ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TECHNICZNO-SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA GOSPODARKI CYFROWEJ


KOBYLIŃSKI A. FILIPKOWSKI P. RED.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 72.90 Twoja cena  69,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Techniczno-społeczne uwarunkowania gospodarki cyfrowej


Informatyka gospodarcza jest to wyodrębniona z informatyki dziedzina badań naukowych, kształcenia akademickiego oraz praktyki gospodarczej, poświęcona metodyce oraz zastosowaniu w ekonomii środków i narzędzi techniki komputerowej. Zajmuje się wykorzystaniem technologii informacyjnych w organizacjach, w tym przede wszystkim budową i wdrażaniem systemów informatycznych oraz ich wpływem na funkcjonowanie organizacji.

W centrum zainteresowania są więc dwa przenikające się obszary: z jednej strony, sfera budowy (czyli opracowywania) nowych systemów informatycznych w organizacjach (zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w jednostkach administracji publicznej), obejmująca ich analizę, projektowanie, implementację, testowanie, wdrażanie i eksploatację, a z drugiej - sfera zarządzania, czyli ogół działań, które pozwalają organizacji na osiąganie swoich celów dzięki skutecznemu wykorzystaniu technologii informacyjnych.

Przekazywana w Państwa ręce monografia powstała dzięki synergii prac badaczy z: Instytutu Informatyki i Gospodarki Cyfrowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Katedry Zarządzania Międzynarodowego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, Instytutu Matematyki i Informatyki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II oraz Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych w Warszawie. Autorzy reprezentują różne specjalności związane z kwestiami technicznymi, organizacyjnymi, zarządczymi, prawnymi, socjologicznymi oraz etycznymi odnoszącymi się do nowych technologii, ich wykorzystywania i konsekwencji tego działania.

ze wstępu

Wprowadzenie
Bohdan Jung
Wstęp do gospodarki cyfrowej w perspektywie nauk społecznych
1.1. Nowe "ekonomiki" gospodarki cyfrowej
1.2. Praca w gospodarce cyfrowej
1.3. Kwalifikacje i kompetencje w gospodarce cyfrowej

Budowa i modelowanie systemów informacyjnych

Andrzej Kobyliński
Jakość oprogramowania - ujęcie normatywne
2.1. Modele jakości produktu programowego
2.2. Sposoby uzyskiwania jakości budowanego produktu programowego
2.2.1. Testowanie
2.2.2. Statyczne metody zapewniania jakości

Przemysław Polak
Podstawowe pojęcia związane z modelowaniem procesów biznesowych
3.1. Identyfikacja procesu biznesowego
3.2. Czynności
3.3. Zdarzenia
3.4. Obiekty danych

Michał Horodelski
Modelowanie i automatyczna weryfikacja własności systemu kryptowalutowego
4.1. Łańcuch bloków i sieci Petriego
4.2. Mechanizm konsensusu i moduł rozgłoszeniowy
4.3. Modelowanie i weryfikacja własności mechanizmu konsensusu

Mariusz Rafało, Zbigniew Gontar
Nowoczesne architektury danych
5.1. Duże dane z perspektywy schematu piramidy zasobów informacyjnych
5.1.1. Dane
5.1.2. Informacja
5.1.3. Wiedza
5.1.4. Mądrość
5.2. Integracja danych
5.3. Architektura wsadowa (hurtownia danych)
5.3.1. Geneza i definicja
5.3.2. Ograniczenia
5.4. Big data i data lake
5.4.1. Definicja
5.4.2. Ograniczenia
5.5. Architektura Zeta
5.5.1. Geneza i definicja
5.5.2. Ograniczenia
5.6. Twierdzenie CAP
5.7. Architektura Lambda
5.7.1. Geneza i definicja
5.7.2. Ograniczenia
5.8. Architektura Kappa
5.8.1. Definicja
5.8.2. Ograniczenia
5.9. Architektura oparta na mikrousługach
5.9.1. Definicja
5.9.2. Ograniczenia

Rynki elektroniczne

Magdalena Kachniewska
Zmiany struktury rynku turystycznego w warunkach gospodarki cyfrowej
6.1. Struktura rynku turystycznego jako pochodna struktury produktu turystycznego
6.2. Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na usługi pośrednictwa turystycznego
6.3. Nowi gracze i nowe formy organizacji ruchu turystycznego

Sylwia Sobolewska
Wykorzystanie smartfonów i asystentów głosowych w marketingu bezpośrednim
7.1. Nowe technologie w życiu współczesnego klienta
7.2. Aplikacje mobilne
7.3. Rozszerzona rzeczywistość
7.4. Chatboty i asystenci głosowi w procesie zakupu

Dagmara Plata-Alf
Fałszywi użytkownicy - analiza zjawiska wykorzystywania i wykrywania botów w komunikacji marketingowej na rynku hotelarskim
8.1. Media społecznościowe
8.2. Instagram
8.3. Boty internetowe
8.4. Wykorzystanie botów w komunikacji marketingowej w serwisie Instagram
8.5. Wykrywanie aktywności botów w komunikacji marketingowej na Instagramie na przykładzie rynku hotelarskiego

Sztuczna inteligencja

Ryszard Szupiluk
Sztuczna inteligencja - jej rozumienie i rozwój w świetle strategii Unii Europejskiej
9.1. Sztuczna inteligencja - jak rozumieć to pojęcie?
9.2. Indukcyjne metody analizy i modelowania
9.2.1. Data mining
9.2.2. Machine learning
9.2.3. Big data
9.2.4. Trudność z klasyfikacją - problem praktyczny
9.2.5. Sztuczna inteligencja jako etykieta zbiorcza
9.3. Sztuczna inteligencja w raporcie UE
9.4. Sztuczna inteligencja jako kluczowy element rozwoju UE
9.5. Programy rozwoju sztucznej inteligencji
9.6. Granty przeznaczane na rozwój sztucznej inteligencji
9.7. Kształcenie w zakresie sztucznej inteligencji - przygotowanie społeczeństw UE do nowej ery

Andrzej Kamiński
Systemy inteligentne w diagnostyce przemysłowej - wnioski z realizacji projektu badawczo-rozwojowego
10.1. Koncepcja projektu systemu informatycznego wspomagającego diagnostykę przemysłową
10.2. Metodyka zarządzania projektem
10.3. Organizacja prac badawczo-rozwojowych
10.3.1. Opracowanie metody komputerowego wspomagania procesów diagnostyki technicznej i ekonomicznej w przedsiębiorstwie przemysłowym
10.3.2. Badania przemysłowe związane z rozwojem technologii systemów sztucznej inteligencji
10.3.3. Badania przemysłowe związane z zastosowaniem technologii systemów eksperckich oraz rozwiązań klasy business intelligence na potrzeby diagnostyki przemysłowej
10.3.4. Badania przemysłowe związane z opracowaniem architektury technicznej systemu
10.3.5. Implementacja prototypu oraz przeprowadzenie testów wybranych komponentów oprogramowania aplikacyjnego

Piotr Filipkowski, Edward Rokicki
Inteligentne rozwiązania komunikacyjne w obszarze Industrial Internet of Things
11.1. Racjonalność obliczeniowa
11.2. Cechy systemów IIoT w obszarze monitorowania
11.3. Systemy wbudowane - architektura i organizacja systemu rozproszonego
11.4. Protokół komunikacyjny w procesie obliczeniowym

236 styron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024