O czym marzą ludzie w twojej firmie?
Łatwo ulec przekonaniu, że marzenia pracowników nie są istotne z punktu widzenia
interesów firmy. Twierdzenie takie jest jednak prawdziwe jedynie wówczas, gdy sami
pracownicy nie są istotni dla prowadzonej działalności, a przecież fakt, że ich
zatrudniliśmy, świadczy o czymś zgoła przeciwnym.
Fikcyjne przedsiębiorstwo opisane w tej książce boryka się z prawdziwymi problemami:
dużą rotacją oraz niskim morale zatrudnionych ludzi. Jego menedżerowie postanawiają
więc znaleźć odpowiedź na pytanie: co naprawdę motywuje pracowników? Odkrywają, że
motorem działania może być perspektywa spełnienia marzeń, a nie obietnica podwyżki
czy awansu zawodowego. Stwierdzają także, że w zależności od szczebla organizacji
pracownicy potrzebują różnych form pomocy i zachęty - brak satysfakcji z życia i
kariery zawodowej powoduje, że nasze marzenia na zawsze pozostają tylko marzeniami.
Zdając sobie sprawę, że rozwój firmy jest bezpośrednio zależny od rozwoju jej
pracowników, Matthew Kelly przeprowadza dogłębną analizę związku między naszą
pogonią za marzeniami a wysiłkiem wkładanym w wykonywaną pracę. Kelly zdaje sobie
sprawę z rosnącego problemu braku zaangażowania wśród pracowników i próbuje mu
zaradzić, prezentując nową formę zarządzania, w której osobiste dążenia
zatrudnionych ludzi są stawiane na równi z celami strategicznymi przedsiębiorstwa.
Metoda ta wyzwala ducha pracy zespołowej i zwiększa efektywność całego personelu.
Sama świadomość istnienia tej zależności na zawsze zmieni twój stosunek do
pracowników oraz sposób, w jaki nimi zarządzasz. W tym właśnie tkwi potęga
zarządzania marzeniami. A o czym sam marzysz?
Matthew Kelly jest międzynarodowej sławy mówcą i autorem. Do tej
pory na świecie sprzedano ponad milion egzemplarzy jego książek, a niektóre z nich
pojawiły się na listach bestsellerów publikowanych między innymi w takich gazetach jak
New York Times, Wall Street Journal, USA Today czy Publishers Weekly.
168 stron, A5, miękka oprawa