Osiemdziesiąt procent decyzji podejmujemy pod wpływem emocji - wykazały
to najnowsze badania z dziedziny neurologii i funkcjonowania mózgu.
Emocjonomika uczy postrzegać emocje w kategoriach możliwości biznesowych: w obecnych
warunkach zaostrzającej się konkurencji rynkowej, wobec setek podobnych produktów,
emocje mogą wywierać istotny wpływ na decyzje klientów. Autor odwołuje się do
obserwacji mimiki twarzy – najskuteczniejszej metody pomiaru i analizowania reakcji
emocjonalnych. Pokazuje też, jak wykorzystywać emocje w poszczególnych działaniach
biznesowych – budowaniu marki, projektowaniu produktów, reklamie, sprzedaży, obsłudze
klientów i zarządzaniu pracownikami.
„Książka Dana Hilla to objawienie”.
Philip Kotler, autor Marketingu
„Emocjonomika uczy, jak budować więzi empatii z klientami, które zapewnią firmie
rozwój w nadchodzących latach”.
Martin Lindstrom, autor książki Dziecko reklamy
„Emocjonomika jest świetnie napisana, gruntownie przemyślana i pełna niezwykle
przekonujących sugestii. Wyjaśnia, w jaki sposób emocje biorą górę nad logiką,
pokazuje, jak wykorzystywać emocje w budowaniu marki, strategii reklamy, sprzedaży i
kontaktów z klientami. Nie zwlekaj – kup ją, przeczytaj i wykorzystaj w praktyce,
zanim zrobi to twoja konkurencja”.
Jeffrey Gitomer, autor Czerwonej książeczki sprzedawcy
Dan Hill jest założycielem i prezesem firmy konsultingowej Sensory
Logic. Jest autorytetem w dziedzinie wpływu emocji na zachowanie konsumentów i
pracowników oraz ekspertem w wykorzystaniu mimiki twarzy do analizy procesów decyzyjnych
klientów. Często występuje jako mówca na konferencjach biznesowych na całym świecie
i jest autorem książki Body of Truth: Leveraging What Consumers Can’t Or Won’t Say.
Spis treści:
Wstęp
Podziękowania
Wprowadzenie
Część pierwsza: Znaczenie emocji
1. Nowy wzorzec myślowy
Zarys
Nauka: trzy części mózgu
Psychologia: zrównoważenie intuicji i rozwoju
Ekonomika: emocje w równaniu ekonomicznym
2. Nauka o obserwacji mimiki twarzy
Zarys
Wyzwanie: gdy słowa zawodzą
Jak działa obserwacja mimiki twarzy - geneza i zakres
Praktyczna obserwacja mimiki twarzy
3. Emocje i motywacje
Zarys
Jak uczucia wpływają na zachowanie - kontekst emocji
Motywacje: wewnętrzny napęd
Matryca Emocjonomiczna: wprowadzenie modelu strategicznego
Część druga: Zastosowania praktyczne - rynek
4. Branding
Zarys
Odzwierciedlanie przekonań: potrzeby klientów
Poczucie przynależności: pozycja społeczna a potrzeba bezpieczeństwa
Jak budować zażyłość i komfort w sprzedaży
Wnioski
5. Projektowanie ofert, opakowania i użyteczności
Zarys
Podtrzymywanie reakcji "och"
Zysk dla zmysłów: droga do serca
Radość - funkcjonalne spełnienie
Wnioski
6. Reklama
Zarys
Przykuć uwagę
Niewidzialna linia: dlaczego warto poznać rynek docelowy
Precz ze sceptycyzmem
Wnioski
7. Sprzedaż
Zarys
Zaangażowanie: model budowania relacji
Dotrzymać kroku klientom
Wzajemne nagradzanie: tworzenie postrzegania zbiorowego "my"
Wnioski
8. Obsługa klienta
Zarys
Szacunek: zwiększanie skuteczności
Tworzenie więzi: powrót zachwytu
Wsparcie: to miało sens
Wnioski
Część trzecia. Zastosowania praktyczne - miejsce pracy
9. Przywództwo
Zarys
Wyższe dobro: dlaczego charakter ma znaczenie
Jasna perspektywa
Kultura spójności
Wnioski
10. Zarządzanie pracownikami
Zarys
Kompatybilność
Wzajemne zaufanie
Inspiracja dla poszukiwań i kreatywności
Wnioski
Posłowie
Bibliografia
Informacje i pozwolenia dotyczące wykorzystanych fotografii
Indeks
416 stron, oprawa twarda