Książka ta przeznaczona jest dla wszystkich, którzy chcą osiągnąć sukces
zawodowy.
Mówi o konieczności przestrzegania dobrych obyczajów w biznesie i
udowadnia, że sposób bycia ma w interesach równie wielkie znaczenie, jak oferowany
produkt.
Odpowiada na wiele szczegółowych pytań o zachowanie w sytuacjach codziennych
i wyjątkowo uroczystych, w biurze i na garden-party. Informuje, jak prowadzić kampanię
promocyjną samego siebie oraz przedsiębiorstwa i kraju, który reprezentujemy. Jak
tworzyć satysfakcjonujące relacje pomiędzy przedstawicielami firm oraz przełożonymi i
podwładnymi. Jak odpowiednio zaaranżować salę konferencyjną, ułożyć program pobytu
zagranicznych gości, nie popełnić gafy w czasie przyjęcia. Słowem, jak w każdych
okolicznościach znaleźć się Taktownie, profesjonalnie, elegancko.
W czasie kilkuletniego pobytu za granicą Ewa Pernal aktywnie
uczestniczyła w życiu środowiska dyplomatycznego. Miała okazję stosować w praktyce
wiedzę o tym, jak stać się skutecznym negocjatorem, sprawnym organizatorem spotkań i
eleganckim partnerem rozmowy.
Autorka prowadzi wykłady na Uniwersytecie Karola w Pradze oraz przekazuje swą wiedzę
o współczesnych zasadach profesjonalnego savoir-vivre'u słuchaczom seminariów i
kursów dla kadry menedżerskiej.
Spis treści:
I. Etykieta profesjonalna (czy możemy się bez niej obejść?)
II. Podstawowe formy grzeczności (czyli o użyteczności hierarchii)
III. Mowa ciała (czyli o komunikacji niewerbalnej)
IV. Poszukiwanie pracy (czyli kampania promocyjna własnej osoby)
V. Twarz i sylwetka (czyli o znaczeniu wyglądu zewnętrznego)
VI. Profesjonalny styl ubierania (czyli elegancja od stóp do głów)
VII. Bilety wizytowe (czyli wielkie możliwości na małym formacie)
VIII. Komunikacja za pomocą urządzeń elektronicznych (czyli połączenie w
dobrym tonie)
IX. Czarno na białym (czyli o sztuce korespondencji)
X. Prowadzenie konwersacji (czyli jak rozmawiać, aby się porozumieć)
XI. Wieża Babel (czyli języki obce i nasz własny)
XII. Za drzwiami gabinetu (czyli o przyjmowaniu i składaniu wizyt)
XIII. Narady i konferencje (czyli efektywnie i do rzeczy)
XIV. Gościnnie i fachowo (czyli organizowanie pobytu delegacji)
XV. Upominki w dobrym stylu (czyli o sztuce dawania i przyjmowania)
XVI. Przejazdy samochodem (czyli dobre maniery za kierownicą)
XVII. Na obcym terenie (czyli o podróżach służbowych)
XVIII. Zanim przyjdą goście (czyli o wysyłaniu i otrzymywaniu zaproszeń)
XIX. Między nożem a widelcem (czyli przyjęcie oficjalne)
XX. Zaproszenie do restauracji (czyli o interesach przy stole)
XXI. Palenie (czyli nałogowcy kontra reszta świata)
XXII. Niepełnosprawni koledzy i partnerzy (czyli o przełamywaniu barier)
XXIII. Kobieta na stanowisku (czyli kłopoty z równouprawnieniem)
312 stron, B5, oprawa twarda