Niniejsza książka jest uaktualnioną i rozszerzoną edycją klasycznego
przewodnika w dziedzinie zarządzania zmianami w miejscu pracy.
W świecie biznesu dokonują się nieustanne przekształcenia. Codziennie
dowiadujemy się o nowych fuzjach, zwolnieniach, bankructwach i restrukturyzacjach. Zmiany
sytuacyjne zachodzące w miejscu pracy, bez względu na ich skalę, są często
łatwiejsze do zniesienia dla pracowników i menedżerów są zmiany sytuacyjne niż
towarzyszące im transformacje psychologiczne. Zmiany w organizacjach wywierają wpływ na
ludzi; to oni muszą zawsze stawić czoła nowej sytuacji i dokonać wymaganych
przekształceń.
Bez dogłębnego zrozumienia sposobu, w jaki transformacja wpływa na pracowników i co
oni sami mogą zrobić dla organizacji, zarządzanie zmianą w miejscu pracy może być
trudnym zadaniem. Nieodpowiednie zarządzanie może mieć katastrofalne skutki dla morale
i stabilności kadry. Jak szczegółowo wyjaśnia William Bridges, weteran branży
doradztwa w biznesie, do udanej zmiany w organizacji dochodzi wówczas, gdy pracownicy
mają cel, wyobrażenie zmiany, plan oraz jasno określone zadania.
Autor niniejszej książki, skierowanej do menedżerów na wszystkich szczeblach drabiny
organizacyjnej szczegółowo opisuje strategie umożliwiające prawidłowe zarządzanie
zmianami przy zminimalizowaniu ich negatywnych aspektów. Jest to bezcenne narzędzie dla
menedżera, które pozwala mu odnaleźć się w naszych niespokojnych czasach.
Spis treści
Podziękowania
Wstęp
CZĘŚĆ PIERWSZA: PROBLEM
Rozdział 1: To nie zmiany są przyczyną twoich problemów
Rozdział 2: Analiza przypadku
CZĘŚĆ DRUGA: ROZWIĄZANIA
Rozdział 3: Jak sprawić, by ludzie zrezygnowali ze starych nawyków
Rozdział 4: Przeprowadzanie ludzi przez strefę neutralną
Rozdział 5: Nowe rozpoczęcie
Rozdział 6: Transformacja, rozwój i odnowa
CZĘŚĆ TRZECIA: PRACA Z NIEUSTANNYMI ZMIANAMI W ORGANIZACJI I TWOIM ŻYCIU
Rozdział 7: Jak radzić sobie z nieustannymi zmianami
CZĘŚĆ CZWARTA: WNIOSEK
Rozdział 8: Praktyczna analiza przypadku
Rozdział 9: Wniosek
Załącznik A: Ocen swoją gotowość do transformacji
Załącznik B: Planowanie transformacji
Załącznik C: Tworzenie Zespołu Monitorującego Transformację
Załącznik D: Rady dla pracowników organizacji przechodzących transformację
Załącznik E: Rola lidera w czasach transformacji
Indeks osób
Indeks rzeczowy
O autorze
174 strony, B5, oprawa miękka