Inwestycje w organizowanie i
prowadzenie ośrodków oceny i rozwoju uważa się za opłacalne dzięki udowodnionej
empirycznie trafności, precyzyjności i wiarygodności oceny przy użyciu tej metody.
Ośrodki pozwalają bowiem sprawdzić zachowania uczestnika w symulacjach sytuacji, które
mogą wystąpić w jego przyszłej pracy, a także ocenić związane z nią różne
aspekty kompetencji. Zalety tej metody doceniają nie tylko pracodawcy i trenerzy, ale
również uczestnicy zajęć, którzy wiedzą, że organizacja stosująca ośrodki
traktuje ich sprawiedliwie i dąży do uzyskania wiarygodnych podstaw do podjęcia decyzji
personalnych.
W książce omówiono
najważniejsze aspekty zastosowania ośrodków, takie jak:
- tworzenie strategicznych
podstaw wprowadzania tej metody,
- powiązanie procesów oceny
i rozwoju z systemem kompetencji i systemem personalnym,
- zarządzanie i
administrowanie ośrodkami,
- planowanie i
przeprowadzanie zajęć,
- przygotowanie i szkolenie
trenerów, osób oceniających i obserwatorów mających brać udział w zajęciach,
- udzielanie uczestnikom
zajęć informacji zwrotnych i pomaganie im w dalszym rozwoju,
- ocenianie trafności i
efektywności ośrodków.
273 strony