ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSZECHMOCNE PRAWA NAUKA SUKCESU W BIZNESIE


KOCH R.

wydawnictwo: K.E. LIBER , rok wydania 2002, wydanie I

cena netto: 78.70 Twoja cena  74,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W fascynującej kontynuacji swojego wcześniejszego bestsellera Zasada 80/20, Richard Koch analizuje teorie naukowe w poszukiwaniu uniwersalnych wzorców i zasad postępowania pozwalających odnieść sukces w biznesie i w życiu osobistym: to są właśnie Wszechmocne Prawa.

Jego nowa książka pokazuje, że musimy zwrócić się w kierunku nauki nie tylko po to, by rozumieć otaczający nas świat, ale także by odnieść w nim sukces.

W Zasadzie 80/20 Koch przedstawił praktyczną interpretację pojedynczego wszechmocnego prawa obserwowanego w ekonomii. We Wszechmocnych Prawach prezentuje on wiele więcej świeżych i fascynujących wniosków płynących z biologii, fizyki i systemów nieliniowych, które wykraczają poza naukowe granice i rzucają zupełnie nowe światło na biznes.

Koch omawia 17 kluczowych reguł naukowych, które odpowiadają za sposób, w jaki funkcjonuje otaczający nas świat, włączając w to najsłynniejsze - prawa Newtona, teorię ewolucji na drodze doboru naturalnego Darwina oraz teorię względności Einsteina - ale również mniej znane, choć równie ważne, jak reguła przetrwania poprzez zróżnicowanie Gause'a czy też prawo niezamierzonych skutków. Jednak w odróżnieniu od licznych autorów prezentujących ze wszystkich stron teorię chaosu, fizykę kwantową lub "darwinistyczną konkurencję" jako receptę na życie, Koch traktuje naukę z należną jej powagą i przy użyciu odpowiedniego warsztatu przed zastosowaniem jej do biznesu.

Dzięki zrozumieniu i zastosowaniu Wszechmocnych Praw będziemy w stanie z powodzeniem kierować naszym życiem w ogólności, a w sprawach biznesowych w szczególności. Richard Koch pokazuje, że starając się postępować zgodnie ze Wszechmocnymi Prawami możemy zwielokrotnić naszą wydajność; lepiej wynajdywać i wykorzystywać możliwości biznesowe; a także lepiej zaspokajać potrzeby odpowiednich klientów. Ponadto rzuca on nowe światło pozwalające dostrzec prawdziwą naturę konkurencji, odkrywając stojący w sprzeczności z intuicją, ale niepodważalny fakt, że to raczej współpraca a nie rywalizacja z konkurentami prowadzi do najlepszych rezultatów.

Jednym z wielu nowych odkryć tej książki jest odwrócenie tradycyjnego porządku kosmologii biznesowej poprzez umieszczenie idei i technologii w centrum procesu biznesowej ewolucji dzięki dostrzeżeniu, że firmy stanowią jedynie czasowe nośniki dla genów biznesowych. Wiemy, że walka o przetrwanie leży u podstaw działalności gospodarczej, ale ta walka zachodzi przede wszystkim pomiędzy ideami, pomysłami, a nie między firmami. Konkurencja pomiędzy firmami ma marginalne znaczenie dla sukcesu naszych firm i nas samych. Wszechmocne Prawa pokazują nam, że innowacje należą do naszych obowiązków, ale również że są przewidywalne i zachodzą na drodze różnicowania, częstych porażek, rzadkich sukcesów, dalszego różnicowania - czyli ogólnie procesu bardzo przypominającego proces doboru naturalnego.

Pisząc językiem obrazowym i przystępnym, Richard Koch podkreśla wnioski płynące ze Wszechmocnych Praw odnośnie rynków, konkurencji, organizacji oraz ludzkiego zachowania. W tej przebogatej i kolorowej syntezie nauki i biznesu Koch daje nam świeże, potężne i unikalne narzędzie - coś, czego nikt inny przed nim nie dokonał: naukę sukcesu.


Richard Koch łączy myślenie o biznesie z sukcesami w praktykowaniu go. Poza tym, iż jest autorem 11 szeroko znanych i uznanych książek, jest on również "seryjnym przedsiębiorcą", pracując dotychczas i osiągając ogromne zyski w branżach tak odrębnych jak consulting, hotelarstwo, produkcja notatników osobistych, restauratorstwo, produkcja ginu i inwestycje w wysokie technologie.

Zanim wziął się na dobre za zarabianie poważnych pieniędzy, był najpierw partnerem w amerykańskiej firmie konsultingowej Bain & Co. oraz współzałożycielem The LEK , Partnership - najlepszego butiku konsultingowego na świecie w latach 80. Obecnie jest członkiem rad nadzorczych czterech notowanych na giełdzie przedsiębiorstw oraz doradcą firm venture capital w Wielkiej Brytanii i w Republice Południowej Afryki. Jest on również założycielem i współudziałowcem funduszu WebAngel.com - internetowego "akceleratora" - a także akcjonariuszem i dyrektorem Gemini SA - jednej z największych południowoafrykańskich firm konsultingowych.

Książka ta gromadzi w jednym miejscu wnioski płynące z nauki od czasów Newtona po dzień dzisiejszy, stanowiąc praktyczny przewodnik jak odnieść sukces w biznesie i w życiu codziennym. To niesamowite tour-de-force.

James A. Lawrence, Executive Vice-President, General Mills

Intrygująca i bardzo nietypowa. Koch mówi rzeczy, które powinny być powiedziane, a których nie usłyszysz nigdzie indziej. Zarówno intelektualna jak i praktyczna zarazem, książka ta jest ponad wszystko łatwa i przyjemna w czytaniu oraz prowokująca do myślenia.

Dr Jules Goddard, Fellow, London Business School

Ekscytująca! Wszechmocne prawa dotykają wielu najważniejszych kwestii debaty, jaka ma miejsce w kołach akademickich i biznesowych, a nawet wykraczają poza nią, prezentując pomysły możliwe do wykorzystania przez każdego zajmującego się biznesem. Zdecydowana zmiana w podejściu do myślenia na temat kooperacji i zarządzania jest oczywista, a książka ta wnosi ponadto świeże spojrzenie na te i wiele innych ważnych kwestii.

Dr Marcus Alexander, Director, Aschridge Strategic Management Centre

Sama teoria genów biznesowych jest wystarczającym powodem, by kupić tę książkę. A otrzymujemy do tego jeszcze 16 innych ważkich naukowych teorii! Zawartość jest zarówno poprawna od strony akademickiej, stanowiąc miejscami wręcz dzieio sztuki, ale przede wszystkich zadziwiająco przystępna. Jasna i prosta, ale również autorytatywna i pełna wniosków.

Dr Peter Johnson, Fellow, Exeter College, Oxford

Nigdy nie przypuszczałem, że nauka może być tak użyteczna w biznesie! Prawdziwe odkrycie.

Chris Outram, Senior Partner, OC&C Strategy Consultants


322 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024