ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

GDYBY GŁUPOTA MIAŁA SKRZYDŁA NAJSŁYNNIEJSZE KATASTROFY MARKETINGU


CHAPMAN M.R. / HI-TECH WYDANIE DRUGIE

wydawnictwo: HELION ONE-PRESS , rok wydania 2008, wydanie II

cena netto: 59.85 Twoja cena  56,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

  • Błędy pionierów branży
  • Upadki gigantów
  • Grzechy nowych marek

Czytanie o cudzych porażkach zawsze sprawia nam ogromną przyjemność, choć nikt z nas nigdy by się do tego nie przyznał. A jeśli nieszczęścia te w dodatku dotyczą kogoś, kto wspiął się po drabinie ekonomicznej i społecznej wyżej niż my, satysfakcja rośnie jeszcze bardziej. Branża hi-tech jest terenem, na którym aż roi się od głupich wpadek, idiotycznych decyzji i przykładów myślenia w zupełnym oderwaniu od rzeczywistości. Gdyby głupota miała skrzydła to książka dla każdego, kto padł ofiarą nowoczesnej technologii, czyli dla wszystkich, którzy kiedykolwiek mieli z nią do czynienia.

Zabawna, pełna złośliwości, ale jednocześnie pobudzająca do refleksji książka autorstwa Ricka Chapmana doczekała się właśnie drugiego wydania. Ów zbiór opowieści "ku przestrodze" został wzbogacony o analizę, wnioski, a także cenne wskazówki pomagające zgrabnym łukiem ominąć pułapki, w które pcha nas głupota oraz przemożna niechęć do uczenia się na cudzych błędach.

  • Zagadki pozycjonowania: MicroPro i Microsoft.
  • Bolesne narodziny systemu operacyjnego.
  • Jeden dzień z życia Alfreda E. Motoroli.
  • Dramatyczne chwile firmy Novell.
  • Głupie sztuczki programistyczne.

Merrill R. Chapman jest zastępcą redaktora naczelnego dwumiesięcznika "Softletter", omawiającego biznesowe aspekty prowadzenia firmy programistycznej. Pracował również jako konsultant w takich firmach, jak MicroPro, Ashton-Tate, IBM, Inso, Microsoft, Novell, DateEase, Stromberg, Sun Microsystems, Terradata, Ziff-Davis. Związany z branżą komputerową od 1978 roku, pracował na stanowisku programisty, sprzedawcy, inżyniera sprzedaży terenowej oraz marketera.

 


Spis treści:

Przedmowa do wydania drugiego (7)
Przedmowa do wydania pierwszego (11)
O autorze (17)
O artystach (19)
Podziękowania (21)
Wstęp (23)


1. Wprowadzenie (35)
2. Pionierzy branży popełniają pierwsze błędy:
IBM, Digital Research, Apple i Microsoft (51)
3. Opowieść nieco zwariowana:
IBM i PC Junior (75)
4. Zagadki pozycjonowania:
MicroPro i Microsoft (91)
5. Nienawidzimy cię, nienawidzimy z całej duszy:
Ed Esber, Ashton-Tate i Siebel Systems (111)
6. Flet na idiotów:
OS/2 i IBM (133)
7. Jedząc żabę, nawet Francuz może się udławić:
Borland i Philippe Kahn (165)
8. Marki dla zapalczywych:
Intel, Motorola i Google (187)
9. Od Godzilli do gekona:
długi i powolny upadek firmy Novell (223)
10. Niszczenie iluzji public relations:
Microsoft i Netscape (245)
11. Purpurowe opary wypełniają mój mózg:
Internet i porażki technologii ASP (281)
12. Dziwne przypadki panów Opatentowanego i Otwartego (317)
13. Jak wystrzegać się głupoty? (345)
14. Analiza głupot (381)
Posłowie: głupie sztuczki programistyczne (421)


Słowniczek (433)
Bibliografia (443)


448 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024