ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WIZUALNY PR SIŁA OBRAZÓW W KOMUNIKACJI ORGANIZACJI


WASZKIEWICZ-RAVIV A,

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 49.15 Twoja cena  46,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wizualny PR

Siła obrazów w komunikacji organizacji


Monografia ta jest spójnym, choć interdyscyplinarnym opisem uwarunkowań i funkcji obrazów w komunikacji współczesnych organizacji.

Badania i analizy teoretyczne wprowadzają czytelnika w świat narzędzi komunikacji wynikających z doświadczeń przekazów wizualnych m.in. infografik, fotografii w mediach społecznościowych, filmów promocyjnych YouTube, animacji, wystaw muzealnych etc. Pozycja zawiera teoretyczne wprowadzenie do wizualnego PR, opisuje jego siłę w kształtowaniu postaw odbiorców. To również praktyczne studium przypadku, które może stanowić inspirację dla praktyków zarządzania organizacją.

Współczesne organizacje, funkcjonując w zmiennym i niezwykle konkurencyjnym otoczeniu rynkowym, korzystają z public relations (PR) jako z narzędzia zarządzania komunikacją. Porozumiewanie się instytucji z publicznościami, a zwłaszcza konsumentami dóbr lub usług, jest kluczem do trwania, odnoszenia korzyści i rozwoju instytucji. W zgodzie z interesem instytucji, ale także w celu realizacji interesów społecznych – uwzględniając oczekiwania i charakterystykę odbiorców komunikatów, którzy dzisiaj oczekują obrazu, nie tekstu – budowane są przekazy oraz wykorzystuje się liczne media do ich rozpowszechniania.

PR-owcy rytulnie i powtarzalnie kreują "zdarzenia wizualne", celowe, komercyjne, angażujące i eskapistyczne, choć generowane dla wspólnot, nie jednostek, kontakty z przedmiotami i obiektami patrzenia. Są kreowane w interesie organizacji, często oparte na kompleksie mediów, mającym stymulować doświadczenia odbiorcze publiczności.

WPROWADZENIE
STRUKTURA KSIĄŻKI
OBRAZY DLA PR-OWCA

CZĘŚĆ I

1. PR W KŁĄCZU TEORII WIZUALNYCH

2. ZWROT WIZUALNY W KOMUNIKACJI ORGANIZACJI

3. ZASTOSOWANIE WIZUALNEJ PERSPEKTYWY W NAUKACH O ORGANIZACJI - PIĘĆ PODEJŚĆ NAUKOWYCH

4. NAUKI O MEDIACH I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ A VPR

5. DEFINIOWANIE KOMUNIKACJI WIZUALNEJ A PERSPEKTYWA PR

6. WIZUALNA KULTURA MEDIALNA KONWENCJĄ DLA ODBIORU PRZEKAZÓW PR
6.1. Cechy charakterystyczne "wizualnego zdarzenia"
6.2. Doznaniowy odbiór "zdarzeń wizualnych"

7. PR W PARADYGMACIE SPOŁECZNO-KULTUROWYM JAKO RAMA TEORETYCZNA DLA VPR
7.1. Autorskie badanie środowiska public relations
7.2. Defi nicja wizualnego public relations

CZĘŚĆ II

1. AFORDANCJE PRZEKAZÓW VPR

2. PSYCHOLOGIA PERCEPCJI W VPR

3. KOGNITYWISTYKA W ROZUMIENIU POZNANIA PRZEKAZÓW VPR

4. SEMIOTYKA WIZUALNA I SEMIOTYKA SPOŁECZNA (SOCJOSEMIOTYKA) DLA WYJAŚNIENIA ZNACZEŃ GENEROWANYCH PRZEZ VPR

4.1. Semiotyka wizualna w praktyce PR. Kampania LinkedIn w Arabii Saudyjskiej
4.2. Model socjosemiotyczny Gunthera Kressa i Theo van Leeuwena w praktyce analitycznej spotu

5. STUDIUM PRZYPADKU: KOMUNIKACJA WIZUALNA MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI
5.1. Wizyta w Muzeum Polskiej Wódki
5.2. Świat zmysłów publiczności muzeum organizacji

CZĘŚĆ III

1. OBSZARY REFLEKSJI NAD VPR

2. INFORMOWANIE ZA POMOCĄ OBRAZÓW W PUBLIC RELATIONS

3. WIZUALIZACJA DANYCH, INFOGRAFIKA I INFORMOTION W VPR
3.1. Infovis i informotion jako typy wizualizacji informacji
3.2. Infografiki a infograficzne plakaty w public relations

CZĘŚĆ IV

1. PERSWAZYJNY ASPEKT WIZUALNEGO PUBLIC RELATIONS
1.1. Perswazyjne cechy priorytetowe obrazu
1.2. Szablon do oceny perswazyjnego aspektu komunikacji organizacji zastosowany do fotografii korporacyjnej

2. FILM PROMOCYJNY. PRÓBA TYPOLOGII WIZUALNYCH ZJAWISK PARAFILMOWYCH W KOMUNIKACJI ORGANIZACJI
2.1. Formuła POE a współczesne promocyjne przekazy filmowe
2.2. Treści filmów promocyjnych
2.3. Wykorzystanie filmu promocyjnego
2.4. Promocyjne przekazy filmowe - próba typologii gatunków

CZĘŚĆ V

1. ESTETYZACJA PRZEKAZÓW PUBLIC RELATIONS

2. CHARAKTERYSTYKA REFLEKSJI ESTETYCZNEJ W ORGANIZACJI
2.1. Estetyczne 4P praktyków wizualnej komunikacji organizacji
2.2. Wybrane estetyki organizacji w zestawieniu z modelami PR

3. STUDIUM PRZYPADKU: ESTETYKA DISNEYA NA POLSKIM EVENCIE
3.1. Narzędzia VPR w służbie retoryki wizualnej Disneya
3.2. Znaczenia generowane przez estetykę Disneya w czasie wydarzenia specjalnego

ZAKOŃCZENIE
NOTA BIBLIOGRAFICZNA
BIBLIOGRAFIA
SPIS ILUSTRACJI
STRESZCZENIE KSIĄŻKI W JĘZYKU ANGIELSKIM
PODZIĘKOWANIA

227 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024