Jaka jest kondycja światowego i krajowego rynku usług
logistycznych?
Jak rozwija się rynek usług magazynowych i kurierskich?
Jakie funkcje pełnią centra logistyczne?
Jakie narzędzia wykorzystuje się w funkcjonowaniu elektronicznych giełd
transportowych?
To tyko niektóre pytania, na które odpowiedzi znajdziemy w
książce Usługi logistyczne. Teoria i praktyka.
Pierwsze rozdziały nowego podręcznika odnoszą się do ogólnej, teoretycznej
charakterystyki rynku usług logistycznych oraz jego części. Pozostałe omawiają
szczegółowe i praktyczne aspekty jego funkcjono-wania. Charakter książki
wynika głównie z niezwykle dynamicznych zmian na rynku logistycznym. Rynek
ten w Polsce w ostatnich 20 latach przeszedł ogromną ewolucję spowodowaną reformą
gospodarczą na początku lat 90. XX wieku oraz procesem dostosowania do zasad działania
Unii Europejskiej. Coraz powszechniejsze jest korzystanie z wyspecjalizowanych operatorów
logistycznych. Rośnie zrozumienie korzyści wynikających z outsourcingu. Jedno jest
pewne - rynek usług logistycznych szybko dostosowuje się do standardów europejskich.
Autorami książki są pracownicy Uniwersytetu Gdańskiego, Szkoły Głównej Handlowej,
Instytutu Logistyki i Magazynowania oraz Wyższej Szkoły Logistyki.
Podręcznik ma nowoczesną formę ze słowami kluczowymi na marginesach, indeksem
tematycznym oraz zestawem pytań na końcu każdego rozdziału.
Spis treści:
Przedmowa
Rozdział 1 Znaczenie i rola usług logistycznych
1.1. Definicja usługi logistycznej
1.2. Outsourcing jako źródło popytu na usługi logistyczne
1.3. Proces wdrożenia outsourcingu w przedsiębiorstwie
Rozdział 2 Rynek usług logistycznych
2.1. Liderzy europejskiego rynku usług logistycznych
2.2. Przesłanki rozwoju rynku usług logistycznych w Polsce
2.3. Charakterystyka współczesnego rynku usług logistycznych
2.4. Kierunki rozwoju rynku usług logistycznych po wejściu Polski do Unii Europejskiej
Rozdział 3 Przewozy kurierskie
3.1. Istota usług kurierskich
3.2. Rynek przewozów kurierskich w Polsce
3.3. Perspektywy rozwoju sektora
3.4. Polityka jakości w firmach kurierskich
Rozdział 4 Infrastruktura transportu
4.1. Istota infrastruktury transportu
4.2. Problemy rozwoju infrastruktury transportu w krajach UE
4.3. Kierunki rozwoju infrastruktury transportu w krajach UE
4.4. Stan infrastruktury transportu w Polsce
4.5. Problemy rozwoju infrastruktury transportu w Polsce
5 Usługi logistyczne – teoria i praktyka
Rozdział 5 Rynek usług magazynowych
5.1. Magazynowanie jako usługa logistyczna
5.2. Rodzaje usług magazynowych
Rozdział 6 Centra logistyczne
6.1. Podział teoretyczny, rola, zadania i funkcje
6.2. Uwarunkowania budowy centrów logistycznych
6.3. Modelowe rozwiązania centrów logistycznych
6.4. Centra logistyczne w Polsce
Rozdział 7 Przewozy kombinowane
7.1. Istota przewozów kombinowanych
7.2. Przesłanki i warunki rozwoju przewozów kombinowanych
7.3. Wspieranie rozwoju przewozów kombinowanych
7.4. Wielkość i struktura przewozów kombinowanych
7.5. Problemy rozwoju przewozów kombinowanych w Polsce
Rozdział 8 Rola internetu w usługach logistycznych
8.1. Istota i cechy biznesu elektronicznego
8.2. Możliwości wykorzystania Internetu w działalności firm logistycznych
8.3. Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw logistycznych
Indeks haseł
Bibliografia
296 stron, B5, oprawa miękka