Niniejsza publikacja ma charakter monografii naukowej, a jej zadaniem jest
przedstawienie istoty i znaczenia zarządzania czasem pracy kadry menedżerskiej, jak
również wskazanie na pozytywne i negatywne postawy względem tej kategorii ekonomicznej.
Diagnozując wpływ zarządzania czasem na sytuację ekonomiczną i
organizacyjną jednostek gospodarczych zdefiniowane zostały negatywne style zarządzania
czasem oraz pożądane postawy menedżerów względem tej kategorii ekonomicznej. Analiza
różnic stylów zarządzania czasem kadry menedżerskiej pozwala na sformułowanie
zaleceń i wzorów postępowania służących poprawie pozycji ekonomicznej i
organizacyjnej przedsiębiorstwa, również w ujęciu jego społecznej roli. Wskazane
zostały metody poprawy konkurencyjności oraz wykorzystania zasobów ludzkich organizacji
w wyniku lepszego wykorzystania czasu pracy przez kadrę menedżerską.
Spis treści:
Wstęp
1. Kadra menedżerska i jej atrybuty
1.1. Pojęcie kadry menedżerskiej
1.2. Rola oraz znaczenie menedżera w przedsiębiorstwie
1.3. Współcześnie pożądane postawy menedżerów
2. Podstawowe style zarządzania czasem kadry menedżerskiej
2.1. Czas pracy w przedsiębiorstwie
2.2. Istota zarządzania czasem pracy
2.3. Negatywne style zarządzania czasem pracy
3. Różnorodność zarządzania czasem pracy wśród menedżerów
3.1. Współczesne metody zarządzania czasem
3.2. Planowanie i grupowanie zadań a wykorzystanie czasu pracy
3.3. Komunikacja w organizacji oraz delegowanie zadań
3.4. Samokontrola wykonywanych zadań
4. Wpływ stylów menedżerskich zarządzania czasem pracy na funkcjonowanie
przedsiębiorstwa
4.1. Analiza SWOT zarządzania czasem pracy menedżerów zbadanych zakładów
4.2. Propozycje optymalizacji metod zarządzania czasem
4.3. Postulowany model zarządzania czasem pracy
Podsumowanie, wnioski i rekomendacje
Bibliografia
Spis tabel, wykresów i schematów
124 strony, B5, oprawa miękka