ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EKOLOGICZNE PODEJŚCIE DO TWORZENIA ŁAŃCUCHA WARTOŚCI STAN I UWARUNKOWANIA


MARZANTOWICZ Ł. OCICKA B. PLUTA-ZAREMBA A.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 74.25 Twoja cena  70,54 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ekologiczne podejście do tworzenia łańcucha wartości

Stan i uwarunkowania


WSTĘP

CZĘŚĆ I ŁAŃCUCH WARTOŚCI WOBEC WYZWAŃ EKOLOGICZNYCH

ROZDZIAŁ 1
EKOLOGIZACJA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ EKOLOGICZNA WSPÓŁCZESNYCH PRZEDSIĘBIORSTW
1.1. Środowiskowe uwarunkowania zrównoważonego rozwoju
1.2. Ekologia i ekologizacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.3. Świadomość ekologiczna a ekologiczna odpowiedzialność biznesu
1.4. Ekologiczne postulaty w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 2
BUDOWANIE ŁAŃCUCHA WARTOŚCI WOBEC POSTULATÓW EKOLOGICZNYCH
2.1. Koncepcja łańcucha wartości i jej ewolucja
2.2. Konfiguracja i rekonfiguracja łańcucha wartości
2.3. Ekologia jako stymulanta zmian w łańcuchu wartości
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 3
ZEWNĘTRZNE DETERMINANTY EKOLOGICZNEGO PODEJŚCIA DO ŁAŃCUCHA WARTOŚCI
3.1. Czynniki zewnętrzne a odpowiedzialność ekologiczna przedsiębiorstw
3.2. Prawne i polityczne uwarunkowania rozwoju gospodarki niskoemisyjnej i ekologicznych działań przedsiębiorstw
3.3. Presja społeczna na rozwój ekologicznego podejścia przedsiębiorstw
3.4. Wpływ nowoczesnych technologii na ekologizację działalności przedsiębiorstw
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 4
WEWNĘTRZNE DETERMINANTY EKOLOGICZNEGO PODEJŚCIA DO ŁAŃCUCHA WARTOŚCI
4.1. Projektowanie i realizacja strategii ekologicznego rozwoju przedsiębiorstwa
4.2. Kształtowanie kultury organizacyjnej zorientowanej na ekorozwój przedsiębiorstwa
4.3. Wdrażanie systemów i narzędzi zarządzania wspierających ekologiczną działalność przedsiębiorstwa
Podsumowanie

CZĘŚĆ II ŁAŃCUCH WARTOŚCI A EKOLOGICZNE PRAKTYKI PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ EMPIRYCZNYCH

ROZDZIAŁ 5
KONCEPCJA BADAŃ
5.1. Cele badawcze
5.2. Metodyka badań
5.3. Dobór próby badawczej i jej charakterystyka
5.4. Narzędzie badawcze i skala Likerta

ROZDZIAŁ 6
ZEWNĘTRZNE DETERMINANTY EKOLOGICZNEGO PODEJŚCIA DO TWORZENIA ŁAŃCUCHA WARTOŚCI
6.1. Znaczenie czynników ekonomicznych dla ekologicznej postawy przedsiębiorstw
6.2. Wpływ czynników politycznych na ekologizację działalności przedsiębiorstw
6.3. Regulacje prawne a proekologiczne działania przedsiębiorstw
6.4. Wykorzystanie nowoczesnych technologii do ekologizacji działalności przedsiębiorstw
6.5. Kształtowanie ekologicznej postawy przedsiębiorstw przez czynniki socjokulturowe
6.6. Środowiskowe determinanty proekologicznej postawy przedsiębiorstw

ROZDZIAŁ 7
WEWNĘTRZNE DETERMINANTY EKOLOGICZNEGO PODEJŚCIA DO TWORZENIA ŁAŃCUCHA WARTOŚCI
7.1. Podejście strategiczne przedsiębiorstw do ekologizacji działalności
7.2. Aspekty ekologiczne w kulturze organizacyjnej przedsiębiorstw
7.3. Systemy i narzędzia zarządzania środowiskowego w przedsiębiorstwach

ROZDZIAŁ 8
EKOLOGICZNE PRAKTYKI PRZEDSIĘBIORSTW W ŁAŃCUCHU WARTOŚCI
8.1. Zarządzanie zakupami i dostawcami
8.2. Projektowanie i rozwój produktów
8.3. Produkcja
8.4. Logistyka
8.5. Działalność marketingowa i sprzedaż
8.6. Usługi posprzedażowe
8.7. Zarządzanie zasobami ludzkimi
8.8. Technologia
8.9. Infrastruktura i administrowanie

ROZDZIAŁ 9
EWALUACJA EKOLOGICZNEGO PODEJŚCIA PRZEDSIĘBIORSTW
9.1. Wpływ ekologicznych praktyk na efekty działalności przedsiębiorstw
9.2. Ocena ekopraktyk w kontekście łańcucha wartości
9.3. Wnioski i rekomendacje wspierające rozwój ekologicznego podejścia

ZAKOŃCZENIE

Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Załącznik: Kwestionariusz badania

252 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024