ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FRANCHISING UWARUNKOWANIA I PERSPEKTYWY ROZWOJU


ANATOWICZ A.

wydawnictwo: NOVAE RES , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 56.60 Twoja cena  53,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Problematyka form kooperacji przedsiębiorstw jest współcześnie bardzo ważna. Migracja kapitału i innych zasobów nasila się wraz z rozwojem procesów integracji i globalizacji.

Dlatego podjęty w niniejszej książce temat uwarunkowań współpracy opartej na umowie franchisingowej mieści się w nurcie bardzo aktualnych światowych dociekań naukowych, a przede wszystkim praktyki.

Podjęcie tego tematu jest szczególnie ważne dla gospodarki polskiej, ponieważ nasze podmioty gospodarowania wymagają pobudzania przedsiębiorczych zachowań, jak i korzystania z doświadczeń i wiedzy podmiotów z krajów bardziej rozwiniętych gospodarek rynkowych.

Podjęty przez panią dr Alicję Antonowicz temat znacznie poszerza dotychczasową wiedzę w zakresie współpracy opartej na umowie franchisingowej. Autorka podeszła do tego zagadnienia bardzo szeroko, wskazując kierunki rozwoju tej sfery działań we wszystkich krajach, kontynentach oraz ujmując problem interdyscyplinarnie – franchisingowy sposób współpracy podmiotów gospodarczych został poddany analizie od strony ekonomicznej, prawnej, polityki gospodarczej oraz zarządzania.

Fragment z recenzji prof. dr hab. Barbary Dobiegały-Korony



dr Alicja Antonowicz – adiunkt w Katedrze Ekonomiki Przedsiębiorstw na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. W swoim bogatym dorobku naukowym posiada publikacje z zakresu uwarunkowań funkcjonowania sektora MSP oraz szeroko rozumianej przedsiębiorczości. Specjalizuje się w problematyce funkcjonowania przedsiębiorstw przy wykorzystaniu franchisingu. Różnym aspektom tej formuły prowadzenia działalności poświęciła dwadzieścia publikacji o charakterze naukowo-badawczym.


Spis treści:

Wstęp

Franchising jako forma aktywności gospodarczej
Istota współpracy franchisingowej
Pojęcie i geneza franchisingu
Rodzaje powiązań franchisingowych Franchising w świetle prawa
Miejsce franchisingu wśród innych umów
Charakter prawny umowy franchisingu Zasady współpracy franchisingowej
Prawa i obowiązki podmiotów umowy franchisingowej
Zalety i wady uczestnictwa w systemie franchisingowym

Uwarunkowania i kierunki rozwoju franchisingu na świecie
Wykorzystanie franchisingu w obrocie gospodarczym w poszczególnych obszarach świata
Funkcjonowanie i rozwój największych rynków franchisingowych na kontynencie amerykańskim i azjatyckim
Amerykański rynek franchisingu
Chiński rynek franchisingu
Funkcjonowanie i rozwój największych rynków franchisingowych na kontynencie europejskim
Francuski rynek franchisingu
Niemiecki rynek franchisingu
Brytyjski rynek franchisingu
Włoski rynek franchisingu
Hiszpański rynek franchisingu

Analiza rynku franchisingu w Polsce
Geneza i adaptacja instytucji franchisingu w Polsce Analiza strony podażowej polskiego rynku franchisingu
Zmiany ilościowe systemów franchisingowych
Zmiany w strukturze branżowej systemów franchisingowych
Zmiany w strukturze geograficznej systemów franchisingowych
Analiza strony popytowej polskiego rynku franchisingu
Zmiany ilościowe jednostek franchisingowych
Zmiany w strukturze branżowej jednostek franchisingowych
Inwestycje i opłaty związane z prowadzeniem jednostki franchisingowej
Obroty i zatrudnienie generowane przez jednostki franchisingowe
Ekspansja polskich systemów franchisingowych poza granice kraju

Uwarunkowania i perspektywy rozwoju franchisingu w Polsce
Uwarunkowania podejmowania współpracy franchisingowej
Polityka instytucji kredytowych w stosunku do uczestników systemów franchisingowych
Uregulowania prawne w zakresie umowy franchisingu
Rozpowszechnienie idei franchisingu w społeczeństwie
Uwarunkowania funkcjonowania franchisingu w Polsce w świetle badania sondażowego
Perspektywy rozwoju franchisingu w Polsce
Model dojrzewania rynku franchisingu
Ocena stopnia rozwoju polskiego rynku franchisingu
Prognoza polskiego rynku franchisingu dla roku 2012

Podsumowanie
Bibliografia
Załącznik 1. Wzór umowy franchisingu
Załącznik 2. Instytucje franchisingowe zrzeszające uczestników systemów franchisingowych w poszczególnych państwach
Załącznik 3. Dane bazowe na temat rynków franchisingowych poddanych analizie
państw w podziale na kontynenty


268 stron, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024