ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 91.30 86,74   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BARIERY W ZARZĄDZANIU MIĘDZYNARODOWYM PERSPEKTYWA FILII ZAGRANICZNYCH


ROZKWITALSKA M. / KORPORACJI TRANSNARODOWYCH

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 91.30 Twoja cena  86,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W warunkach ekspansji biznesu międzynarodowego i wzrostu liczby filii zagranicznych, w których zachodzą interakcje międzykulturowe, istnieje potrzeba rozwoju wiedzy i prowadzenia badań w zakresie zarządzania tymi interakcjami. Dyscyplina zarządzania międzykulturowego znajduje się przy tym we wstępnej fazie rozwoju i obszar ten jest stosunkowo słabo opisany w literaturze, zwłaszcza w odniesieniu do zarządzania interakcjami międzykulturowymi w korporacjach.

Głównym celem tej książki jest poszerzenie wiedzy na temat zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w aspekcie barier kulturowych.

Główne obszary tematyczne to:

  • zarządzanie międzykulturowe jako dyscyplina badawcza - jego definicja, fazy rozwoju, znaczenie i przedmiot zainteresowań,
  • klasyfikacja barier kulturowych, skuteczne mechanizmy ich przełamywania, w tym metody adaptacji w otoczeniu wielokulturowym,
  • model efektywności kulturowej korporacji transnarodowych, determinanty zarządzania międzykulturowego, czynniki tworzące efektywność kulturową,
  • problemy metodologiczne związane z badaniem filii zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce,
  • analiza barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji w Polsce - typów, obszarów występowania i ich istotności, mechanizmów przełamywania barier wraz z propozycją usprawnień w wybranych obszarach zarządzania międzykulturowego.

Spis treści:

O autorce
str. 7

Wstęp
str. 9

Rozdział 1. Zarządzanie międzykulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych
str. 19

1.1. Zarządzanie międzykulturowe jako dyscyplina naukowa
str. 19

1.2. Stan badań nad filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych
str. 30

1.3. Znaczenie i zakres zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych
str. 44

Rozdział 2. Bariery kulturowe w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych
str. 57

2.1. Źródła barier w interakcjach międzykulturowych związane z kulturą narodową
str. 57

2.2. Organizacyjne źródła barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi
str. 71

2.3. Zakorzenione w jednostce źródła barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi
str. 90

Rozdział 3. Model efektywności kulturowej w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych
str. 100

3.1. Pojęcie i koncepcja efektywności kulturowej korporacji transnarodowej
str. 100

3.2. Poziomy efektywności kulturowej korporacji transnarodowych
str. 117

Rozdział 4. Filie zagraniczne korporacji transnarodowych w Polsce - aspekty metodologiczne
str. 131

4.1. Charakterystyka podmiotów z kapitałem zagranicznym i filii zagranicznych w Polsce
str. 131

4.2. Koncepcja badań własnych filii zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce
str. 143

4.3. Charakterystyka próby badawczej i uczestników badania
str. 151

Rozdział 5. Interakcje międzykulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce - wyniki badań własnych
str. 162

5.1. Rodzaje barier kulturowych w badanych filiach zagranicznych korporacji transnarodowych
str. 162

5.2. Obszary występowania barier kulturowych i ich istotność
str. 178

5.3. Mechanizmy rozpoznawania i przełamywania barier kulturowych w badanych filiach zagranicznych korporacji transnarodowych
str. 188

Zakończenie
str. 199

1. Podsumowanie rozważań teoretycznych
str. 199

2. Podsumowanie wyników badań własnych
str. 201

3. Propozycje usprawnień w obszarze zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych
str. 206

Załącznik 1. Charakterystyka typów filii zagranicznych
str. 211

Załącznik 2. Postrzeganie dystansu kulturowego
str. 215

Załącznik 3. Teorie biznesu międzynarodowego - streszczenie głównych koncepcji
str. 218

Załącznik 4. Zalety i wady zastosowanej w pracy metodologii badań własnych
str. 225

Załącznik 5. Bariery kulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce - przykłady z badań własnych
str. 227

Załącznik 6. Tabele uzupełniające charakterystykę badanych filii zagranicznych korporacji transnarodowych
str. 272

Bibliografia
str. 275

Wykaz skrótów
str. 287

Indeks
str. 289


292 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024