ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KSZTAŁTOWANIE KLIMATU ORGANIZACYJNEGO W PRZEDSIĘBIORSTWIE


WAJSZCZAK E.

wydawnictwo: OPO , rok wydania 2000, wydanie I

cena netto: 52.50 Twoja cena  49,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Potencjał społeczny organizacji stanowią ludzie i to, co oni wytwarzają - produkty i usługi do sprzedaży na zewnątrz przedsiębiorstwa oraz fakty i zdarzenia społeczne, odbierane wewnątrz przedsiębiorstwa: podpisane umowy, regulaminy, przejawiane postawy akceptacji lub odrzucenia ważnych obiektów życia organizacji, stosowana wiedza ogólna i zawodowa, realizowane wartości, bronione przekonania.

Dlatego w pracy tej ukazano przedsiębiorstwo zdolne do aktywnego zachowania się nie tylko na rynku usług i towarów, ale również wobec własnych pracowników, którzy są zarówno twórcami i uczestnikami procesów celowo sterowanych, jak i obiektami oddziaływania i obsługi nie pośledniejszej niż obsługi należnej każdemu materialnemu urządzeniu. Taką podstawową usługą wobec pracowników jest kształtowanie właściwego klimatu organizacyjnego firmy.

Użycie czasownika kształtować ma wskazywać najpierw jego stronę bierną - jak kształtuje się klimat organizacyjny, jakie jest tło przedmiotu celowego formowania tego, co stanowi o klimacie przedsiębiorstwa. W tym drugim znaczeniu zaprezenetowano przejście od obserwacji do oceny i podejmowania działań służących przyjętej za wartościową jakość życia w organizacji. Zakładając istnienie określonego porządku aksjologicznego w przedsiębiorstwie (vide kodeksy etyczne firm) zaakcentowano sprzeciw takiemu organizowaniu pracy człowieka, której jedyną racją jego obecności w prawnie i obyczajowo określonej zbiorowości, realizującej cele podzielane przez jej członków, jest użyteczność i funkcjonalność. Dlatego w postulowaniu kształtowania klimatu organizacyjnego kierowano się przekonaniem o potrzebie zweryfikowania sensu uczestnictwa organizacyjnego, którego nieczytelność udaremnia korzystanie z wartości, jakie to uczestnictwo może przynieść dla jakości nie tylko materialnej życia.

Po rozdziale pierwszym, wprowadzającym w problematykę badania klimatu jako koncepcji znaczenia uczestnictwa organizacyjnego, rozdział drugi proponuje spojrzenie na pracownika z punktu widzenia jego potrzeb w środowisku organizacyjnym, a rozdział następny wskazuje możliwość realizacji tych potrzeb w określonym układzie stosunków społecznych. Twórcze uczestnictwo pracowników w organizacji nie jest przekreślone przez podporządkowanie się decyzjom innych jej członków, o czym mówi analiza transakcyjna zastosowana do kształtowania stosunków władzy (rozdział czwarty). Szczególne miejsce w tworzeniu rzeczywistości spolecznej przyznano procesom komunikowania się, zwłaszcza w sytuacjach trudnych, wymagających negocjowania zakłóconych warunków kooperacji, czemu poświęcony jest rozdział piąty. W rozdziale szóstym omowiono centralny problem tworzenia klimatu organizacyjnego, jakim jest zdolność organizacji do zmian, przystosowania się (również do ludzi) i uczenia się. Rozdział ostatni przedstawia analizę omówionych procesów i działań na przykładzie dwóch przedsiębiorstw, będących na drodze przekształceń własnościowych i restrukturyzacji.

240 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025