Książka stanowić będzie dla Czytelników cenne źródło inspiracji do
przemyśleń na temat kreacji wartości w firmach internetowych, identyfikacji nośników
wartości oraz metod wyceny.
"Nieoczekiwany i gwałtowny rozwój internetu dał początek
nowej dziedzinie biznesu. Wraz z licznie powstającymi wokół internetu
przedsiębiorstwami pojawiło się przekonanie, że firmy te mają zapewniony szybki oraz
długotrwały wzrost. Dla zdecydowanej większości inwestorów wyznaczały one bowiem
całkowicie nową filozofię biznesu. Biznesu przyszłości, w którym idea może być
więcej warta od potężnych zasobów "namacalnego" majątku. Życzę miłej
lektury i udanych inwestycji". - Piotr Piela, Partner Ernst & Young
"Przedsiębiorstwa internetowe odgrywają coraz większą rolę
w gospodarce. Jednocześnie na rynku kapitałowym obserwować można spektakularne wzrosty
i spadki cen akcji spółek z tego sektora. W prezentowanej pracy, Autor przedstawił w
sposób wyczerpujący mechanizm funkcjonowania oraz proces tworzenia wartości w tej
grupie przedsiębiorstw". - dr Andrzej Rutkowski, Uniwersytet Warszawski,
Wydział Zarządzania
"Tak zwana nowa ekonomia jest już dzisiaj powszechnym,
normalnym składnikiem przedsiębiorczości. Gospodarki wszystkich rozwiniętych rynków
wykorzystują obecnie technologie internetowe i od nich zależy ich dalszy rozwój. Takie
opracowania i analizy, jak stanowiące treść książki Pawła Kosseckiego, są
nieocenioną pomocą dla przedsiębiorców już prowadzących działalność, dla osób
zamierzających ją rozpocząć a także dla inwestorów, którzy chcieliby, aby
inwestowanie przez nich w innowacyjny, nowoczesny biznes, było inwestowaniem
świadomym". - dr Ludwik Sobolewski Prezes Zarządu Giełdy Papierów
Wartościowych w Warszawie
Spis treści
WSTĘP
ROZDZIAŁ PIERWSZY. NOWA EKONOMIA I KŁOPOTY Z WYCENĄ-PRZEDSIĘBIORSTW
INTERNETOWYCH
1.1. Pojęcie nowej ekonomii
1.2. Kłopoty z wycena internetowych przedsiębiorstw
1.3. Bańka spekulacyjna a wycena przedsiębiorstw internetowych
1.4. Rozwój intemetu
1.5. Uczestnicy internetowego rynku.
ROZDZIAŁ DRUGI. CO NOWEGO WPROWADZIŁ INTERNET DO BIZNESU - CZYNNIKI KREOWANIA
WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW INTERNETOWYCH
2.1. Specyfika prowadzenia biznesu i czynniki kreowania wartości przedsiębiorstw
internetowych
2.2. Model budowania wartości w przedsiębiorstwach internetowych
2.3. Profil przepływów pieniężnych dla firm internetowych
2.4. Łączenie działalności w świecie wirtualnym i w świecie fizycznym - przykład
rynku gazetowego
2.5. Problem zaufania w internecie
2.6. Kapitał intelektualny, marka i jej wycena
ROZDZIAŁ TRZECI. METODY WYCENY PRZEDSIĘBIORSTW I MOŻLIWOŚCI ICH
ZASTOSOWANIA DO PRZEDSIĘBIORSTW INTERNETOWYCH
3.1. Metody, cele i uwarunkowania wyceny przedsiębiorstw
3.2. Metody majątkowe
3.3. Metody dochodowe
3.4. Metoda venture capital
3.5. Metoda opcji rzeczywistych
3.6. Metody wskaźnikowe (mnożnikowe)
3.7. Metody mieszane
3.8. Wycena wsteczna, analiza scenariuszy
ROZDZIAŁ CZWARTY. POMIAR WARTOŚCI ŻYCIOWEJ KLIENTA I JEGO
ZASTOSOWANIE DO WYCENY PRZEDSIĘBIORSTW INTERNETOWYCH
4.1. Wartość życiowa klienta i jej użyteczność do wyceny przedsiębiorstw
internetowych
4.2. Segmentacja klientów w modelu wartości życiowej klienta i wycena przedsiębiorstw
na jej podstawie
4.3. Wycena przedsiębiorstwa - Wycena.com
4.4. Wycena przedsiębiorstwa - VolPcall.com
ROZDZIAŁ PIĄTY. MONITOROWANIE WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW, FUNDUSZE VENTURE
CAPITAL ORAZ ICH ROLA W ROZWOJU MŁODYCH PRZEDSIĘBIORSTW INTERNETOWYCH
WYKORZYSTANE SYMBOLE
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
BIBLIOGRAFIA
147 stron, B5, miękka oprawa