Spis treści
Rozdział 1. Podstawy
konkurencyjności banku komercyjnego w kontekście formowania się gospodarki sieciowej
1.1. Istota i przesłanki
konkurencyjności banku komercyjnego w obszarze bankowości detalicznej
1.1.1. Ogólna charakterystyka konkurencji na rynku usług bankowych
1.1.2. Pojęcie konkurencyjności i strategii konkurencyjnej
1.1.3. Model makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego banku
1.1.4. Istota i specyfika bankowości detalicznej
1.1.5. Podstawowe determinanty zmian w bankowości detalicznej
1.1.6. Źródła przewagi konkurencyjnej banku na rynku bankowości detalicznej
1.2. Internet - geneza, właściwości, kierunki rozwoju
1.2.1. Geneza i rozwój Internetu
1.2.2. Główne właściwości Internetu
1.2.3. Przyszłość Internetu - podstawowe trendy
1.3. Internet jako czynnik zmiany w makrootoczeniu i otoczeniu konkurencyjnym -
kształotowanie się gospodarki sieciowej i społeczeństwa informacyjnego
1.3.1. Gospodarka sieciowa i społeczeństwo informacyjne - charakterystyka pojęć
1.3.2. Gospodarka sieciowa - wpływ Internetu na funkcjonowanie rynku i procesy
konkurencji
1.3.3. Wpływ Internetu na makrootoczenie - wybrane kierunki
1.3.4. Rola i funkcje banków w gospodarce sieciowej - próba identyfikacji podstawowych
wyzwań
Rozdział 2. Orientacja
internetowa jako czynnik kreacji konkurencyjności banku
2.1. Bankowość internetowa
- charakterystyka, stan rozwoju w Polsce
2.1.1. Bankowość internetowa - definicja pojęcia, etapy rozwoju
2.1.2. Rozwój bankowości internetowej w Polsce - próba oceny
2.1.3. Modele umiejscowienia bankowości internetowej w działalności banku komercyjnego
2.1.4. Główne kierunki rozwoju bankowości internetowej na świecie
2.2. Modele wykorzystania Internetu w działalności rynkowej banku i ich wpływ na
konkurencyjność
2.2.1. Wykorzystanie Internetu jako narzędzia komunikacji z rynkiem
2.2.2. Internet jako kanał dystrybucji - bankowość internetowa
2.2.3. Bank wirtualny - Internet jako tworzywo organizacji
2.3. Orientacja internetowa jako strategiczna odpowiedź banku na wyzwania gospodarki
sieciowej
2.3.1. Orientacja internetowa - prezentacja koncepcji, etapy implementacji do praktyki
2.3.2. Strategie konkurencyjne oparte na orientacji internetowej - modele
2.3.3. Wdrożenie orientacji internetowej do praktyki bankowej - rola otoczenia
zewnętrznego
Rozdział 3. Zewnętrzene
uwarunkowania implementacji orientacji internetowej w Polsce - szansę i zagrożenia
3.1. Otoczenie ekonomiczne
3.1.1. Potencjał detalicznego rynku bankowego w Polsce
3.1.2. Zmiany popytu na detalicznym rynku bankowym w Polsce
3.1.3. Stan i perspektywy rozwoju gospodarki sieciowej w Polsce
3.1.4. Otoczenie ekonomiczne a orientacja internetowa banku - szanse i zagrożenia.
Podsumowanie
3.2. Otoczenie prawno-regulacyjne
3.2.1. Prawne regulacje uwierzytelniania i składania oświadczeń woli w środowisku
elektronicznym
3.2.2. Regulacje świadczenia usług bankowych w środowisku elektronicznym
3.2.3. Pieniądz elektroniczny w polskim prawie
3.2.4. Regulacje nadzoru bankowego a bankowość internetowa
3.2.5. Pozostałe regulacje prawne - transgraniczne świadczenie internetowych usług
bankowych, outsourcing
3.2.6. Regulacje prawne a orientacja internetowa w działalności banku - szansę i
zagrożenia. Podsumowanie
3.3. Środowisko techniczno-technologiczne
3.3.1. Infrastruktura Internetu w Polsce i jej dostępność
3.3.2. Bezpieczeństwo komunikacji w Internecie - technologie i zagrożenia
3.3.3. Infrastruktura i technologie w rozliczeniach bezgotówkowych jako czynnik
wspierający rozwój bankowości internetowej
3.3.4. Otoczenie techniczno-technologiczne a orientacja internetowa banku - szansę i
zagrożenia. Podsumowanie
3.4. Uwarunkowania psychospołeczne
3.4.1. Bankowość internetowa jako innowacja - model teoretyczny
3.4.2. Społeczna percepcja bankowości internetowej w świetle wyników badań w Polsce i
za granicą
3.4.3. Użytkownicy Internetu i bankowości internetowej w Polsce - profil demograficzny i
psychospołeczny w kontekście procesu akceptacji innowacji
3.4.4. Wirtualne społeczności i ich wykorzystanie w działalności rynkowej banków
3.4.5. Otoczenie psychospołeczne a orientacja internetowa banku - szansę i zagrożenia.
Podsumowanie
3.5. Otoczenie konkurencyjne
3.5.1. Sektor banków komercyjnych w Polsce - zakres pojęcia, struktura
3.5.2. Czynniki kształtujące natężenie konkurencji na rynku detalicznych usług
bankowych w Polsce w kontekście rozwoju gospodarki sieciowej
3.5.3. Działanie sił konkurencji a orientacja internetowa banku. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
281 stron, miękka oprawa