ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 63.30 60,14   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

USŁUGI LOGISTYCZNE TEORIA I PRAKTYKA


RYDZKOWSKI WŁ.

wydawnictwo: INST LOGISTYKI I MAG , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 63.30 Twoja cena  60,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jaka jest kondycja światowego i krajowego  rynku usług logistycznych?

Jak rozwija się rynek usług  magazynowych i kurierskich?

Jakie funkcje pełnią centra logistyczne?

Jakie narzędzia wykorzystuje się w funkcjonowaniu elektronicznych giełd transportowych?

To tyko niektóre pytania,  na które odpowiedzi znajdziemy  w książce Usługi logistyczne. Teoria i praktyka.  

Pierwsze rozdziały  nowego podręcznika odnoszą się do ogólnej, teoretycznej charakterystyki rynku usług logistycznych oraz jego części.  Pozostałe omawiają szczegółowe i praktyczne aspekty jego funkcjono-wania.  Charakter książki   wynika głównie z niezwykle dynamicznych zmian na rynku logistycznym.  Rynek ten w Polsce w ostatnich 20 latach przeszedł ogromną ewolucję spowodowaną reformą gospodarczą na początku lat 90. XX wieku oraz procesem dostosowania do zasad działania Unii Europejskiej. Coraz powszechniejsze jest korzystanie z wyspecjalizowanych operatorów logistycznych. Rośnie zrozumienie korzyści wynikających z outsourcingu. Jedno jest pewne - rynek usług logistycznych szybko dostosowuje się do standardów europejskich.

Autorami książki są pracownicy Uniwersytetu Gdańskiego, Szkoły Głównej Handlowej, Instytutu Logistyki i Magazynowania oraz Wyższej Szkoły Logistyki.

Podręcznik ma nowoczesną formę ze słowami kluczowymi na marginesach, indeksem tematycznym oraz zestawem pytań na końcu każdego rozdziału.


Spis treści:

Przedmowa  

Rozdział 1 Znaczenie i rola usług logistycznych
1.1. Definicja usługi logistycznej
1.2. Outsourcing jako źródło popytu na usługi logistyczne
1.3. Proces wdrożenia outsourcingu w przedsiębiorstwie

Rozdział 2 Rynek usług logistycznych  
2.1. Liderzy europejskiego rynku usług logistycznych
2.2. Przesłanki rozwoju rynku usług logistycznych w Polsce  
2.3. Charakterystyka współczesnego rynku usług logistycznych
2.4. Kierunki rozwoju rynku usług logistycznych po wejściu Polski do Unii Europejskiej

Rozdział 3 Przewozy kurierskie
3.1. Istota usług kurierskich
3.2. Rynek przewozów kurierskich w Polsce
3.3. Perspektywy rozwoju sektora
3.4. Polityka jakości w firmach kurierskich

Rozdział 4 Infrastruktura transportu  
4.1. Istota infrastruktury transportu
4.2. Problemy rozwoju infrastruktury transportu w krajach UE  
4.3. Kierunki rozwoju infrastruktury transportu w krajach UE  
4.4. Stan infrastruktury transportu w Polsce
4.5. Problemy rozwoju infrastruktury transportu w Polsce
5 Usługi logistyczne – teoria i praktyka

Rozdział 5 Rynek usług magazynowych
5.1. Magazynowanie jako usługa logistyczna  
5.2. Rodzaje usług magazynowych

Rozdział 6 Centra logistyczne
6.1. Podział teoretyczny, rola, zadania i funkcje
6.2. Uwarunkowania budowy centrów logistycznych
6.3. Modelowe rozwiązania centrów logistycznych
6.4. Centra logistyczne w Polsce

Rozdział 7 Przewozy kombinowane  
7.1. Istota przewozów kombinowanych
7.2. Przesłanki i warunki rozwoju przewozów kombinowanych
7.3. Wspieranie rozwoju przewozów kombinowanych
7.4. Wielkość i struktura przewozów kombinowanych
7.5. Problemy rozwoju przewozów kombinowanych w Polsce

Rozdział 8 Rola internetu w usługach logistycznych
8.1. Istota i cechy biznesu elektronicznego
8.2. Możliwości wykorzystania Internetu w działalności firm logistycznych
8.3. Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw logistycznych

Indeks haseł

Bibliografia


296 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024