"Powiedz mi to po polsku" - często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi
do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego biznesowego języka. Czytelnik
znajdzie w książce odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań, z pomocą których będzie
mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie
przygotować plan własnego przedsięwzięcia.
W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie
podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie
opracowywania tego dokumentu, jak również wskazano kryteria formalnej i merytorycznej
oceny biznesplanu.
Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich,
którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj.
studentów szkół wyższych wszystkich typów i kierunków oraz słuchaczy i uczestników
kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność
rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na
praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych
sytuacjach i dla różnych celów.
Spis treści:
Wprowadzenie
1.Moje przedsiębiorstwo - pomysł na biznes i jego realizację (Maciej
Tokarski)
1.1.Pomysł na biznes
1.2.Czy jestem przedsiębiorczy?
1.3.Nisza rynkowa, czyli jak znaleźć swoje miejsce na rynku
1.4.Franchising, czyli gdy brak nam pomysłu na biznes
1.5.A może współpraca z doświadczonym przedsiębiorcą?
1.6.A może spróbować działać w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości
(AIP)?
1.7.Co należy rozważyć zakładając własną firmę? Czy lepiej być na swoim czy na
etacie?
1.8.Wybór formy organizacyjno-prawnej prowadzonej działalności
2.Jak stworzyć profesjonalny biznesplan? (Andrzej Tokarski)
2.1.Co to jest biznesplan i dlaczego jest on ważnym dokumentem?
2.2.O czym należy pamiętać pisząc biznesplan?
2.3.Procedura tworzenia biznesplanu
2.4.Elementy składowe biznesplanu
2.5.Zawartość biznesplan
2.6.Struktura biznesplanu
3.W jaki sposób dostosować swoją ofertę do potrzeb rynku? (Maciej
Tokarski, Andrzej Tokarski)
3.1.Analiza rynku i branży
3.2.Charakterystyka produktu i procesu produkcyjnego
3.3.Analiza strategiczna
3.4.Plan marketingowy
4.Jak uzyskać informację czy projekt będzie rentowny? (Maciej
Tokarski, Jacek Wójcik)
4.1.Co to jest plan finansowy?
4.2.Do czego służą sprawozdania finansowe?
4.2.1.Bilans
4.2.2.Rachunek zysków i strat
4.2.3.Rachunek przepływów pieniężnych
4.3.Jak ocenić działalność przedsiębiorstwa - co to są wskaźniki finansowe?
4.3.Jak wyznaczyć próg rentowności oraz wielkości graniczne?
Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
5.Jak sfinansować planowane przedsięwzięcie? (Maciej Tokarski)
5.1.Finansowanie rozwoju firmy
5.2.Zwrotne źródła finansowania
5.2.1.Kredyty bankowe i pożyczki
5.2.2.Fundusze pożyczkowe
5.2.3.Fundusze poręczeń kredytowych
5.2.4.Leasing
5.2.5.Dźwignia finansowa
5 3.Bezzwrotne źródła finansowania
5.3.1.Dotacje dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy
5.3.2.Fundusze unijne
5.4.Alternatywne formy finansowania firmy
214 stron, oprawa miękka