Bankowość elektroniczna to
nie tylko pojęcie definiujące nietradycyjny sposób świadczenia usług bankowych oraz
pewien zestaw nowoczesnych kanałów dostępu do tych usług, lecz także spektrum
interdyscyplinarnych zjawisk z obszaru marketingu, zarządzania i zachowań społecznych.
To wyzwanie, przed którym stają banki, które chcą wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, a
także kreować wizerunek instytucji o dużym potencjale
i elastyczności. Przedstawione w niniejszej książce rozwiązania, ich implementacje
oraz uwarunkowania pokazują, jaki jest obecny stan bankowości elektronicznej w Polsce.
Książka jest adresowana
przede wszystkim do studentów kierunku finanse i bankowość. Z podręcznika mogą również
korzystać studenci innych kierunków ekonomicznych, zwłaszcza zarządzania i marketingu.
Wiadomości zawarte w pracy mogą być także przydatne wszystkim obecnym i potencjalnym
klientom banków, którzy zechcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu bankowości
elektronicznej.
Spis treści
Wstęp
1. Geneza bankowości
elektronicznej
1.1. Klient i jego
oczekiwania w relacjach z bankiem
1.2. Zmiany i potrzeby sektora bankowego
1.3. Technologie informacyjno-komunikacyjne jako katalizator zmian
1.4. Historia i istota bankowości elektronicznej
2. Uwarunkowania
organizacyjne bankowości elektronicznej
2.1. Koordynacja i
standaryzacja działań w zakresie bankowości elektronicznej
2.2. Formy organizacyjne bankowości elektronicznej
2.3. Integracja funkcjonalna i systemowa bankowości elektronicznej z pozostałymi
obszarami działalności banku
3. Bezpieczeństwo
bankowości elektronicznej
3.1. Definicje, normy
i standardy
3.2. Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej w ustawodawstwie polskim
3.3. Zagrożenia bezpieczeństwa bankowości elektronicznej
3.4. Kontrola dostępu
3.5. Współczesna kryptografia i jej zastosowania
3.6. Bezpieczeństwo kart płatniczych
4. Produkty i usługi
bankowe w bankowości elektronicznej
4.1. Kanały
elektronicznego dostępu do produktów bankowych
4.2. Rachunek bankowy
4.3. Produkty depozytowe
4.4. Produkty kredytowe
4.5. Karty płatnicze
4.6. Usługi bankowości elektronicznej
5. Rynek usług
bankowości elektronicznej
5.1. Sytuacja na
świecie
5.2. Sytuacja w Polsce
5.3. Rola banków w realizacji płatności elektronicznych
5.4. Trendy bankowości elektronicznej
Literatura
192 strony