Książka, która pomoże Ci
zbudować firmę wykorzystującą handel elektroniczny oraz zarobić na Internecie.
Patricia Seybold należy do
tych niewielu osób, które posiadają zarówno przygotowanie zawodowe, jak i
doświadczenie niezbędne do napisania książki na temat handlu elektronicznego, którą
każdy ze świata biznesu powinien przeczytać. Seybold doradza ogromnym firmom nie tylko
w zakresie technicznych wymogów skutecznej strategii handlu elektronicznego, lecz
także w kwestiach związanych z zarządzaniem, marketingiem, sprzedażą oraz systemem
obsługi klienta, koniecznych do stworzenia infrastruktury, która gładko połączy
przedsięwzięcia firmy związane z handlem elektronicznym z całością jej
działalności.
Wszystko zaczyna się od
klientów. Przez ostatnie kilka lat Patricia Seybold pracowała z pionierami w dziedzinie
handlu elektronicznego, którzy ułatwili życie klientom, dzięki odkryciu ich pragnień
i opracowaniu odpowiedniej strategii internetowej. Książka Klienci.com
naszpikowana jest przykładami, w jaki sposób firmy - zarówno giganci z listy Fortune
500, jak i mniejsze przedsiębiorstwa - podjęły inicjatywy handlu elektronicznego,
które pomogły im pozostawić konkurencję daleko w tyle. Oto niektóre z nich:
National Semiconductor
poczynił ogromne, korzystne zmiany w wyniku finansowym firmy dzięki skierowaniu
swojej oferty do wlaściwych klientów (nie zawsze tych, którzy podejmowali
ostateczną decyzję o zakupie) poprzez firmową witrynę internetową.
Hertz skoordynował swoją
strategię handlu elektronicznego z całością swojej działalności, dzięki czemu na
łeb na szyję bije konkurencję w zakresie posiadania wiedzy o wszystkich
doświadczeniach klienta związanych z firmą.
National Science Foundation
usprawniła swoje procesy poprzez zaangażowanie wszystkich współpracowników w
rozwój sieciowej strategii firmy.
Wells Fargo zatrudnia
pracowników do spraw sprzedaży i obsługi dysponujących pełnym obrazem klientów,
zapewnia kompleksowe zakupy w Sieci oraz sprawia, że usługi bankowe online są
najszybciej rozwijającą się częścią firmy.
iPrint przekształcił
firmę dzięki wykorzystaniu Sieci do samoobsługi klientów w zakresie
projektowania produktów końcowych zgodnych z ich wyobrażeniem.
Boeing w taki sposób
zaprojektował swoją witrynę WWW, by pomóc klientom skuteczniej wykonywać swoją
pracę.
Dow Jones zapewnił
zindywidualizowane usługi dzięki elektronicznej wersji The Wall Street Journal, dowodząc,
że klienci zapłacą za wartościowe informacje w Internecie.
Tripod rozwinął się z
działalności typu start-up do firmy z ponad milionem członków dzięki wspieraniu
żywotnej społeczności online.
Dodatkowe przykłady firm:
American Airlines, Amazon.com, Babson College, Beli Atlantic, Dell Computer, PhotoDisc,
General Motors oraz Cisco Systems czynią z książki Klienci.com wyjątkowo bogate
źródło pomysłów oraz informacji. To właśnie jest książka, której potrzebujesz,
by nie wypaść z obiegu w ulegającej szybkim przemianom erze handlu
elektronicznego.
Patricia Seybold jest
założycielem i dyrektorem generalnym Patricia Seybold Group, z siedzibą w Bostonie,
światowej firmy konsultingowej w zakresie rozwiązań biznesowych i
technologicznych. Wśród jej klientów znajdują się takie firmy jak: Ameritech, Arthur
Andersen, Clorox, Hewlett Packard, Międzynarodowy Fundusz Walutowy, Microsoft, State
Street Bank oraz Warburg Pincus.
Spis treści
Przygotowanie sceny
Część pierwsza Pięć
kroków do sukcesu w handlu elektronicznym
Jak stworzyć opłacalną
strategię handlu elektronicznego
krok 1. Spraw, by
prowadzenie interesów z Twoją firmą było dla klientów łatwe
krok 2. Skup się na
klientach końcowych Twoich produktów i usług
krok 3. Przekształć
prokonsumenckie procesy zachodzące w firmie z punktu widzenia klienta końcowego
krok 4. Zaloguj swoją
firmę do zysku: opracuj wszechstronną, rozwojową strukturę handlu elektronicznego
krok 5. Umacniaj
lojalność klienta, będącą kluczem do opłacalności w handlu elektronicznym
Część druga
Osiem podstawowych czynników
sukcesu oraz analizy przypadków
Jak przyswoić sobie
podstawowe czynniki sukcesu oraz analizy przypadków
analiza przypadku 1. Skieruj
swoją ofertę do właściwych klientów
American Airlines
National Semiconductor
Opanowane lekcje
analiza przypadku 2. Weź
odpowiedzialność za wszystkie doświadczenia klienta związane z Twoją firmą
Hertz
Amazon.com
Opanowane lekcje
analiza przypadku 3. Usprawnij
mające wpływ na klienta procesy zachodzące w firmie
Babson College
National Science Foundation
Opanowane lekcje
analiza przypadku 4. Zapewnij
pełny obraz relacji z klientem
Bell Atlantic
Wells Fargo
Opanowane lekcje
analiza przypadku 5.
Pozwól klientom na samoobsługę
Dell Computer
iPrint
Opanowane lekcje
analiza przypadku 6. Pomagaj
klientom w ich pracy
Boeing
PhotoDisc
Opanowane lekcje
analiza przypadku 7. Zapewnij
spersonalizowane usługi
Wall Street Journal Interactive
Edition
firmy Dow Jones
General Motors
Opanowane lekcje
analiza przypadku 8. Stwórz
społeczność
Cisco Systems
Tripod
Opanowane lekcje
Synteza najlepszych praktyk
Kolejne kroki
Indeks
417 stron