Najlepsi pracownicy są dziś
dobrze opłacani, trudni do zdobycia i jeszcze trudniejsi do zatrzymania. Specjaliści HRM
muszą więc wykazywać się kreatywnością nie mniejszą niż pracownicy, których chcą
pozyskać.
Ta książka przedstawia
nowatorskie strategie wyszukiwania, zdobywania i wiązania pracowników z
przedsiębiorstwem:
- kreowania na rynku pracy
marki firmy jako pracodawcy,
- różnicowania pakietów
ofert zależnie od wykształcenia, ambicji, sytuacji społecznej kandydata,
- angażowania w proces
rekrutacji klientów, społeczności lokalnej, własnej załogi,
- wykorzystywania w
zarządzaniu kadrami: internetu, mediów, nowych technologii.
Znalazły się tu także
odpowiedzi na pytania:
- jak się bronić, kiedy
łowcy głów wykradają nam najlepszych ludzi?
- w jaki sposób
minimalizować koszty nieuniknionych rozstań?
- jakie szanse - i jakie
zagrożenia - stwarza outsourcing?
Alec Reed jest
znakomitym teoretykiem i wieloletnim praktykiem własnych strategii Zarządzania Zasobami
Ludzkimi. Założona w 1960 r. z kapitałem 75 funtów firma doradztwa personalnego Reed
Executive plc zatrudnia dzisiaj ponad 2600 osób w 280 oddziałach na całym świecie,
osiągając obroty 450 000 000 funtów. HRM jest zarówno zawodową, jak i prywatną
pasją autora tej książki, który opracowuje wciąż nowe, innowacyjne techniki
pozyskiwania utalentowanych pracowników dla firm. Swoją wiedzą dzieli się jako
wykładowca m.in. Royal Halloway, University of London oraz London Guildhall University.
184 strony