|
EKOLOGICZNE PODEJŚCIE DO TWORZENIA ŁAŃCUCHA WARTOŚCI STAN I UWARUNKOWANIA
MARZANTOWICZ Ł. OCICKA B. PLUTA-ZAREMBA A. wydawnictwo: SGH , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 74.25 Twoja cena 70,54 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Ekologiczne podejście do
tworzenia łańcucha wartości
Stan
i uwarunkowania
WSTĘP
CZĘŚĆ I ŁAŃCUCH WARTOŚCI WOBEC
WYZWAŃ EKOLOGICZNYCH
ROZDZIAŁ 1
EKOLOGIZACJA
I ODPOWIEDZIALNOŚĆ EKOLOGICZNA WSPÓŁCZESNYCH PRZEDSIĘBIORSTW
1.1. Środowiskowe uwarunkowania zrównoważonego rozwoju
1.2. Ekologia i ekologizacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.3. Świadomość ekologiczna a ekologiczna odpowiedzialność biznesu
1.4. Ekologiczne postulaty w budowaniu przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstwa
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2
BUDOWANIE
ŁAŃCUCHA WARTOŚCI WOBEC POSTULATÓW EKOLOGICZNYCH
2.1. Koncepcja łańcucha wartości i jej ewolucja
2.2. Konfiguracja i rekonfiguracja łańcucha wartości
2.3. Ekologia jako stymulanta zmian w łańcuchu wartości
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3
ZEWNĘTRZNE
DETERMINANTY EKOLOGICZNEGO PODEJŚCIA DO ŁAŃCUCHA WARTOŚCI
3.1. Czynniki zewnętrzne a odpowiedzialność ekologiczna przedsiębiorstw
3.2. Prawne i polityczne uwarunkowania rozwoju gospodarki
niskoemisyjnej i ekologicznych działań przedsiębiorstw
3.3. Presja społeczna na rozwój ekologicznego podejścia
przedsiębiorstw
3.4. Wpływ nowoczesnych technologii na ekologizację działalności
przedsiębiorstw
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4
WEWNĘTRZNE
DETERMINANTY EKOLOGICZNEGO PODEJŚCIA DO ŁAŃCUCHA WARTOŚCI
4.1. Projektowanie i realizacja strategii ekologicznego rozwoju
przedsiębiorstwa
4.2. Kształtowanie kultury organizacyjnej zorientowanej na
ekorozwój przedsiębiorstwa
4.3. Wdrażanie systemów i narzędzi zarządzania wspierających
ekologiczną działalność przedsiębiorstwa
Podsumowanie
CZĘŚĆ II ŁAŃCUCH WARTOŚCI A
EKOLOGICZNE PRAKTYKI PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ
EMPIRYCZNYCH
ROZDZIAŁ 5
KONCEPCJA
BADAŃ
5.1. Cele badawcze
5.2. Metodyka badań
5.3. Dobór próby badawczej i jej charakterystyka
5.4. Narzędzie badawcze i skala Likerta
ROZDZIAŁ 6
ZEWNĘTRZNE
DETERMINANTY EKOLOGICZNEGO PODEJŚCIA DO TWORZENIA ŁAŃCUCHA WARTOŚCI
6.1. Znaczenie czynników ekonomicznych dla ekologicznej
postawy przedsiębiorstw
6.2. Wpływ czynników politycznych na ekologizację
działalności przedsiębiorstw
6.3. Regulacje prawne a proekologiczne działania przedsiębiorstw
6.4. Wykorzystanie nowoczesnych technologii do ekologizacji
działalności przedsiębiorstw
6.5. Kształtowanie ekologicznej postawy przedsiębiorstw przez czynniki
socjokulturowe
6.6. Środowiskowe determinanty proekologicznej postawy przedsiębiorstw
ROZDZIAŁ 7
WEWNĘTRZNE
DETERMINANTY EKOLOGICZNEGO PODEJŚCIA DO TWORZENIA ŁAŃCUCHA WARTOŚCI
7.1. Podejście strategiczne przedsiębiorstw do ekologizacji działalności
7.2. Aspekty ekologiczne w kulturze organizacyjnej przedsiębiorstw
7.3. Systemy i narzędzia zarządzania środowiskowego w przedsiębiorstwach
ROZDZIAŁ 8
EKOLOGICZNE
PRAKTYKI PRZEDSIĘBIORSTW W ŁAŃCUCHU WARTOŚCI
8.1. Zarządzanie zakupami i dostawcami
8.2. Projektowanie i rozwój produktów
8.3. Produkcja
8.4. Logistyka
8.5. Działalność marketingowa i sprzedaż
8.6. Usługi posprzedażowe
8.7. Zarządzanie zasobami ludzkimi
8.8. Technologia
8.9. Infrastruktura i administrowanie
ROZDZIAŁ 9
EWALUACJA
EKOLOGICZNEGO PODEJŚCIA PRZEDSIĘBIORSTW
9.1. Wpływ ekologicznych praktyk na efekty działalności przedsiębiorstw
9.2. Ocena ekopraktyk w kontekście łańcucha wartości
9.3. Wnioski i rekomendacje wspierające rozwój ekologicznego
podejścia
ZAKOŃCZENIE
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Załącznik: Kwestionariusz badania
252
strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|