ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRAWO AUTORSKIE W REKLAMIE I MARKETINGU


BRZOZOWSKA M.

wydawnictwo: LEXISNEXIS , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 51.00 Twoja cena  48,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

"Prawo autorskie w reklamie i marketingu" to przystępnie napisany poradnik, w którym zaprezentowano problematykę praw autorskich, zobrazowaną przykładami z sal sądowych.

Książka przeznaczona jest dla prawników praktyków zajmujących się prawem autorskim oraz osób prowadzących działalność w branży reklamowej i promocyjnej.

Czytelnicy znajdą w książce m.in. odpowiedź na pytania: Jak cytować w reklamie? Czy można korzystać z pomysłów z cudzej kampanii reklamowej? Czy można umieszczać zdjęcia ściągnięte z Internetu w reklamie? Co oznacza pojęcie licencji niewyłącznej i jakie są konsekwencje jej udzielania dla reklamodawcy? Czy wolno wykorzystywać sobowtóra osoby publicznej w reklamie? Jakie są uwarunkowania prawne wykorzystywania w reklamie karykatury i pasztiszu?

Monika Brzozowska jest prawnikiem, dziennikarką, politologiem, doradcą i trenerem oraz autorką licznych publikacji.


Spis treści:

Wykaz skrótów
Od Autorki


Rozdział 1. Zagadnienia wstępne
1.1. Reklama - próba definicji
1.2. Pomysł na reklamę
1.3. Slogan reklamowy
1.4. Postacie fikcyjne, karykatury oraz sobowtóry w reklamie
1.5. Granice inspiracji w działaniach marketingowych
1.6. Utwory stanowiące dzieło reklamowe - logo, slogan, nazwisko, grafika w treści reklamy


Rozdział 2. Prawa twórców reklamy
2.1. Twórca reklamy
2.1.1. Prawa autorskie osobiste
2.1.2. Prawa autorskie majątkowe
2.1.3. Prawa autorskie zależne
2.2. Twórca anonimowy
2.3. Twórca pracownikiem
2.4. Współtwórczość w dziełach internetowych i grafice komputerowej


Rozdział 3. Umowy prawnoautorskie
3.1. Umowy "reklamowe"... tylko jak je napisać?
3.1.1. Umowa pisemna i umowa ustna
3.1.2. Umowa o dzieło - klauzula o przeniesienie praw autorskich/ udzieleniu licencji
3.1.3. Licencja i przeniesienie praw
3.2. Co powinna zawierać umowa - krok po kroku


Rozdział 4. Wykorzystanie wizerunku w reklamie
4.1. Wizerunek w reklamie
4.1.1. Umowa z profesjonalnymi modelkami/hostessami - co powinna zawierać?
4.1.2. Osoba powszechnie znana w reklamie
4.1.3. Wizerunek osób stanowiących element całości


Rozdział 5. Event, wernisaż, impreza
5.1. O czym warto pamiętać?
5.2. Umowa ze scenografem
5.3. Koncert "na żywo"


Rozdział 6. Kazusy - czyli "z życia wzięte"
6.1. Dzieci na wernisażu
6.2. "Zamknięty" portal branżowy a dozwolony użytek
6.3. Poradnik medyczny
6.4. Konkurs fotograficzny
6.5. Cytat w reklamie
6.6. Dzieła sieroce w reklamie
6.7. Reklama wykonana jako praca magisterska studenta
6.8. Wizerunek F. Chopina w reklamie


Literatura
Aneks. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych


232 strony, A5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024