Doświadczenie Apple
Tajniki zdobywania niewiarygodnej lojalności klientów
Odmień oblicze swojej firmy. Osiągaj zadowolenie
klientów oraz zyski na poziomie Apple
W przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sklepy
Apple Store zarabiają więcej niż jakakolwiek inna sieć handlowa.
Źródeł sukcesu Apple i niesamowitej lojalności jej
klientów nie należy jednak doszukiwać się wyłącznie w genialnej ofercie produktu,
ale również w zachowaniach jej pracowników – ludzi kompetentnych, samodzielnych i
zdeterminowanych do zapewniania klientom najlepszego możliwego doświadczenia.
Carmine Gallo, autor międzynarodowych bestsellerów,
wyjaśnia w tej książce zasady i praktyki kryjące się za tym pełnym zaangażowaniem w
służbę na rzecz klienta. Tłumaczy również, w jaki sposób twoja marka może
osiągnąć rewelacyjne wyniki, oferując klientom ten sam – najwyższy – standard
obsługi.
Carmine Gallo przeprowadził rozmowy z profesjonalistami
wszelkich szczebli, którzy przyglądają się działalności Apple. Poświęcił też
setki godzin na obserwacje funkcjonowania sklepów Apple oraz zgłębianie wizji i
filozofii tej firmy.
Posługując się uzyskanymi w ten sposób informacjami i
danymi, dokonuje szczegółowej analizy modelu Apple skoncentrowanego na kliencie i na tej
podstawie formułuje praktyczny plan działania, nawiązujący do trzech podstawowych
obszarów:
- inspirowanie klienta wewnętrznego za pomocą szkoleń,
wsparcia i odpowiednich działań w zakresie komunikacji, prowadzące do powstania
„pętli sprzężenia zwrotnego”, dzięki której poprawiają się wyniki na wszystkich
poziomach organizacji,
- inspirowanie klienta zewnętrznego dzięki atrakcyjnym
historiom marki i wysokiemu poziomowi sprzedawców, którzy pracują zgodnie z modelem
pięciu kroków obsługi APPLE: podchodzą, sondują, przedstawiają, słuchają i ciepło
żegnają klienta,
- miejsce akcji – należy zadbać o wszystkie
szczegóły związane z tworzeniem maksymalnie wciągającego otoczenia, w którym klient
może zobaczyć twoje produkty, dotknąć ich i dowiedzieć się o nich czegoś nowego.
Dzięki niniejszej książce osiągniesz większy zwrot z inwestycji w działalność w
dziedzinie handlu detalicznego, wprowadzając dodatkową wartość do każdej interakcji z
klientem. Co więcej, wszystkie firmy nawiązujące bezpośredni kontakt z ludźmi – czy
to z klientami, czy z pracownikami – mogą zastosować opisane tu techniki i osiągnąć
dominację na swoim rynku na poziomie Apple, wzbogacając życie innych, wzmacniając ich
lojalność oraz definiując na nowo doświadczenie oferowane klientowi.
Carmine Gallo jest konsultantem ds.
komunikacji, z którego usług korzystają największe marki globalne. Niegdyś prezenter
i korespondent stacji telewizyjnych CNN i CBS, obecnie jako mówca biznesowy przemawia do
przedstawicieli najwyższego kierownictwa firm takich jak Intel, Cisco, Google, Coca-Cola
czy Pfizer. Jest autorem felietonów My Communications Coach ukazujących się w serwisie
Forbes.com. Napisał kilka międzynarodowych bestsellerów, w tym książki Steve
Jobs: Sekrety innowacji, Steve Jobs: Sztuka prezentacji oraz The Power
of foursquare. Gallo pojawiał się na łamach „Wall Street Journal”, „New York
Timesa” i „Success Magazine” oraz na antenie stacji CNBC. Mieszka w Pleasanton w
Kalifornii, ma żonę i dwie córki.
Kontakt z Carmine Gallo jest możliwy za pośrednictwem strony internetowej
www.carminegallo.com
Podziękowania
Wprowadzenie: Wzbogacanie życia
CZĘŚĆ I Inspirowanie klienta wewnętrznego
Rozdział 1. Nie obawiaj się marzyć
Rozdział 2. Zatrudniaj uśmiechniętych
Rozdział 3. Dbaj o to, by twoi ludzie byli nieustraszeni
Rozdział 4. Wzmacniaj zaufanie
Rozdział 5. Twórz pętlę informacji zwrotnej
Rozdział 6. Kształć wielozadaniowców
Rozdział 7. Upełnomocniaj pracowników
CZĘŚĆ II Obsługa klienta zewnętrznego
Rozdział 8. Realizuj proces pięciu kroków obsługi klienta Apple
Rozdział 9. Wyzeruj wewnętrzny zegar klienta
Rozdział 10. Sprzedawaj korzyści
Rozdział 11. Uwolnij wewnętrzny geniusz swoich klientów
Rozdział 12. Twórz momenty "wow"
Rozdział 13. Przećwicz scenariusz
Rozdział 14. Zadbaj o konsekwencję doświadczenia
CZĘŚĆ III Miejsce akcji
Rozdział 15. Wyeliminuj wszystko, co zbędne
Rozdział 16. Zwracaj uwagę na detale związane z designem
Rozdział 17. Projektuj doświadczenia wielozmysłowe
Podsumowanie: Duch Apple
Indeks
O autorze
250 stron, Format: 15.8x23.3cm, oprawa twarda z obwolutą