Dr Małgorzata Wiśniewska
- adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, autorka i współautorka
książek i prac poświęconych problematyce zarządzania i zapewnienia jakości. Prowadzi
zajęcia z zarządzania jakością dla różnych grup i środowisk (studia dzienne,
zaoczne, podyplomowe, MBA). Jest praktykiem w dziedzinie auditingu systemu jakości,
posiada doświadczenie jako szkoleniowiec i doradca w polskich przedsiębiorstwach
produkcyjnych.
Czy pamiętacie, jak
świętowaliście uzyskanie certyfikatu ISO serii 9000? Od tego czasu wiele się w Waszej
firmie zmieniło. Pokonaliście wspólnie sporo przeszkód, przebrnęliście przez
trudności i zapewne oswoiliście się już z ideą systemu zapewnienia jakości. Udało
się Warn w wielu obszarach usprawnić różne czynności oraz poprawić zarządzanie
firmą. Jesteście w grupie przedsiębiorstw mówiących innym językiem albo inaczej -
porozumiewających się z wymagającym klientem w ten sam sposób, co on. Nie dziwi Was,
że klient wymaga czegoś, co dawniej wydawało się nie do spełnienia. Co więcej,
stawiacie podobne wymagania swoim dostawcom i jak sami wiecie, także i Warn bardzo się
to opłaca. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że o jakości już się nie
dyskutuje. Przyzwyczailiście się do niej jak do dobrego przyjaciela?
Niestety, nie ma tak dobrze.
Misternie ułożony i doskonale nadzorowany przez Was system jakości staje przed kolejną
próbą. Oto na horyzoncie pojawiło się kolejne wyzwanie: NORMY ISO 9000, WERSJA 2000.
Znowu należy się zabrać do dzieła. Zapytacie: i co, nasza dotychczasowa praca pójdzie
na darmo? Musimy dostosowywać się do jakichś zupełnie nowych wymagań? Jeszcze nie
złapaliśmy oddechu po wdrożeniu aktualnego systemu, a tu czeka nas kolejny wysiłek?
Bez obaw! Najpierw przyjrzyjmy się temu, co nowe. Jak powiedział Platon - w każdym
działaniu najważniejszy jest początek. Potem sami się przekonacie, że nie taki
diabeł straszny...
177 stron, miękka oprawa