Każda współczesna firma czy inna organizacja gospodarcza i społeczna stara się
dowartościować pozycję swych pracowników, członków itp. Powszechnie mówi się nawet
o kapitale ludzkim, stawiając go na pierwszym miejscu hierarchii wartości. Zwłaszcza
gdy chodzi i komunikację interpersonalną wewnątrz takiej organizacji, jaką stanowi
firma. Kapitał ludzki stawia się na równi z wizją i misją firmy w jej społecznym i
konkurencyjnym otoczeniu. Biorąc to wszystko pod uwagę, trzeba przyznać, że w skali
wartości organizacji coraz ważniejsze stają się ludzkie potrzeby, motywacje,
inteligencja emocjonalna, zdolność do empatii czy wreszcie skomplikowany splot
wzajemnych interakcji. W takiej społecznej całości zarówno menedżer wysokiego, czy
średniego szczebla, jak i pozostali pracownicy muszą być - dla dobra organizacji -
postrzegani jako konkretne ludzkie jednostki ze swymi systemami wartości, odmiennością
charakterów, rozmaitymi wizjami świata i różnymi odeń oczekiwaniami.
Prezentowany Leksykon obejmuje 1000 haseł i słownik polsko-angielski i
angielsko-polski objaśnianych terminów i ma być - w zamierzeniu autora - kompendium
niezbędnej wiedzy, która może być przydatna wszystkim, którzy maja na codzień do
czynienia z ludzkimi zbiorowościami zarówno w pracy zawodowej jak i w karierze
społecznej, politycznej czy ekonomicznej.
Jest zatem adresowany do zarządzających innymi, do menedżerów, polityków,
biznesmenów a nawet ludzi nauki, sztuki i kultury. Leksykon daje pogłębione pojecie o
złożoności i stopniu komplikacji materii międzyludzkich stosunków, wzajemnych
wpływów i relacji. Jest to książka, która może być przydatna każdemu, kogo
interesują pogłębione kontakty z innymi ludźmi.
304 strony, oprawa miękka