłosiła szefowej zbyt duże obciążenie pracą (90)
- Dylemat Marka "angażować się czy nie?" (91)
- Najczęstsze przyczyny negatywnych ocen pracowników (93)
6. W ramach podsumowania (95)
- Co o budowaniu sukcesu mówią inni (96)
- Postawa atrakcyjnego pracownika a postawa człowieka sukcesu (100)
- Życiowa strategia sukcesu (102)
- Od autora (109)
Mój spis treści (113)
Czyszczenie monitora umysłu - ćwiczenie (117)
Skorowidz (121)
128 stron, A5, oprawa miękka