|
BIG DATA REWOLUCJA KTÓRA ZMIENI NASZE MYŚLENIE
MAYER-SCHONBERGER V. CUKIER K. wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 65.60 Twoja cena 62,32 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Big Data
Rewolucja, która zmieni nasze myślenie
Odkrywczy opis najnowszych trendów technologicznych i ich znaczącego wpływu na
gospodarkę, naukę i społeczeństwo
Jaki kolor nadwozia powinieneś wybrać, kupując używany samochód, jeżeli chcesz
zwiększyć prawdopodobieństwo nabycia samochodu w dobrym stanie?
W jaki sposób władze mogą zlokalizować najbardziej niebezpieczne studzienki w
Nowym Jorku, żeby zapobiec ich eksplozjom?
Jak według Google’a będzie rozprzestrzeniała się epidemia wirusa grypy H1N1?
Odpowiedzią na te i wiele innych pytań jest big data.
Termin „big data” odnosi się do naszych nowo nabytych umiejętności
przetwarzania ogromnych ilości informacji, ich błyskawicznej analizy i wyciągania
odkrywczych wniosków.
To nowe podejście może przekształcić niezliczone zjawiska – począwszy od cen
biletów lotniczych po treść milionów książek – w dającą się przeszukiwać
formę i wykorzystać rosnącą moc obliczeniową komputerów do odkrycia zależności, o
których wcześniej nie mieliśmy pojęcia.
Rewolucja ta, porównywalna z pojawieniem się internetu, a może nawet wynalezieniem
druku, zmieni w najbliższych latach nasz sposób myślenia o biznesie, zdrowiu, polityce,
edukacji i innowacjach. Niesie ze sobą również nowe zagrożenia, poczynając od końca
prywatności takiej, jaką znamy, a kończąc na ewentualnym karaniu za jeszcze
niedokonane czyny wyłącznie na podstawie przewidywań naszych przyszłych zachowań
wynikających z analizy ogromnych zbiorów danych.
W tej napisanej jasnym językiem, często zaskakującej książce dwaj czołowi
eksperci wyjaśniają, czym jest big data, jak zmieni nasze życie i co możemy zrobić,
by uchronić się przed związanym z tym zjawiskiem niebezpieczeństwem. Big data jest
pierwszą tak obszerną pracą poświęconą temu problemowi.
Viktor Mayer-Schönberger – profesor w działającym w ramach
Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute, gdzie zajmuje się problematyką
nadzoru i regulowania internetu. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data,
autor ponad stu artykułów i ośmiu książek – ostatnia z nich to Delete: The Virtue
of Forgetting in the Digital Age. Doradza wielu korporacjom i organizacjom na całym
świecie, między innymi firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu.
Kenneth Cukier jest redaktorem „Economist” zajmującym się
gospodarką i nowymi technologiami oraz cenionym komentatorem zjawiska big data. Jego
artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach
„New York Times” i „Financial Times”.
Podziękowania
1. TERAŹNIEJSZOŚĆ
2. WIĘCEJ
3. BEZŁAD
4. KORELACJA
5. DANETYZACJA
6. WARTOŚĆ
7. IMPLIKACJE
8. ZAGROŻENIA
9. KONTROLA
10. PRZYSZŁOŚĆ
Bibliografia
Indeks
264 stron, Format: 15.8x23.3cm, oprawa twarda z obwolutą
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|