Książka stanowi odpowiedź na pytanie, jakie powinny zadać sobie
współczesne przedsiębiorstwa, które podejmują inicjatywy zarządzania relacjami z
klientem, mające najczęściej wyraz we wdrażaniu CRM.
Podejmując te inicjatywy przedsiębiorstwa powinny mieć świadomość reguł
i prawidłowości o istotnym znaczeniu dla uwieńczonego sukcesem wdrożenia CRM.
Poszukując tych reguł należy pamiętać, iż działalność gospodarcza odbywa się nie
tylko w warunkach określonych ekonomicznie, lecz także wiąże się z nawiązywaniem i
utrzymywaniem relacji społecznych, które stają się nośnikiem kapitału społecznego.
Kapitałowi temu przedstawiciele świata nauki, jak również biznesu coraz częściej
przypisują istotny wpływ na sukcesy organizacji i osiągnięcia jednostek. Mając to na
względzie, w książce podjęto udaną próbę zweryfikowania możliwości wykorzystania
kapitału społecznego przedsiębiorstwa w kształtowaniu relacji z klientami na zasadach
wynikających z filozofii CRM.
W prowadzonych rozważaniach zwrócono uwagę, iż każde przedsiębiorstwo posiada pewien
zasób kapitału społecznego, a także - nawiązując i utrzymując relacje z klientami -
w pewnym stopniu realizuje zasady filozofii CRM. Jednakże kluczem do sukcesu w
kształtowaniu relacji z klientami na zasadach wynikających z filozofii CRM może stać
się dopiero wiedza
0 tym, w jaki sposób, za pomocą jakich metod i narzędzi możliwe staje się
wykorzystanie potencjału kapitału społecznego przedsiębiorstwa w celu poprawy
realizacji przez przedsiębiorstwo zasad filozofii CRM. Wychodząc naprzeciw potrzebie
dostarczenia wiedzy w tym zakresie, w książce zidentyfikowano wielowymiarową strukturę
wzajemnego oddziaływania pomiędzy poziomem potencjału kapitału społecznego
przedsiębiorstwa a stopniem realizacji przez przedsiębiorstwo zasad filozofii CRM oraz
opracowano wzorcowy model i rekomendacje praktyczne dla wykorzystania potencjału
kapitału społecznego przedsiębiorstwa w realizacji zasad CRM. Znajomość ujawnionych w
książce prawidłowości powinna przyczynić się do osiągnięcia poprawy efektywności
przedsiębiorstw w podejmowanych przez nie działaniach rynkowych, w tym umożliwić
skuteczne wdrożenie i realizację zasad filozofii CRM.
208 stron, B5,oprawa miękka