cena netto + 5% vat.
W publikacji omówiono proces strategicznego myślenia
umożliwiający zarządom firm osiąganie nadzwyczajnych wyników działalności
biznesowej – pozwalający poprawić ich zdolności zarządzania implementacją strategii
i osiągać lepsze wyniki.
Ta książka jest czymś więcej niż wynikiem projektu
badawczego. Jest także rezultatem rozległej wiedzy i doświadczenia praktycznego Autora
w zakresie projektowania i wdrażania koncepcji i systemów zarządzania strategicznego
dla wielu firm w USA, Kanadzie, Szwecji, Norwegii, Rosji, Mołdawii i w Polsce.
W książce prezentowano łatwy do pojęcia i implementacji system, który czytelnicy
mogą wykorzystać w swoich firmach. Zarządzanie strategią nie jest łatwe. Autor
wskazuje, jakich zdolności firmy potrzebują dla zbudowania i wdrożenia koncepcji i
systemu implementacji strategii. Koncepcja, system i procesy są stosowane lub są
przedmiotem weryfikacji w wielu wiodących firmach na całym świecie, podzielających
swoje doświadczenia w zakresie sposobu, w jaki odniosły sukces i osiągnęły przewagę
konkurencyjną.
Spis treści:
Od autora
Wprowadzenie
Rozdział 1. Istota i rola misji, wartości, wizji oraz strategii w
procesie budowy systemu zarządzania strategią firmy
1.1. Podstawowe elementy strukturalne procesu budowy systemu zarządzania
strategią
1.2. Misja
1.3. Podstawowe wartości
1.4. Wizja
Rozdział 2. Koncepcja strategii i jej ewolucja
2.1. Pojęcie strategii
2.2. Ewolucja koncepcji strategii
2.3. Strategia innowacji wartości
2.4. Nowe spojrzenie na strategię
Rozdział 3. System zarządzania strategią
3.1. Podstawowe fazy zintegrowanego systemu zarządzania strategią
3.2. Proces budowy i transformacji strategii
3.2.1. Potwierdzanie zasadności deklaracji misji, wartości
i wizji
3.2.2. Analiza strategiczna
3.2.3. Formułowanie strategii
3.3. Transformacja strategii
3.3.1. Koncepcja i budowa mapy strategii
3.3.2. Definiowanie mierników wyników działalności
biznesowej
3.3.3. Docelowe wartości liczbowe mierników wyników
działalności biznesowej
Rozdział 4. Implementacja systemu zarządzania strategią
4.1. Podstawowe zasady i praktyki
4.2. Inicjatywy strategiczne
4.3. Alokacja zasobów
4.4. Wyznaczanie odpowiedzialności
4.4.1. Utrzymywanie stanu pełnej gotowości funkcjonalnej
systemu zbilansowanej karty wyników
4.4.2. Zapewnienie efektywnej realizacji inicjatyw
strategicznych
4.5. Tworzenie wydziału zarządzania strategią firmy
Bibliografia
184 strony, B5, oprawa miękka