ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KAPITAŁ KLIENTA BANKU. WYBRANE ASPEKTY ZARZĄDZANIA I OCENY


CAPIGA M.

wydawnictwo: TWIGGER , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 79.00 Twoja cena  75,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kreowanie wartości banku zależy dzisiaj nie tylko od zasobów tradycyjnie wykazywanych w sprawozdaniu finansowym, ale w coraz większej mierze od posiadanego przez bank kapitału intelektualnego. Przewagę konkurencyjną banku kształtują jego klienci. To właśnie oni tworzą tzw. kapitał klienta, który wszedł do bankowości po kapitale regulacyjnym i kapitale ryzyka -jako nowa forma kapitału banku.

W polskiej literaturze z zakresu bankowości zagadnienia kapitału klienta nie były jeszcze przedmiotem opracowań. Autorka podjęła się adaptacji problematyki kapitału klienta - która znalazła już swoje miejsce w zarządzaniu firma - do potrzeb zarządzania bankiem.

Prezentowana książka koncentruje się na następujących obszarach zagadnień:

- identyfikacji kapitału klienta w bankowości i jego umiejscowieniu w strukturze kapitału intelektualnego,

- zarządzaniu kapitałem klienta w aspekcie uwarunkowań, etapów, technik i metod,

- możliwościach pomiaru kapitału klienta, jego analizie i ocenie w wymiarze marketingowym (ocena wartości dla klienta) i w wymiarze finansowym (wartość klienta dla banku). Autorka podejmuje próbę integracji obu ocen wprowadzając tzw. wymiar marketingowo-finansowy.

Z uwagi na praktyczny i przejrzysty sposób prezentowania tematu, książka stanowi przystępny przewodnik przydatny nie tylko dla kadry zarządzającej bankiem, ale również dla studentów kierunków bankowości i finansów.


Mirosława Capiga - doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Pracownik Katedry Finansów Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Pełni funkcje kierownika Studiów Podyplomowych z zakresu bankowości. Posiada bogaty dorobek naukowy w zakresie: zarządzania ryzykiem bankowym, zarządzania finansami banku, analizy i oceny ekonomiczno-fmansowej banków i ich oddziałów.


Spis treści

l. Zarządzanie kapitałem klienta

1.1. Kapitał intelektualny jako forma kapitału banku
1.2. Kapitał klienta w strukturze kapitału intelektualnego
1.2. l. Specyfika kapitału klienta
1.2.2. Etapy zarządzania kapitałem klienta
1.3. Orientacja na klienta - marketing partnerski
1.4. Klient w koncepcjach i metodach zarządzania bankiem
1.4.1. Przesłanki wyboru techniki zarządzania bankiem
1.4.2. Charakterystyka wybranych technik zarządzania bankiem
l.4.2.l. Reengineering
1.4.2.2. Zarządzanie przez jakość
l.4.2.3. Lean management - strategia działalności "odchudzonego" banku
1.4.2.4. Zarządzanie przez wartość
1.5. Zarządzanie relacjami z klientami - Customer Relationship Management

2. Uwarunkowania zarządzania kapitałem klienta i jego oceny

2.1. Informacja podstawą wiedzy o kliencie
2.1.1. Bazy danych instrumentem zarządzania kapitałem klienta
2.1.2. Hurtownie danych - wymóg zintegrowanych systemów informatycznych
2.1.3. Ogólnokrajowe bazy informacji o kliencie
2.1.4. Asymetria informacji w relacji bank-klient
2.2. Segmentacja klientów banku
2.3. Kategorie wartości w zarządzaniu kapitałem klienta i jego ocenie
2.3.1. Wartość dla klienta
2.3.2. Wartość klienta dla banku
2.4. Rachunek kosztów klienta banku
2.5. Ryzyko w relacjach bank-klient

3. Analiza i ocena kapitału klienta

3.1. Kapitał klienta w kompleksowej ocenie działalności banku
3.1.1. Metodologiczne aspekty kompleksowej oceny działalności banku
3.1.2. Zasady analizy i oceny kapitału klienta
3.2. Wymiar marketingowy oceny kapitału klienta - ocena wartości dla klienta
3.2.1. Techniki analizy produktu w aspekcie kształtowania wartości dla klienta
3.2.2. Analiza wskaźnikowa
3.3. Wymiar finansowy oceny kapitału klienta - wartość klienta dla banku
3.4. Integracja oceny kapitału klienta - wymiar marketingowe-finansowy
3.5. Pomiar i ocena kapitału klienta
3.5.1. Pomiar kapitału klienta jako składnika kapitału intelektualnego
3.5.2. Pośrednie miary kapitału klienta
3.5.3. Pomiar kapitału klienta w ocenie zintegrowanej

Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

207 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024